" Eishhh lepas la ." kataku sambil menarik lenganku yang dipegang oleh lelaki itu
" Afsyah listen please , bagi I cakap dulu" kata Tengku Zafran Eiddlan
" You nak cakap apa lagi ha Zaff ? Eh I tiada benda nak cakap dengan you la . So you can let me go now " . Kataku sambil menangis teresak-esak sehingga membuatkan mataku merah .
Tiba - tiba kepala aku berdenyut - denyut dengan kuat dan penglihatan ku agak kabur dan aku terus pengsan di situ juga tetapi sempat disambut oleh Tengku Zafran Idlan ." Eh Afsyah wake up la . Afsyah , Afsyah . " Kata Zafran sambil menepuk pipiku dengan lembut .
ZAFRAN POV
Aku mencempung tubuh ramping Afsyah lalu membawa ke keretaku dan terus menuju ke Hospital .
Setelah tiba di hospital pihak hospital menguruskan Afsyah dan tiba - tiba telefon bimbit milik Afsyah berdering , aku melihat nama pemanggil dan terpapar nama abang sulung Afsyah . Aku pun menjawab panggilan telefon tersebut .
" Hello Syah , Syah kat mana ni . Penat Along dengan Amanda cari ni ."
" Hello abang ni bukan Afsyah tapi ni saya Zafran " kataku didalam perbualan telefon itu .
" Eh Zaff kenapa kau yang jawab panggilan ini ? Kenapa bukan Afsyah ? "
" Okay abang tenang , dengar dulu apa yang saya nak cakapkan ni , tadi masa dekat mall saya terserempak dengan Afsyah dekat depan toilet , then saya halang jalan die . Masa saya cuba nak bercakap dengan dia tiba - tiba dia pengsan , saya bawa la dia pergi hospital ni . Sekarang ini saya berada di hospital , abang datang cepat ye . Nanti beritahu Aunty dengan Uncle sekali . " Kataku sambil berjalan disekitar kawasan bilik rawatan Afsyah .
" Ha yela . Kau jaga adik aku kejap ye sementara tunggu aku sampai dengan Amanda ni . "
" Baiklah abang saya tunggu " kataku lalu mematikan panggilan telefon itu .
" Siapa ahli keluarga Cik Afsyah Hufaira ye ? " Kata seorang doktor perempuan yang merawat Afsyah .
" Saya kawan dia doktor " . Kataku sambil bangun dari kerusi di situ .
" Cik Afsyah dah sedar cuma dia perlu banyak berehat . Jangan bagi dia tertekan ye dan jangan bagi dia banyak berfikir . Awak dah boleh masuk la jumpa dia di dalam itu " . kata Dr. Elli lalu beredar dari situ .
Aku mula menapakkan kaki ku kedalam bilik VVIP Afsyah lalu duduk di kerusi yang disediakan dan terus memandang raut wajah bersih Afsyah lalu memegang tangannya .
" I minta maaf Afsyah , I tahu I salah , I tahu I banyak sakitkan hati you selama ini . Sekarang I nak tebus balik kesalahan I pada you . "
Tiba - tiba tangan Afsyah kurasa bergerak - gerak lalu matanya terbuka .
AFSYAH POV
Aku membuka mataku perlahan-lahan dan aku berasa tanganku dipegang oleh seseorang . Lelaki yang memegang tanganku itu ialah Tengku Zafran Eiddlan .
Aku terus menarik tanganku lalu memicit kepalaku yang terasa sakit itu .
" Kenapa I ada dekat hospital . " soalku memusingkan badanku dan membelakangi Zafran yang duduk di kerusi disebelah katilku .
" You pengsan tadi masa dekat mall , jadi I bawa la you dekat hospital . " Jawab Zafran
" Afsyah I nak mi.. " belum sempat Zafran menghabiskan ayatnya aku telah memotong ayatnya .
" Eh I tak nak dengar apa - apa la dari mulut you tu , please la I tak nak tengok muka you so better you keluar sekarang before I sendiri yang keluar . " Kataku sambil mengeluarkan air mataku .
YOU ARE READING
ATLET ITU CRUSH AKU
Romance~ Tengku Afsyah Hufaira ~ Tengku Afsyah Hufaira merupakan anak kedua kepada Tan Sri Riezwan dan Puan Sri Sofea . Afsyah sangat dikenali dengan sikap sopannya dan bijaknya kerana Afsyah merupakan pelajar cemerlang disekolah . Afsyah sangat peramah...