Tak kelip kelip aku memandangnya. Jantung sudah berdebar. Aku terpaksa mengeluarkan segala isi yang terbuku didalam hatiku selama ini. Kalau tak balik nanti aku akan menyesal. Lagipun semester akhir akan tamat sebentar lagi. Aku takut tak sempat nak luahkan semua.
"You love me"
Satu ayat yang membuat aku tidak keruan. Rasa macam ada rama rama yang tengah terbang dalam perutku.
"Sebenarnya dah lama saya nak confess dekat awak. Tapi saya risau awak rasa tak selesa dan awak akan mengelak bila berjumpa dengan saya"
"Beside awak benci dengan cinta lepas your parents divorced. Jadi susah untuk awak percayakan lelaki. Dan saya faham itu. But I can't avoid my feeling for you"
Jadi dia suka aku.
"Setiap hari ada je benda awak buat yang buatkan saya semakin jatuh hati dengan awak. Setiap malam sebelum tidur, saya selalu fikirkan pasal awak"
"Setiap kali saya pandang wajah awak, saya rasa macam nak bagitahu awak yang saya cintakan awak sangat sangat but I know I can't"
"And saya tak tahu sampai bila saya perlu simpan perasaan ini. Saya tak salahkan awak. Sebaliknya saya rasa kesian dengan awak. Awak mungkin trauma lepas kejadian your parents"
Dia betul. Setiap kali aku pandang pasangan couple, dalam otakku automatik berfikir, wujud lagikah lelaki yang setia. Dan yang peliknya aku tahu masih wujud. Tetapi hatiku tetap tak percayakan lelaki.
"Jadi saya tak nak bebankan awak dengan perasaan saya. Saya sanggup simpan perasaan saya"
"Sampai bila?"
Dia tersenyum.
"Kalau perlu, 10 tahun saya sanggup tunggu awak. You're freaking special to me sampai saya tak nak sorang pun lelaki yang pandang awak"
Giliran aku senyum. Haih! Sampai macam tu sekali.
"You know what..."
"...lepas awak share masalah awak dengan saya, terbit satu rasa nak protect awak. Pada saat itu juga saya janji dengan diri saya yang saya akan selalu ada bila awak perlukan saya"
"Awak kesiankan saya?"
Aku tak suka bila orang kesiankan aku sebab aku takut aku akan terus bergantung pada orang itu.
"No. Tiada rasa simpati langsung pada awak. Entahlah. Saya rasa saya nak jaga awak sepenuh hati walaupun awak tiada masalah"
"Sound strange but itulah yang saya rasa. Ini juga pertama kali saya dapat rasa macam tu"
"Dengan girlfriend awak sebelum ni?" soalku secara spontan. Rasa macam nak cubit mulut sendiri sebab keluarkan soalan macam tu.
"Itu kisah lama. Saya tak nak cakap pasal dia sebenarnya tetapi memandangkan awak tanya, saya bagitahu juga"
Dia senyum padaku. Argh! Cair aku tengok itu. Dia juga ada lesung pipit sepertiku.
"No. Saya tak rasa apa apa dengan my ex. Tidak lebih sekadar suka. Saya break dengan dia sebab saya baru sedar saya hanya suka pada dia. Tiada rasa cinta langsung"
Aku mengangguk.
"But you hits different. You know a way to make my hearbeat faster"
Aku tergelak. Mengadalah dia ni.
"Saya rasa saya tak buat apa apa pun" protesku.
"Yes you did nothing. Your existence is enough"
"Wow! I have that power. I'm sorry"
"But I love that feel. Itu membuktikan yang saya sangat cintakan awak"
Dia cakap dengan sangat lancar. Aku pula yang over tersipu malu. Pipi confirm dah merah. He know how to make me crazy over him.
"Tapi sejujurnya saya rasa terbeban"
Lah dah kenapa pulak.
"Saya lelaki pertama yang awak cinta. Saya risau saya tidak mencapai level lelaki idaman awak sebelum ni"
Aku tergelak. Ingat apalah tadi.
"You're right. My standard is damn high. Tak percaya boleh tanya Gowon"
Dia mengeluarkan nafas beratnya. Aku menahan tawa.
"Tapi itu semua cuma standard. If you're my fate, I can't do nothing other than accept you"
"Jadi awak terpaksa terima saya?"
Wajah dia sudah berubah kecewa walaupun dia sudah berusaha untuk sembunyi. Aku tahu itu.
"If that so, tiada guna saya explain perasaan saya pada awak tadi. Semua-"
Ada satu benda lembut tindih bibirku. Jantung berdetak laju. Mataku tidak mampu berkelip selepas otakku loading yang sedang menindih bibirku adalah bibir Hyunjin.
Dia kiss aku.
"I love you Darlene" katanya sebaik saja dia melepaskan bibirku.
Aku terpaku. Lama aku menjadi patung keras disitu.
"Answer please" katanya menyadarkanku semula.
"I..."
"Lo..."
"...love"
"y..."
"you"
"too..."
Tersekat sekat. Tetapi aku berjaya juga balas. Dia memandangku sambil tersenyum. Dengan perlahan aku melangkah setapak lalu mendakap tubuh tingginya.
"I love hug"
Aku berkata sambil memeluknya dengan erat.
"I know. Awak dengan baby tiada beza pun" balasnya.
...
YOU ARE READING
Heart Of Stone | HWANG HYUNJIN
Чиклит"Tak nak juga. Awak pergilah ajak orang lain. Awak kan hotstuff. Ajak seorang, dua puluh orang auto beratur dekat belakang" "Tapi saya nak awak yang ikut. Ingat. Awak ada hutang dengan saya" "Awak tengok muka saya macam kisah ke?" "Jadi betul apa y...