Bab 3

1 3 2
                                    

Suasana  di banglo yang cantik dan indah.

Rizamir Fahkri sedang duduk di kerusi di luar rumahnya . Melihat langit yang indah .

Aku kena kuat untuk melawan penyakit ni .

Penyakit aku hidap dari kecil  adalah asma .penyakit asma aku dah sudah lama ada dari aku masih kecil .

Aku tak boleh terlampau penat .Terus aku susah untuk bernafas dengan baik .Pernah suatu ketika dahulu aku suka sangat main dengan kucing .

Last-last kena tahan hospital .

Biasanya orang yang ada penyakit asma ni memang suka bermain dengan haiwan bernama kucing.

.......

Di pusat membeli belah ,Zafirah Ridayana dan ibu bapanya berjalan di sekeliling kedai yang ada di pusat membeli belah itu.

Ketika mereka sedang berjalan melihat ke arah kedai.Zarifah Ridayana berlanggar dengan seorang lelaki .

Matanya dibuka dilihat kembali siapa yang berlanggar dengannya.Mata Zafirah Ridayana seakan terkejut melihat orang itu.

"Woi kau rupanya aku ingat siapa tadi .Baru nak minta maaf "Zafirah Ridayana bangun untuk berdiri daripada lantai.

"Oh kalau orang lain kau nak minta maaf lah .Bertuah punya kawan"

"Alah kau ni tak macam biasa pula"Zarifah Ridayana mula ketawa.

"Dayana ,jom kata nak beli tudung "Puan Rizani memanggil anak yang masih di belakang sedangkan dia sudah arah kedepan pusat membeli belah itu.

"Ya mama,Dayana datang ni "Zarifah Ridayana membalas panggilan Mama yang sudah ke depan .

"Fakhri ,jumpa kau esok dekat sekolah"Zarifah Ridayana.Terus dia berlalu pergi ke Mamanya.

Zarifah Ridayana gadis manis senyum tapi perangai macam gengster.










Dan Bila Esok Menjadi Kenangan Terindah Where stories live. Discover now