Aku mengenakan singlet hitam dan menyarungkan kemeja berwarna soft brown bersama . Amanda memakai kemeja dan seluar berwarna sepia .
Kami turun ke bawah dengan menggunakan lif dan terus menuju ke pintu utama rumah ku .
" Afsyah , Amanda tak nak breakfast dulu ke ? " tanya mummy ku .
" Eh tak pe la aunty , kitorg breakfast dekat luar je la " jawab Amanda sambil jalan mendekati Puan Sri Sofea dan bersalaman dengannya.
" Haah , betul tu kitorang breakfast dekat luar je la . " kata ku sambil memakai kasut .
" Ha baik la . Take care ye Afsyah dengan Amanda . Jangan balik lambat - lambat ye . You guys tu anak dara taw , jaga diri baik - baik . Kalau ada apa - apa call mummy dengan daddy terus . " bebel Puan Sri Sofea .
" Mana Along ni mmy , dah pukul berapa dah ni . " ucap aku sambil membelek jam yang aku pakai . Aku memakai jam pemberian yang orang bagi tu , orang dah bagi kita pakai la .
" Kejap ye mummy panggil kan Airil ye."
" Wah dah pakai jam baru ye Afsyah . " ucap Amanda sambil membuka telefonnya lalu membuka camera dan merakam foto dirinya .
Aku hanya ketawa kecil sahaja lalu menyertai Amanda merakam foto .
" Haaa siap juga Tengku Airil ni bersiap ye , bersiap mengalahkan perempuan . Syah yang perempuan ni pun siap lagi pantas dari Along ye . "
" Eish membebel je adik Along sorang ni ye , Along gigit karang baru tahu . "
" Kalau berani gigit la Syah panggil Sajat karang , suruh dia karate' kan Along , baru tahu . " Kataku sambil gelak .
" Dah dah jom la , melayankan Syah ni sampai esok pun tak kan habis " . Kata abang aku sambil jalan memasuki kereta Mercedes - Benz CLA coupe' kepunyaan nya .
( Kereta Airil )
Aku berjalan mengikuti Airil dari belakang dan terus membuka pintu disebelah penumpang dan belum sempat kaki ku memasuki kereta Airil tiba - tiba Airil bersuara .
" Siapa suruh Syah duduk dekat sebelah Along ni , dah tak de duduk belakang biar Amanda duduk depan . "
" What ever " kataku sambil menggulingkan bola mataku .
" Kalau dah suka tu cepat-cepat la masuk meminang karang melepas , kan Amanda . " Kataku sambil memasuki ke tempat duduk belakang .
" Haaa ? Apa dia ? " Kata Amanda yang baru sahaja keluar dari pintu rumah selepas mengambil purse nya yang tertinggal dalam bilik .
" Tak de pape la , duduk la depan aku nak duduk belakang and I don't want anyone to sit besides with me okay . "
Amanda hanya akur sahaja dan memasuki kedalam kereta itu sambil tersenyum lebar .
Suka la tu duduk sebelah Abang kesayangan I .KAMI pun tiba di mall yang dituju dan terus memasuki kedalam mall tersebut dan mencari restoran untuk bersarapan.
" Syah dengan Amanda masuk la dulu abang masuk kejap lagi . "
" Ouh okay " jawab kami berdua lalu meninggalkan Airil .
Kami memasuki restoran tersebut dan mencari tempat duduk . Setelah itu
hadir seorang pelayan yang datang ke meja kami lalu mengambil pesanan dan setelah selesai membuat pesanan dia pun berlalu pergi meninggalkan kami berdua ." Sorry abang lambat , tadi lepas parking kereta abang masuk la mall then pergi la toilet dulu tiba - tiba terjumpa kawan lama abang masa abang kindergarten dulu "
Amanda mula risau , didalam fikirannya berfikir siapakah kawan Airil itu , lelaki atau perempuan kawan Airil .
" Along jumpa siapa ? " soalku kepada abang ku
" Syah mesti takkan percaya punya bila Along cakap yang Along jumpa orang itu tadi . "
" Siapa Along ? "
" It's secret sweetie " kata Airil lalu duduk di sebelah Amanda .
Wow tengok macam Airil ni dah mula nak rapat dengan Amanda ye ." Kalau tak nak bagitahu siapa jangan la cerita . " Kataku sambil memusingkan bola mata ku .
Setelah berborak - borak akhirnya makanan kitorang sampai juga . Kitaorang menjamu selera sambil berbual-bual .
Aku berasa ingin ke tandas lalu meminta izin pergi ke tandas kepada Amanda dan Airil .
" Afsyah pergi tandas kejap ye , lepas pergi tandas Afsyah nak per... Arghh ! " jerit Afsyah yang baru sahaja bangun dari kerusi yang diduki oleh nya semasa makan . Semua mata di restoran itu tertumpu padanya
" Eh maaf cik , saya tidak sengaja . " Kata lelaki itu . Tengok gaya macam kenal , tapi tak kenal pun . Ouhh baru ingat itu kan pekerja kedai ni . HAHA HAHA patut la macam pernah tengok .
" Eh awak ni jalan tengok la betul - betul . Habis basah baju kawan saya tu , nasib sikit je . " Kata Amanda lalu mengambil tisu dan mengelap air yang tertumpah pada baju Afsyah itu .
" Maafkan saya cik , saya betul - betul tak sengaja . "
Airil yang baru sahaja ingin memarahi lelaki itu tetapi ditahan oleh Amanda .
" Dah la tu Along , orang tak sengaja kan , bukannya saja - saja nak langgar orang . Dah tak pe awak sambung jela buat kerja awak , saya okay je . Abang saya ni je dengan kawan saya ni yang melebih-lebih . "
" Maafkan saya ye cik . " Kata lelaki itu lalu beredar pergi
" Apa la Korang berdua ni , tak perlu la nak marah sangat . Sikit - sikit sudah la , bukan banyak pun Kene , kene pada singlet hitam ni je ." Kataku lalu beredar pergi ke tandas .
Setelah pergi ke tandas aku kembali ke meja makan itu .
" Afsyah nak pergi beli baju singlet hitam dekat kedai dalam mall ni jap ye , kejap lagi Afsyah datang sini balik . "
" Nak aku ikut tak ? " Kata Amanda .
" No need to "
Aku pun keluar dari restoran itu lalu
menuju ke kedai pakaian .Akhirnya jumpa juga kedai jual jual singlet , aku pun beli dan terus menukarnya . Aku mula melangkah ke restoran yang Airil dan Amanda tunggu aku semasa makan tadi , tiba - tiba langkah aku terhenti apabila tangan seseorang mula memegang lengan ku .
Saat aku memusingkan badan , aku mula menjatuhkan air mataku setelah melihat figura manusia yang memegang tangan ku itu .
Aku amat terkejut dengan orang yang aku jumpa itu . Aku mula menjatuhkan air mata lalu meminta pergi dari situ . Namun pegangan manusia itu semakin ketat .
Nak tahu tak siapa orang yang Afsyah jumpa tu ?
Kalau nak tunggu la next chapter. Hihi hihi hihi .
Sorry sebab pendek je story kali ni .
Sorry for any mistake and typo .
Thank you y'all for reading .
YOU ARE READING
ATLET ITU CRUSH AKU
Romance~ Tengku Afsyah Hufaira ~ Tengku Afsyah Hufaira merupakan anak kedua kepada Tan Sri Riezwan dan Puan Sri Sofea . Afsyah sangat dikenali dengan sikap sopannya dan bijaknya kerana Afsyah merupakan pelajar cemerlang disekolah . Afsyah sangat peramah...