Luku 3, Tylypahkaan saapuminen

85 5 5
                                    

En tätäkään lukua sitten etukäteen suunnitellut, sori :)



"Fred onko sinulla ajatus miten pääsemme pois tästä väen tungoksesta" Lavender kysyi. "Se helpottaisi jos meillä olisi näkymättömyysviitta kuten Harrylla on" Fred vastasi. "Siis oliko Harrylla näkymättömyysviitta! Silloin se on tällä hetkellä Jamesilla" Colin huudahti. "Colin hiljempaa!" Fred sihisi. Muut ihmiset, jotka olivat kävelleet heidän kanssaan tuijottivat heitä nyt. "Hitto miten saamme heidän huomionsa nyt muualle" Fred mutisi. "Entä jos me vaan lähetään mahdollisimman hiljaa ja huomaamattomasti pois muiden joukosta, kun saavumme suuren salin ovelle" Lavender sanoi hiljaa. "Tuossa on ideaa" Colin vastasi. "Joo se käy" Fred sanoi.


"Nyt vaan toivotaan, että Voro ja Norriska tai joku muu ei tule vastaan" Lavender sanoi. He pääsivät kansilian ovelle ilman, että kukaan oli tullut vastaan. "Mikä se tunnussana muuten on" Colin kysyi. Fred testasi toimiko salasanaksi Minttupastillit ja se toimi. He astuivat kansiliaan sisään ja näkivät Dumbledoren istuvan pöydän äärellä hämmentyneenä. "Moi tiedämme sinut meidän ajastamme ja tarvitsemme apua" Fred aloitti. "Olemme tulevaisuudesta ja jouduimme tänne kuoltuamme" Lavender lisäsi. "Selvä, voisitteko nyt kertoa teidän nimenne ja ajan, josta olette joutuneet tänne" Dumbledore vastasi.



20 minuuttia myöhemmin kolmikko suuntasi kohti Rohkelikon tornia. "Mikä se tunnussana on taas" Fred huokaisi. "Se tunnussana on Huispaus" Heidän takanaan vastasi tuttu äiti. Kun kolmikko kääntyi ympäri He näkivät kelmit. "Missä te olitte ja miksi ette olleet suuressa salissa" kysyi Sirius. "Me olimme rehtorin kansiliassa" Colin vastasi. "Miksi te siellä olitte" Remus kysyi. "Emme halunneet lajittelua ykkosluokkalaisien kanssa, joten saimme yksityislajittelun ja olemme kaikki Rohkelikkoja" Lavender vastasi.


"Hyvää yötä. Minä taidan mennä nukkumaan" Lavender sanoi. "Hyvää yötä" Fred ja Colin vastasivat. Kun Lavender oli lähtenyt tyttöjen nukkumasaliin, Fred ja Colin päättivät mennä myös nukkumaan. Fred ja Colin juttelivat keskenään vielä jonkun aikaa ennen kun nukahtivat, koska kelmit olivat jossain muualla. "Nyt on varmaan täysikuu, koska heitä ei näy" Fred päätteli. "Toivottavasti Lavenderilla on kaikki hyvin" Colin vastasi. "Kyllä hän selviää. Jos on selvinnyt minun pikkuveljestänikin" Fred naurahti.

Seuraavana aamuna Fred ja Colin tapasivat aamiaisella Lavenderin, kelmit, Lily ja hänen kaverinsa. "Miten teillä meni yö" Lavender kysyi heti nähtyään heidät. "Hyvin, entä itselläsi" Colin vastasi. Lavender ei vastannut, koska ei hän ei halunnut, että kelmit, Lily ja Lilyn kaverit kuulisivat hänen vastauksen.


"Ai niin silloin aamiaisella, kun Colin kysyit miten yö meni, niin se meni hyvin paitsi, että ikävöin vanhoja huonekavereitani" Lavender sanoi, kun he kävelivät liemitunnille. "Minäkin ikävöin Georgea ja Lee:tä" Fred vastasi. "Kuka opettaa meille liemiä" Colin kysyi yhtäkkiä. "Veikkaisin, että Kuhnusarvio opettaa sitä" Fred vastasi. He saapuivat tyrmiin ja näkivät siellä luihuisen oppilaita. "Tuntuu oudolta kuvitella Kalkaros oppilaana" Fred naurahti. "Totta muuten" Lavender ja Colin vastasi samaan ääneen. Hetken odotuksen jälkeen Kuhnusarvio saapui ja pahoitteli että oli hiukan myöhässä.

"Tänään me käsittelemme lemmenjuomaa" Horatius alkoi opettamaan. "Kuka osaisi selittää mitä Lemmenjuoma on" Horatius kysyi. Lily viittasi ja sai vastaus puheenvuoron. "Hienoa Lily, rohkelikolle 10 pistettä. No niin, Fred tulisitko kertomaan mitä haistat tästä lemmenjuomasta" Horatius sanoi.  "Okei" Fred mutisi ja meni lemmenjuoman luo. "Haistan huispauskentän, Rohkelikon ja huispauskapteenin" Fred sanoi ja ajattelin Angelinaa. Sitten Fred meni takaisin Colinin ja Lavenderin luo. "Se oli Angelina vai mitä" Lavender kuiskasi. "Joo" Fred vastasi.

Ensimmäinen koulupäivä oli ohi ja kolmikko oli tekemässä läksyjä Rohkelikon oleskeluhuoneessa. "Hitsi kun en muista enää mitään" Colin sanoi hiljaa. "Kieltämättä siitä on hyötyä kun olemme oppineet jo nämä" Lavender Totesi kuiskien. Sitten kuului ääni, joka kuulosti siltä, että ikkunaan oli törmännyt jotain. He kääntyivät katsomaan ikkunaa ja näkivät pöllön. Lavender päästi pöllön sisälle ja pöllö antoi hänelle kirjeen. "Se on meille Dumbledorelta" Lavender sanoi. He avasivat kirjeen, siinä luki: "Tulkaa kansiliaani tänä iltana kello 9. Olen keksinyt tavan miten saatatte päästä takaisin oikeaan aikaan".

Sanat: 606

Alan oppia selvästi kirjoittamaan pikkasen pidempiä lukuja :)

Tunarointia Menneisyydessä || Marauders/Harry Potter FanfictWhere stories live. Discover now