🎨 04

94 12 0
                                    

Aku rasa macam nak menjerit sekarang. Tujuanku untuk balik rumah semua tak menjadi. Dan semua ini disebabkan lelaki yang langgar aku semalam. Kenapa aku tak pernah nampak dia pun sebelum ni. Atau dia budak baru.

"Kita berjumpa lagi" katanya. Sakit hati pula aku dengar.

Jujur aku cakap aku tak nak terlibat dengan mana mana lelaki sekalipun. Haechan satu satunya kawan lelaki yang aku boleh berkawan. Itupun sebab dia boyfie Gowon. Kalau tak memang aku tidak berkawan dengan dia.

"Saya balik dulu" kataku. Kaki berura ura untuk melangkah pergi.

"Kenapa awak sombong sangat?"

Aku ketawa dalam hati. Ketawa hambar. Semua orang cakap aku sombong. Aku rasa muka aku main peranan penting. Aku tak macam tu sebenarnya. Kata Gowon aku sangat ramah pada orang yang aku kenal. Hanya wajah aku yang selalu tanpa senyuman itu membuatkan orang lain cop aku sombong.

"I'm off" kataku lagi. Kali ni aku betul betul melangkah pergi. Tetapi dia sempat tangkap lenganku.

"Siapa izinkan awak untuk sentuh saya"

Aku pasang wajah dinginku. Tiada siapa yang berani sentuh aku. Dia pula dengan selamba buat macam tu. Nak rasa kaki aku ke macam mana ni.

"Awak dah lupa apa yang jadi semalam? Saya belum bagitahu apa yang perlu awak buat"

Aku mengeluarkan nafas beratku. Kenapa hidupku seperti ini? Aku tidak suka hidupku terikat dengan siapa siapa. Rimas!

"I'm all ears"

Dia senyum penuh kemenangan. Jujur aku cakap aku nak selesaikan semua benda ni dengan cepat cepat. Dengan itu, aku tak perlu berjumpa dengan dia lagi lepas ni.

"Be my friend"

Aku tersenyum hambar. Gila ke apa. Memang taklah aku nak berkawan dengan lelaki. Tiada istilah persahabatan antara lelaki dan perempuan. Aku tak bodohlah.

"Anything but not that"

Dia menggeleng kepalanya. Aku pula yang serabut tengok. Kenapa dalam banyak banyak benda dia boleh suruh aku buat, kenapa perlu yang itu.

"Saya tak pernah ada kawan perempuan sebelum ni. Jadi saya nak rasa juga macam mana kawan dengan perempuan. Circle saya sebelum ni semua lelaki"

"Shit!" kataku dengan perlahan.

"Oh don't curse me girl"

Aku pandang dia dengan mata tajamku. Sakit hati aku tengok muka dia yang puas hati itu.

"Fine. Kalau macam tu jangan menyesal sebab berkawan dengan saya cause I'm an annoying girl ever!"

Dia mengangguk ngangguk.

"First thing awak perlu tahu pasal saya, I'm an anti-social"

"Sure. So. Should we get to know each other. My name Hyunjin. Hwang Hyunjin"

Dia hulurkan tangan untuk berjabat tangan denganku. Tetapi aku masih pegun. Aku masih enggan untuk beritahu namaku pada dia.

"Oh my! Kau nampak apa yang aku nampak" kata seseorang.

Aku mula annoying dengan situasi sekarang. Para hotstuff sudah datang.

"Aku nampak bro. Darlene Mavis sedang bercakap dengan lelaki selain Haechan" kata kawannya.

Aku kenal dengan mereka ini. Disebabkan mereka hotstuff di Universiti ini, mereka selalu jadi topik perbualan student perempuan. Aku sebagai manusia yang ada telinga, terpaksa mendengar semua itu. Jaemin dan Junkyu. Dua lelaki yang digilakan oleh student perempuan.

"Maksud kau?" soal Hyunjin kepada Junkyu.

"Kau harus kenal seorang Darlene Mavis. Seorang perempuan yang anti dengan kaum adam"

Look aku tak cakap apa apa pun, mereka judge aku macam tu. Kan aku cakap muka aku main peranan penting. Aku jalan sebelah lelaki atau berpapasan dengan mereka, aku jadikan mereka bunian. Aku tak pandang mereka langsung. Jadi aku rasa itu salah satu sebab kenapa mereka cakap aku anti lelaki.

...

Heart Of Stone | HWANG HYUNJINWhere stories live. Discover now