3. møter gjengen

2 0 0
                                    

«Dere kan komme og sette dere rundt bordet.» ropte mamma innefra kjøkkenet. Alle fire løp til kjøkkenet og satt oss rundt bordet. «Lukter deilig.» smilte bestemor og retter litt på bestikket. «Kjøttkaker er min favoritt.» sa bestefar med store sultne øyne før han strakk seg for å legge på noen kjøttkaker. «Ja, det er bare å spise.» sa mamma før hun satt seg ved siden av Sverre.
Utover middagen satt vi bare og småprata og snakka en del om den nye skolen min. Selvfølgelig. Klokka nærmet seg 20 og jeg måtte finne en måte og komme meg ut av huset på.
Jeg gjespet høyt og strakk meg før jeg sa «Jøss. Er ganske trøtt jeg.» og gjespet enda en gang. «Ja, vært en stor dag for deg. Kan skjønne deg vennen.» sa bestemor og strøk meg på ryggen. Jeg smilte mot hun. «Trøtt?» sa mamma en smule frekt og mistenksom og rynket litt på bryna. «Ja.» sa jeg bare kort før jeg reiste meg og tok med tallerkenen og satt den i oppvaskmaskinen. «Jeg kan jo ta med Sverre opp og legge han samtidig.» fortsetter jeg. Mamma viet opp øynene og smilte på en måte samtidig. «Ja, det hadde vært kjempe fint jenta mi.»
Jeg og Sverre ga bestemor og bestefar en god klem før vi sa natta og gikk opp på rommet til Sverre. Han pusset tenner, mens jeg tok frem den lysegrønne pysjen hans med løver på og lot han skifte. Han la seg ned på puta og gjespet høyt. «Håper du har hatt en fin dag.» sa jeg mens jeg satt meg ned på sengekanten. Han bare nikket. «Trenger du noe mer før jeg går?» «Kanskje et glass vann.»

Jeg tok med koppen hans og gikk inn på badet for å fylle. Telefonen min plinget igjen.

«Utenfor om 5.»

Shit.

Jeg små jogget inn på rommet hans med glasset og kysset han en gang på panna før jeg slukka lyset og lot døra stå på gløtt. Jeg måtte tenkte kjapt, og dumme meg kom på den mest basice planen. Jeg dro ut 4 hettegensere og 2 bukser ut av skapet og lagde det til en lang klump under dyna mi. Jeg lot pc'en min stå på og satt på en random youtube video og latet som jeg så på det.
Jeg gikk i nattbordsskuffen min og dro til meg litt av stasjet mitt og stappa det i lomma sammen med en lighter før jeg løp mot vinduet mitt og klatret stille og forsiktig ned husveggen. På gata hørte jeg latter og en bil som sto og tuta.
Jeg løp over gressplenen og ut på gata før jeg så bilen og kastet meg inn. «Kjør fort.» sa jeg andpusten og lente meg lettet tilbake. «Du er helt konge.» flira Diego idet vi kjørte av gårde. «Dette er Roy forresten.» sa han videre og pekte mot sjåføren. «Naomi.» sa jeg kort. Roy smilte før han strakk seg mot radioen og skrudde opp en Metallica låt på fullt.

I underkant av 10 minutter senere var vi fremme på et gammelt forlatt område hvor jeg hørte høy musikk og en del mennesker som skrek og prata. Vi gikk ut av bilen og Diego og Spike ble overfalt av flere karer. «Diego! Spike! Lenge siden!» skrek fyren mens de gjorde et håndtrykk. «Filip! Altfor lenge.»
«Hvem har dere med her?» sa han før han sakte gikk mot meg med et ganske ekkelt smil. «Naomi.» sa jeg kort igjen og rakk frem hånda. Han beit seg forsiktig i leppa og smilte. «Filip.»

Vi gikk som en klynge mot plassen hvor det var en gammel skatepark som var tagga ned og et lite knust og åpent hus ved siden av med en hau med kasser og sofaer strødd utover hele plassen. «Ey Diego! Slutt å dra med deg sånne babes a!» skrek en fyr fra avstand med en jente rundt seg. Diego viste bare fingeren og smilte. «Vi setter oss her.» sa Diego og vi stoppet ved en plass med en sofa og et par kasser rundt. Det satt allerede en jente der. «Issy. Møt den nye i gjengen.» jenta reiste seg opp og rakk frem hånda for å hilse på meg. «Isabella, men kall meg Issy.» «Naomi.» sa jeg og ga et skeivt smil. «Fett navn.» sa hun og slang seg tilbake. «Takk, det samme.» sa jeg og satt meg på en kasse ovenfor henne.
Jeg dro fram stasjet jeg hadde i lomma og rulla sammen en feit joint. «Jenta kommer forberedt.» sa Issy med et stort smil og lente seg litt fremover. «2 trekk for en øl?» fortsatte hun. «Deal.»
Jeg sendte jointen rundt og etter et par runder hadde jeg slukt nesten 3 øl. «Så hvor mange av dere er det egentlig her?» spurte jeg og så mot Diego. Han kremta litt og klødde seg kjapt i hodet. «Jeg har nesten mista tellinga helt ærlig. Tror noen bor her.» «Jøss.» sa jeg bare og tok siste slurken av ølen og kastet den bak meg.

____

kanskje litt kjedelig del å lese:/ men må få historien på vei så håper dere vil lese videre<33

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Nov 19, 2021 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

Usikkerhet.Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon