Büyüklerimim Sözünü Tutarım/50

4.3K 441 261
                                    

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...

Arkadaşlar rica etsem satır aralarında duygu ve düşüncelerinizi bildirseniz ve beğeni verseniz...🤗🤗☺

Arkadaşlar bugün biraz işim vardı...
Bekleyenler için alel acele yazdım. Inşallah beğenirsiniz...😍💖

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Cihangir beyden...

Hicran'la birlikte koşarak Banu' nun yanına gittik.
Banu acı içinde bağırıyordu, aynı anda da ağlıyordu. Ezgi ve üniversiteden diğer kız arkadaşlarım olan Helin ve Belma yardım etmeye çalışıyorlardı.
Can her zamanki panik halleri ile oradan oraya ağlayarak çarpınıp duruyordu...
Korktuğum başıma gelmişti işte. Banu ve bebeğine birşey olursa kendimi asla ve asla affedemem...Keşke buraya gelmesine mani olsaydım...

Hicran yanına yaklaşarak" iyi misin Banu Hanım?" dedi.

Banu ağlayarak" iyi değilim Hicran suyum mu geldi ne bilemiyorum. Doğuruyorum galiba..." dedi.

"Ambulansı aradınız mı?"

Ezgi, panikle ve elleri titreyerek" Bilal fabrikanın içindeki telefondan aramaya gitti Hicran" dedi.

" Banu hanım şimdi ben senin karnından elimle bir kaç yoklama yapacağım...Sakin ol tamam mı?"

" Tamam Hicran...Sen anlıyor musun doğum yaptırmaktan? Canım çok yanıyor..."

" Bağda, bahçede çalışırken dört beş defa yaptırmak zorunda kalmıştık...
Biraz anlıyorum...Ama İnşallah ambulans gelir ve daha emin ellerde olur doğumun..."diyerek eliyle karnında yoklamalar yapıyordu.

Hepimiz ve tüm hanım konuklar şaşkın bir şekilde Hicran'ın ne yaptığına bakıyorduk.
Anam ve tayfası da merakla bakıyorlardı...

" Banu hanım, bebeğinin yönü aşağıya doğru dönmüş...
Yani doğuma hazır pozisyona gelmiş.
Sanırım senin sürekli lavobaya gitme isteğinin sebebi, suyunun gelmesi yüzündenmiş...
Sancı aralığın ne kadar tahminen?"

" Çok kısa Hicran gündüz ara ara geliyordu ama şimdi bir iki dakikaya kadar düştü. Ah Hicran yine suyum geldi! " diye bağırdı.

" Sakin ol Banu hanım dur bir bakayım " diyerek yere akan sıvıya baktı...

Hicran" Banu hanım nişanın gelmiş..." deyince, Can heyecanla
" nişanda ne demek Hicran?" Dedi.

"Sakin olun Can bey, doğum zamanının yaklaşması ile birlikte rahim ağzında meydana gelen servikal değişim başlar. Serviks yumuşar, hafifçe açılır ve öne doğru pozisyon alır. Rahim ağzının açılması sonucunda, halk arasında hamilelikte nişan gelmesi olarak bilinen durum oluşur.

Yani nişanın gelmesi, suyun gelmesi, bebeğin anne karnından aşağı doğru dönmesi, doğumun başlama belirtilerinden bir kaçıdır. Doğum kasılmaları sırasında nişan gelmesi doğumun başlamaya yakın olduğunu gösterir... Nişan gelmesinden kısa süre sonra doğum başlayabileceği gibi, bu süre birkaç günüde bulabilir.

Bebeğin içinde bulunduğu sıvısının rahimden akması da doğumun başladığının belirtilerinden biridir.
Yani Banu hanımda, şu anda tüm bunlar gerçeklermiş durumda ve bebeğiniz yola çıkmış size kavuşmak için..." dedi.

Can " ne diyorsun sen Hicran!? " diyerek şak diye bir anda bayıldı.

İsmail ve Kemal'le koşarak Can' a müdahele etmeye çalışıyorduk.
Hicran bana bakarak " Cihangir bey, biriniz hemen gidip bebek kıyafetleri ve battaniyesi, kundağı, Banu hanıma da eşofman alın hemen..." dedi.

Sabr-ı Sükut 5. Seri  ( Hicran ) TAMAMLANDI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin