Wiele osób myśli że harcerstwo jest niewinne i nie potrzebne a jedyne co robimy to pomagamy starszym paniom. Otóż nie nasza działalność jest dużo szersza. Pewnie myślisz sobie że jestem kolejną harcerką która próbuje ci pokazać jakie harcerstwo jest wspaniałe o tym też będę pisać ale skupię się również na wadach. Ja należałam do drużyny na Ursynowie w Warszawie ale przeszłam na obozie w 2022 roku do drużyny starszoharcerskiej w tym samym szczepie. Znam tam dużo ludzi i dobrze się czuję w tej drużynie ale pamiętam moje doświadczenia z poprzedniej drużyny. Byłam tam zastępową i posiadałam mój własny zastęp którego byłam zastępową dwa lata. Wiązało się to z dużą odpowiedzialnością ale również z zabawą oraz niestety z zniszczeniem mi psychiki. Jak? Po prostu wpajali mi do głowy cechy ,,idealnego" zastępowego, czyli pomocny, sprawiedliwy itd. ale również zdystansowany, zarozumiały i ,,lepszy". Ja się pytam jak mam zachować zdrową psychikę kiedy dzień w dzień przez dwa lata powtarzano mi to jak mantrę. Zniszczyło mi to przyjaźń z osobami które były dla mnie jak siostry i przez to prawie znienawidziłam harcerstwo i chciałam odejść, może to brzmieć jak użalanie się nad sobą ale nie nawet jeśli wiem to od dopiero roku nie użalam się nad sobą. W sumie nadal nie potrafię pozbyć się dawnych nawyków no bo kto by potrafił. Zostałam w drużynie dzięki moim dziewczynom, które stały się dla mnie jak rodzina to jest dla mnie największa zaleta w byciu w harcerstwie , że nawet gdy twoja przyboczna która powinna być dla ciebie wsparciem a nie sabotować twoje działania.