Önsöz

535 13 1
                                    


Çok eski  (milattan önce altıncı yüz yıl) zamanlarda yazılan bu meşhur kitabı, Türkçe, İngilizce, Rusça ve Fransızca çevirileri ile mukayese ederek yeniden yorumladım. Yeniden yorumladım diyorum, çünkü genelinde orijinal metine sadık kalsam da kendi yorumlarımla orijinal metini bilerek bozdum. Bunun sebebi aradan geçen iki bin beş yüz senede değişen kavramlardı. Bunun yanın sıra dilimize daha açık şekilde uyarlamak için eski örnekler yerine güncel örnekler vermeyi tercih ettim.

Türkçedeki diğer yayınlarda olan çeviri hatalarına düşmemeye çalıştım. Türkçede yayınlanan diğer baskıları incelediğimde çevirmenin askeri terminoloji ve taktik bilgisi olmaması dolayısıyla  yaptığı hatalara subay geçmişi olan biri olarak düşmediğimi gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Bunun yanı sıra hem güncel harp fikir adamlarının, hem de kendi harp tecrübelerimin kitaba aktarıldığını söylemem gerekir.

Bu sebeple kitap bir çeviri değil bir yeniden yorumlamadır.

Çin’in klasik yedi askeri kitabından biri sayılan “Savaş Sanatı” son yüz yılda kapitalist ekonominin küresel ölçekte savaş mantığına bürünmesinden dolayı iş dünyasında yoğun ilgi görmüştür. Bundan daha üzücü ama gerçek olanı bu eser öğrencilerden, politikacılara, düşünce kuruluşlarından , sanat dünyasına kadar bir çok kesimin kılavuz kitabı olmasıdır.

Çağımız, kapitalizmin reel, sert ve vahşi ilkelerini, liberalizm ile ne kadar yumuşatmaya çalışsa da  dünya her konuda her şey için her zaman mücadele edilen bir savaş meydanına dönüşmüştür.

Eserin savaşma arzularını köreltmesini ve evrensel doğruluk için mücadele eden insanlara düşmanlarını alt etmesi için kılavuz olmasını dilerim.

Son olarak, savaş üzerine söylenmiş sözlerden bir derleme de hazırlayarak kitabın içine serpiştirdim ki, okuyucu bir fikre hapis kalmadan, ara ara farklı bakış açılarını da zaman kaybetmeden mukayese edebilsin.

İkna olmak için değil, aydınlanmak için okumanız temennisiyle.

Kitap Temini İçin: http://www.dr.com.tr/kitap/savas-sanati/benjamin-ae/sanat-tasarim/sanat-tarihi-ve-kurami/urunno=0000000582578

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 31, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Savaş SanatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin