Diepe wateren

1 0 0
                                    

Heerlijk deze zomer, denk Camilla als ze op haar surfboard zit te genieten van de zon in haar gezicht en het koele water bij haar benen. Ze is zo gefascineerd door het water, de vissen die erin zwemmen, kleurrijke koraalriffen, dansende planten en het onbekende. 'Maar 5% is ontdekt van het water en wat daar allemaal leeft' zegt Camilla terwijl ze een lange goudbruine lok uit haar gezicht achter haar oor veegt.
'Ja echt absurd, hoe veel soorten dieren er wel niet nog zijn of waarvan we denken dat ze zijn uitgestorven'. Dat was Hanna, de beste vriendin van Camilla en haar favoriete surf maatje. Hanna is zo getalenteerd in het surfen, ze doet al sinds haar 11e al aan wedstrijden mee en won zoveel. Ze heeft zich vorige week gekwalificeerd voor Florida Summer Surf Battle. De grootste surf wedstrijd van de zomer, er komen surfers van overal kijken naar de wedstrijd. Hanna, had afgelopen jaar de wedstrijd gewonnen, dit jaar zou Hanna weer voor de eerste plek gaan maar de concurrentie is ook zeer goed dit jaar.
'Wanneer begint de wedstrijd morgen? Ik zou er graag bij willen zijn om je aan te moedigen'. 'Om 2 uur, want we moeten eerst nog delen van het strand afzetten en ik heb gevraagd om te helpen' zegt Hanna met een glimlach. 'Amy en Jay willen ook komen kijken, misschien kunnen we daarna met zijn allen naar het café gaan om wat te drinken'. 'Ja, wat een leuk idee' reageert Hanna opgewekt, je kan aan haar zien dat ze er zin in heeft. 'Laten we niet al te lang blijven zitten hier want het wordt donker'. Camilla knikt en ze gaan terug naar de kust. Eenmaal terug op het strand pak ik mijn warme vest en mijn rugzak, veel neem ik niet mee naar het strand. Meestal alleen een handdoek, waterfles en het een en ander voor mijn surfboard. Ik ben er zo blij mee toen ik die als cadeau kreeg voor mijn 18e verjaardag, de diep roze bloemen die het board versieren en op de achtergrond een vrolijke gele kleur, net als de zon vandaag.
'Hey dagdromer, ik ga naar Simon toe tot morgen' hoor ik Hanna roepen. 'Tot morgen' roep ik terug.
Onderweg naar huis loopt Camilla nog langs het café. Ze ziet Jay zitten met Amy bij het raam met het mooiste uitzicht op zee. Jay is veel op zichzelf en houdt van muziek, hij zit zelfs in een band met Zoë, Tristan en Amy, hij is daar de drummer en Amy is de zangeres. Amy is het tegenovergestelde van Jay, ze is veel met mensen en is bezig met haar studie als kinder verpleegkundige, je kan wel stellen dat ze een hart van goud heeft. Ze zwaaien naar mij en ik zwaai terug en loop naar hen toe. 'Hey jongens, komen jullie morgen nog naar de wedstrijd van Hanna?' Vraag ik ze. 'Ja natuurlijk, 2 uur toch?' Vroeg Amy. 'Ja, bij het strandhuis moeten we verzamelen en als we iets eerder zijn kunnen we nog een goeie plek uitzoeken' zei Jay met een diepe stem. 'Willen jullie anders meerijden met mij?' Stelde Amy voor, Jay knikte maar ik moest overslaan omdat ik van te voren nog langs mijn moeder zou gaan.

Surfing to love Where stories live. Discover now