Κατά την παράδοση, ο ποταμός Ασωπός, είχε είκοσι κόρες και δύο από δαύτες, η Αίγινα και η Αντιόπη, έγιναν θύματα του ερωτικού πάθους του Δία. Για να κλέψει την Αίγινα, ο Ζευς σύμφωνα με ορισμένους συγγραφείς, μεταμορφώθηκε σε αετό. Αντίθετα, ο Οβίδιος μας λέει πως μεταμορφώθηκε σε φωτιά. Η νεαρή παρθένα μεταφέρθηκε από τον Δία στο νησί Οινόνη (ή Οινόπια), που από τότε μετονομάστηκε σε Αίγινα και γέννησε τον Αιακό.
Μ' αυτόν το μύθο συνδέεται ο μύθος του Σισύφου. Αυτός φανέρωσε στον Ασωπό το όνομα του απαγωγέα της κόρης του και είναι γνωστό με ποιο τρόπο τιμωρήθηκε. Ψάχνοντας παντού να βρει την κόρη του ο Ασωπός, φτάνει στην Κόρινθο, που βασιλεύει τότε ο Σίσυφος. Ο τύπος υπόφερε από τρομερή ξηρασία. Ο Ασωπός κάνει να αναβλύσει μια πηγή και ο Σίσυφος, από ευγνωμοσύνη του ανακαλύπτει πως ο Ζευς είναι που έκλεψε την κόρη του. Ο Ασωπός συνεχίζει την καταδίωξη του, μα ο Ζευς τον κεραυνοβολεί και τον αναγκάζει να ξαναμπεί στην κοίτη του. Σύμφωνα με μια άλλη παράδοση, ο εξαγριωμένος πατέρας έπιασε τους 2 εραστές πάνω στα αγκαλιάσματα τους. Και ο Ζευς για να γλυτώσει από την οργή του, δε βρήκε άλλο τρόπο παρά να μεταμορφωθεί ο ίδιος σε πέτρα.
Για να αποπλανήσει την Αντιόπη, αδελφή της Αίγινας, ο Ζευς μεταμορφώθηκε σε σάτυρο. Δυο δίδυμοι, ο Αμφίων και ο Ζήθος, γεννήθηκαν από τούτη την ένωση. Αυτοί οι δύο ήρωες έγιναν ξακουστοί. Θα ξαναμιλήσουμε για αυτούς αναφορικά με τους μύθους από θηβαϊκή προέλευση.
Ο μύθος της Αντιόπης μας μεταδόθηκε με διάφορες μορφές. Μια από τις γνωστότερες παρουσιάζει την Αντιόπη, όχι σαν κόρη του ποταμού Ασωπού, αλλά σαν κόρη του Νυκτέα, γιου του Ποσειδώνα και μιας από τις Πλειάδες. Η Αντιόπη, έγκυος από τον Δία, φεύγει μπροστά στις τρομερές απειλές του πατέρα της. Καταφεύγει στο βουνό Κιθαιρώνα, κι εκεί τη βρίσκει ο Εποπέας, τύραννος της Σικυώνας. Γοητευμένος από την ομορφιά της, και συμπονώντας τη για όσα τράβηξε, την παντρεύεται. Ο Νυκτέας, μη θέλοντας να ζήσει ύστερα από την ατίμωση της οικογένειας του, αυτοκτονεί. Αλλά πριν ξεψυχήσει αναθέτει στον αδελφό του Λύκο να τον εκδικηθεί. Ο Λύκος κυριεύει τη Σικυώνα, σκοτώνει τον Εποπέα και παίρνει μαζί του αιχμάλωτη την Αντιόπη. Στο δρόμο του γυρισμού, η δύστηχη φέρνει στον κόσμο δύο δίδυμα, τον Αμφίωνα και το Ζήθο. Αφού δεινοπάθησε ολόκληρα χρόνια, κατορθώνει επιτέλους να ξεφύγει και καταφεύγει στους δύο γιους της, άντρες πια, που εκδικούνται με το σπαθί στο χέρι τους δημίους της μητέρας τους.
YOU ARE READING
Ελληνική Μυθολογία
RomanceΤα πάντα για την Ελληνική μυθολόγια που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού! Πηγές: Ελληνική Μυθολογία - Ζ.Ρίσπεν (δεν υπάρχει στην αγορά αυτό το βιβλίο για πάνω από 30 χρόνια)