Jennifer
a múlt árnyékai
Már akkor tudtam, hogy ez a szünet bőven tovább fog tartani tíz percnél, amikor Willow ügynök pár háztömbbel odébb, egy lesötétített ablakú SUV-ba parancsolt. Rajtunk kívül még egy kopasz hústorony is ült bent, de ő végig maradt a volánnál, és egy szót sem szólt.
- Megtudhatnám végre, hogy miről van szó? Tudja, csak tíz percem van, aztán vissza kell mennem dolgozni. – fészkelődtem kényelmetlenül az ülésen. Már csak azért is feszélyezett, mert tudtam jól, hogy hazudtam, és ha valaki Navarroról érdeklődik, ráadásul tőlem, akkor ez csak azt jelenti, hogy kapcsolatba hoztak vele.
- Ha minden kérdésemre őszintén válaszol, akkor gyorsak leszünk, ígérem. – felelte. Pár tincsét a füle mögé tűrte, majd kinyitott egy mappát, amit az anyósülésről kerített elő. – Szóval magát elrabolták. Egész pontosan szeptember tizenhetedikén. Akkor azt állította a rendőrségen, hogy nem látta az elrablója arcát, igazam van?
- Igen, így volt. – nyeltem nagyot, habár sejtettem, hogy azért teszi fel ezeket a kérdéseket, mert egy szavamat sem hiszi. Ami azt illeti, én sem hittem volna saját magamnak. Az egyetemen már valamennyire belekóstolhattunk a pszichológiába is, így tudtam jól, hogy az emberi test önkéntelenül is reagál a hazugságokra. Mi pedig épp azt tanultuk, hogy miképp figyelhetünk fel ezekre a jelekre, egy esetleges kihallgatás során. Akkor nagyon is érdekesnek tartottam a témát, de így, hogy én voltam a kard másik felén, már kicsit sem volt poénos a történet.
- Tehát továbbra is tartja a vallomását, miszerint nem látott, és nem hallott semmit. Nem tudja megnevezni a támadóját.
- Igen. – feleltem. Most már belekeveredtem, ki kellett tartanom a vallomásom mellett. – De kérem, nem értem. Ezt már egy hónappal ezelőtt elmondtam, miért hallgatnak ki másodjára is? Ráadásul az FBI.
Willow ügynök köhintett párat, aztán türelmesen becsukta a kezében tartott mappát. Irigyeltem a nyugalmáért.
- Ugyan, okos lány maga Jennifer. Elmondjam, hogy én mit gondolok? Azt, hogy maga pontosan tudja, mi folyik itt, és vagy nyakig benne van, amit őszintén nem hiszek, vagy fél. – mondta, majd ezúttal egy tabletért nyúlt, és felém fordította. A képernyőn egy biztonsági kamera felvétele futott, és beletelt pár másodpercbe, mire felfogtam mit látok. A felvételen én voltam látható, épp akkor, amikor Javier mellé térdelek, és elkövetem életem legnagyobb hibáját. Willow ügynök egészen addig a pontig nézette meg velem, amíg Ryan és a doktornő megérkezik, majd kiszállnak az autóból. Itt aztán a felvétel véget ért. – Még mindig azt állítja, hogy nem tud semmit? – tette fel aztán a nyilvánvalóan költői kérdést.
- Én csak... Én... - habogtam. Úgy éreztem, megnyikkanni sem vagyok képes. Lebuktam, nincs több kérdés. – Segítettem neki, mert megsérült. De azelőtt nem ismertem őt, esküszöm!
- Miért nem a rendőrséget hívta?
- Mert megkért, hogy a barátjának szóljak, én meg pánikba estem. Nem gondolkoztam tisztán. – makogtam idegesen. Valahogy meg kellett próbálnom a lehetetlent, mégpedig azt, hogy kidumáljam magam ebből az egész katyvaszból, amibe Javier Navarro belerángatott.
- Hol van most Navarro? – váltott hirtelen témát, és hangnemet is. A hangja megkeményedett, egy vicsorgó pitbull módjára kezdett el viselkedni.
- Nem tudom.
- Ó, dehogynem tudja. Én nem hiszek magának Jennifer. Tudom jól, hogy az elrablása hátterében is Navarro áll, mert nem logikus, ahogy azon a felvételen viselkedik. Láttam már tragédia esetén bepánikoló embereket, akik a hirtelen jött sokktól elfelejtik a segélyhívó telefonszámát, vagy leblokkolnak. De maga tudatosan elővette Navarro telefonját, és tudatosan felhívta a barátját. Ez nem pánik, ez parancsteljesítés. Szóval mondja el, hogy mivel félemlítette meg magát.
ESTÁS LEYENDO
Egy ágyban az ellenséggel
RomanceJennifer élete akár boldog is lehetne, de beárnyékolja, egy szörnyű tragédia, amin azóta sem volt képes teljesen túltenni magát. Egyetemre jár, és mindent megtesz, hogy egyszer rendőrként majd elkaphassa azt, aki azon a szörnyű délutánon elragadta m...