Affan masuk ke dalam pantri pejabat dengan wajah kusut . Kerja di pejabatnya terlalu banyak sehingga membuatkan kepalanya sakit .
Kandungan isterinya sudah masuk dua bulan dan dua bulan juga dia terpaksa mengabaikan isterinya . Syezrin yang kebetulan masuk ke dalam pantri untuk membuat air terhenti bila melihat pujaan hatinya .
Dengan senyuman sinis dia menghampiri affan yang kelihatan sangat kusut .
"Affan , are you okay ?" Tanya syezrin lembut . Dia memegang bahu affan dengan lembut . Perkara yang membuatkan dia terkejut affan langsung tak menolak tangannya di bahu lelaki itu .
"I'm okay" kata affan perlahan .
"Mesti you penatkan , i buatkan air untuk you" syezrin melangkah ke kabinet untuk membuat air . Affan hanya membiarkan saja .
Syezrin kembali dengan dua cawan air . Satu cawan berisi air kopi di letakkan di depan affan dan satu lagi di depannya .
"I tengok muka you macam ada masalah je , share la dengan i . I tak kisah pun" kata syezrin lembut . Affan menghela nafas panjang .
"I tengah serabut , kerja dekat offices banyak . And then semalam i gaduh dengan wife i sebab i tak kurang kasih perhatian dekat dia" gadu affan panjang . Semalam dia bergaduh teruk dengan ardeela sampaikan dia tidur di bilik tetamu .
Syezrin pura-pura membuat muka terkejut . Dia cuba memegang tangan affan . Dia takut affan akan menepis tangannya macam sebelum ni .
Namun Affan membiarkan saja . "Kesian you . Mesti kepala you rasa beratkan" kata syezrin dengan pura-pura prihatin pada affan . Dalam diam dia sudah ketawa sinis pada lelaki itu .
Affan mengangguk kepala perlahan . "Jum i urutkan kepala you" kata syezrin sambil menarik tangan affan masuk ke dalam bilik kerja affan .
Mujur semua orang pergi sudah pergi lunch . Hanya tinggal mereka berdua saja dalam pejabat itu . Affan hanya mengikut syezrin masuk ke dalam biliknya .
Syezrin mendudukkan affan di sofa . Dia juga mengambil tempat di sebelah affan . Dengan lembut dia menarik kepala affan supaya baring di atas peha gebunya . Syezrin mula mengurut kepala affan .
Affan memejam mata sambil menikmati urutan dari syezrin . Ini la masanya syezrin menatap wajah lelaki pujaan hatinya sepuas hati .
'tak lama lagi kau akan jadi milik aku affan . And your wife akan lari dari you' bisik hati busuknya .
Lepas beberapa minit syezrin mengurut kepala affan , lelaki itu terus bangun dari baringnya . Wajahnya terserlah kegembiraan .
"Thank you sebab urut kepala i . Now kepala i dah ringan" kata affan lembut . Secara tiba-tiba syezin mengusap lembut pipi affan .
"Welcome" kata syezrin dengan nada mengoda . Matanya tak lepas memandang mata affan . Dengan perlahan wajah mereka mendekat sebelum bibir mereka bersatu .
Ya , mereka berdua bercium dengan penuh nafsu di dalam bilik itu . Dalam ciuman syezrin senyum kemenangan . Matanya melirik ke arah pintu . Dia melihat wajah ardeela sudah penuh dengan air mata .
Syezrin mendalamkan lagi ciuman mereka untuk menyakitkan hati ardeela .
Ardeela yang mahu menghantar makanan pada affan terkejut melihat suaminya sedang bercium dengan syezrin . Hatinya sakit .
Patut la dua bulan ni affan jarang bermanja dengannya . Rupanya sibuk bermanja dekat office . Ardeela terus mengesat airmata dan berlalu pergi dari situ .
Syezrin yang melihat kepergian ardeela terus melepaskan ciuman . Dia memeluk leher affan dengan erat . Syezrin juga sengaja meninggalkan kesan lipstick di kolar baju affan .
"I pergi buat kerja dulu okay" kata syezrin lembut , dia mencium sekilas pipi affan .
Affan mengangguk kepala dengan senyuman lebar . Dia juga kembali ke meja kerjanya .
Kepalanya tak berhenti teringat kejadian tadi . Bibirnya tak berhenti tersenyum lebar . Syezrin yang melihat dari luar tersenyum sinis bila affan mula masuk ke dalam perangkapnya .
"Kau tetap akan jadi milik aku affan . Sampai bila-bila" katanya sebelum ketawa besar di dalam bilik kerjanya .
"Mission completed"
"Mission completed"
KAMU SEDANG MEMBACA
01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]
Acción[BOOK 1] [This Ardeela Medina and Affan Muqrey love story] Ardeela Medina. Seorang gadis yang pendiam dan dingin, dia mempunyai kelebihan untuk melihat makhluk halus dan kelebihan itu menghuru harakan hidupnya. Kehilangan orang yang dia sayang menj...