🎨 15

78 8 0
                                    

Hari ni aku bersama kedua sahabatku lunch ditaman. Saja nak ambil angin disini. Lagipun tak ramai orang disini. Menu hari ni sangat simple. My favourite burger, fries dengan ice chocolate. Sebotol air kosong juga tidak dilupa.

"Muka kau macam tengah fikir something" tegur Gowon.

Indeed my bestie. Selalu aje tahu.

"Kau ada apa apa nak bagitahu kitorang?" giliran Haechan.

Aku mengeluh. Fries dibawa masuk kedalam mulut.

"Aku jumpa Sunwoo untuk tukar team"

Gowon terus tersedak air. Haechan terus mengusap belakang girlfriend nya.

"Kau dah gila ke Lene!" marah Gowon.

"Bukan kau ada masalah dengan Sunwoo?" soal Haechan pula.

Aku mengeluh lagi.

"Tapi bukan itu masalahnya"

"Habis tu!" kata mereka serentak.

"Wait sekarang ni kenapa kau nak tukar nak team. Aku tak faham" Gowon sudah tayang muka tanda tanya.

"Aku tak suka satu team dengan Hyunjin. Jadi aku pergilah jumpa Sunwoo untuk tukar team lain. Tapi lain pula yang jadi. Kau tahu kan perangai Sunwoo"

"Hish! Stupid ass tu tak sedar diri juga rupanya" kata Haechan dengan tak puas hati.

"Habis tu sekarang?" soal Gowon.

"Itulah masalahnya. Aku dah pergi jumpa Hyunjin. Dan dia izinkan aku masuk team dia tapi bersyarat"

Aku pandang wajah kedua sahabatku dengan muka sedih.

"Dia nak jadi kawan aku"

Giliran mereka mengeluh. See. Mereka juga faham dengan aku. Aku tidak akan berkawan dengan orang lain selain mereka berdua.

"It's hard" komen Haechan.

Aku mengangguk.

"Jadi dia masih izinkan atau tak?"

"Aku boleh join team dia. Kau tahu tak, daripada awal aku punca masalahnya. Dan sekarang walaupun aku tak ikut syarat yang dia bagi, dia tetap izinkan aku join team dia. Berganda ganda rasa bersalahku dengan dia"

Mereka mengangguk ngangguk.

"Dia tak minta kau jadi girlfriend dia. Jadi aku rasa kau patut berkawan dengan dia" cadang Gowon.

"And end up like both of you? No way man!" protesku.

"Kau ni Lene. Ada dia cakap dia suka kau ke?" savage Gowon sudah start.

"Yes dia tak cakap pun. Kalau aku yang terjatuh hati dengan dia, tak pasal pasal jadi one side love. Siapa yang akan sakit hati nanti? Bestie kau juga yang akan sakit nanti"

Gowon membuat muka bila aku start membebel. Dia tidak balas sebab dia tahu aku selalu betul.

"Kau pergi mampos lah senang. Habis cerita" kata Haechan dengan tiba tiba.

Aku pun apa lagi. Kaki dia dibawah aku tendang dengan selamba. Dia mengaduh sakit. Tidak cukup dengan itu, Gowon tarik rambutnya. Puas hati aku tengok.

"Gegirl ni scary lah" komen Haechan. Aku dengan Gowon ketawa. Tulah main main lagi. Kan dah mendapat.

Aku masukkan burger kedalam mulut. Kami makan dengan tenang. Lupa sekejap pasal masalah tadi. Nanti aku sambung fikir apa patut aku buat.

Sedang aku menikmati makanan aku, Kyungjun datang bersama Doyoung. Aku terus lap mulutku yang sedikit comot.

"Alamak sis tengah makan. Kami ganggu sis ke?" soal Doyoung.

Dengan cepat aku menggeleng kepala. Mereka tayang muka lega.

"Ada apa korang datang sini?" soalku.

"Senior Hyunjin suruh sis jumpa dengan dia di studio"

"Sekarang?" soalku.

Mereka mengangguk.

"Sure thanks"

Sebaik saja mereka pergi, aku kemas kemas apa yang patut. Haih! Time macam nilah dia nak suruh aku pergi jumpa dia. Nasiblah aku dah makan habis burger aku.

"Lene! Junior tadilah yang aku bagitahu kau tu" Gowon start bergosip.

"Yang mana ni?" soalku sebab aku dah lupa.

"Ala yang aku cakap playboy hot tu. Dialah orangnya. Apa namanya..." Gowon start berfikir.

"Kim Doyoung" bukan aku yang tolong jawab tapi Haechan. Muka dia tak payah cakaplah. Memang tak puas hati sangat. Dia paling tak suka bila kami start gosip.

"Haah! Doyoung Doyoung. Dia team kau kan?"

Aku mengangguk.

"Aku pergi dulu. Jumpa dalam kelas nanti"

...

Heart Of Stone | HWANG HYUNJINWhere stories live. Discover now