6.

50 3 0
                                    

Hee!
Hier is het zesde deel!

Xx
---------------------------------------------
P.O.V. Melissa

Ik zat op mijn kamer toen mijn mobiel af ging. Ik sprong van mijn bed af en rende naar m'n bureau, toen ik op het schermpje keek zag ik dat het Kirsten was. Kirsten was een van mijn beste vriendinnen. Ik nam heel blij op, maar mijn blije hoofd veranderde al snel toen ik Kirsten hoorde snikken. "Hee wat is er? Waarom moet je huilen?" Vroeg ik met een bezorgde toon. "Eeuuhmm.... J-ja je weet toch dat mijn ouders h-het idee hadden om te verhuizen?" Zei ze met een krakerige en gebroken stem. "Ja je ouders waren er echt enthousiast over." Antwoordde ik. "Nou, ze hebben dat plan dus doorgezet....... En ik ga over een paar weken al weg." "Wat? Waar naar toe?" Schreeuwde ik bijna in de telefoon.
"Z-zwitserland." Zei ze half huilend. "Okee hold on! Ik kom eraan en dan ga ik met je ouders praten!" Zei ik en ik hing op.

Ik rende naar beneden en deed heel snel mijn schoenen en mijn jas aan. "Waar ga je naartoe?" Vroeg mijn moeder. "Naar Kirsten!" Schreeuwde ik terug en ik dee de achterdeur met een klap dicht en sprong op de fiets.

P.O.V. Kirsten

Ik zit boven al mijn verdriet eruit te huilen. Daarna krijg ik een soort woedeaanval en mishandel mijn kussen . Mijn moeder komt binnen en vraagt of alles wel goed gaat, blijkbaar heb ik net heel erg zitten schreeuwen. "Nee natuurlijk niet! Zie ik eruit alsof het goed met me gaat?! Jij en papa besluiten even doodleuk om naar Facking Zwitserland te verhuizen! Weg van Australië! Weg van het heerlijke weer hier! Weg van al mijn vrienden! Weg van mijn vriendje! Jullie verpesten gewoon mijn hele leven! Wie gaat er nou naar Zwitserland verhuizen? Hartstikke vreemde taal en vreemde mensen, vreemde school, vreemde vakken. Alles is daar gewoon vreemd en raar en wie besluiten daar weer heen te gaan? JULLIE! En ik moet dan maar als het zielige kind mee. Het is dat ik geen 18 ben, maar anders was ik echt op mezelf gaan wonen zodat ik niet mee hoef! En wat vinden opa en oma hoer eigenlijk van? Jullie laten hun ook in de steek! En de rest van de familie ook! Kijk dat jullie nou niet veel vrienden hebben en hier graag weg willen, oke das kut voor jullie maar daar hief ik niet de dupe van te worden!" Schreeuw ik tegen mijn moeder. Ze kijkt me verbaasd en met grote ogen aan. Daarna veranderd haar blik in boos en zegd ze met een bijna boze stem: "hoe durf je zo'n toon tegen mij aan te slaan jonge dame? Als je zo door gaat krijg je er nog straf achteraan!" En met die woorden liep ze weg. Ik zuchte diep en liet achterover op bed vallen.

P.O.V. Denise

Het is nu 2dagen geleden van de brief. Cheryl en ik hebben gesloten om vandaag naar meneer Goodheart te gaan. Wij hebben van tevoren het bejaardenhuis nog wel even gebeld om te vragen of het kon. Of nou ja wij, eigenlijk Cheryl want mijn Engels is best wel slecht. Haha maarja dat leer ik hier vast heel snel! Toen ik vanochtend wakker werd deed ik wat ik elke ochtend doe als ik niet ergens heen moet; eerst nog een half uur in m'n bed blijven liggen, douchen, make-up, kleren aan, ontbijten en tenslotte nog mijn haar kammen. Dan ben je zo weer 2 uur verder. Nog een halfuur voordat de taxi komt om ons naar het bejaardentehuis te brengen. Ik heb wel een autorijbewijs, maar we moeten nog even uitvogelen of dat ook hier geld enz. Cheryl heeft nog geen rijbewijs, wel een scooterrijbewijs, ik weet eigenlijk niet waarom ze geen rijksdagen heeft gehad. Misschien doet ze dat hier wel.

P.O.V. Cheryl

Ik hoorde de taxi buiten toeteren. "De taxi is er!" Schreeuwde ik door het huis. "Kom eraan." Kreeg ik als antwoord. We reden naar het tehuis en betaalde de chauffeur. We liepen naar de receptie en zeiden dat we hier kwamen voor Theodoor Goodheart. "Ohh Theo is nu waarschijnlijk op z'n kamer. Hij heeft kamer nummer 5 dat is op de 3de verdieping. Je kan de lift nemen maar natuurlijk ook de trap." Vertelde de receptioniste met een glimlach. We waren vandaag een beetje lui dus we namen de lift.

Toen we op de 3de verdieping aankwamen, begon het bij nummer 20. "Fijn, het is dus helemaal aan de andere kant." Merkte Denise op. "Jepp." Antwoorde ik. We liepen door de niet normale lange gang en kwamen uiteindelijk aan bij nummer 5. Theo Goodheart stond er op het naambordje. We belde aan en de deur ging vanzelf al open. We liepen naar binnen en zagen meneer Goodheart aan de eettafel zitten.

"Hee meiden! Jullie moeten vast Cheryl&Denise zijn." Zei hij heel vrolijk. We knipte allebei tegelijk en bleven een beetje awkward staan. "Asjeblieft ga zitten en vertel me wat jullie willen drinken." Zei meneer Goodheart en hij liep naar het kleine keukenblok toe. "Doe voor ins alle2 maar thee." Zei ik. "Welke smaken willen jullie?" Vroeg hij. "Ik zou graag bosvruchten willen." Zei Denise. "Voor mij graag een gewone thee." Zei ik en ik probeerde zo volwassen en netjes mogelijk te klinken. Hij kwam terug met 2kopjes theeën zetten het voor ons neer. We zeiden tegelijk dankuwel en daar moest hij om lachen. Wat een vrolijke man! "Hoe vinden jullie de boerderij?" Vroeg hij toen. "Ik vind hem er erg gezellig uitzien." Antwoorde ik. "En hij is ook zo groot!" Zei Denise. "Hahaha ja, ik vind het ook jammer dat ik er weg moest. Maarja, ik kon niet meer voor de dieren zorgen dus wat heb je dan nog aan een boerderij?" Zei hij. Na nog even gekletst te hebben over van alles en nog wat, begon hij ineens over een verrassing. "Ohh ja dames, voordat ik het vergeet, ik heb nog een verassing voor jullie." "ohh echt? En wat mag dat dan wel niet zijn?" vroeg ik nog een beetje lacherig. "ja maar jullie mogen dit aan niemand anders vertellen oke?" zei hij. Wij knikten tegenlijk en hij begon te vertellen.

---------------------------------------------
Cliffhanger..... Wat zou meneer Goodheart voor een verrassing hebben? En zouden de meiden er blij mee zijn?

Addicted to you! (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu