“Kau okey ke ni Jim?” tanya Jin.
“Hyung ingat eh? Kalau Jim tak suka,Jin terus berhenti! Tahu?!” Jimin menuding jari ke arah Jin.
‘Tak semudah itu Jimin,’ kata Jin dalam hati. “Yelah okaylah. Syian Jin hyung sorang-sorang.”
“Eleh,nak kesian apa? Sebelum ni tak kata apa pun. Dah Jim nak kerja sini nanti bosanlah,apalah.”
“Kau ni membebel je tahu. Dah sampai pun kita,” kata Jin.
Jimin yang dari tadi memandang Jin beralih ke hadapan. Rumah agamnya yang sangat besar membuatkan mata Jimin tidak berkelip.
“Kajja,” ajak Jin. Jimin hanya keluar dari perut kereta. Masih melihat sekeliling rumah itu.
“Selamat datang,Jimin,” Jimin mengerutkan dahinya. Bagaimana dia tahu namanya sedangkan Jimin tidak pernah melihat muka namja itu.
“Jim,kenalkan ini Jeong Hoseok,pengawal rumah ni,” kata Jin.
“Oh. Anneonghaseyo,” ucap Jimin sambil mengbowkan dirinya 90 darjah. Hoseok mengbow kembali.
Jimin mahu melangkah masuk ke dalam rumah itu. Tetapi dia teragak-agak untuk langkah masuk kerana dia tidak pernah pun jejakkan kakinya ke rumah sebesar itu.
“Aish,cepatlah!” Jin menarik tangan Jimin dan akhirnya Jimin masuk ke dalam rumah itu.
Dari jauh Jimin melihat seseorang sedang duduk di atas sofa sambil menonton tv. Tiba-tiba bunyi tapak kasut berbunyi dari tingkat atas.
“Wah,ada orang baru ke Yoon hyung?” Jimin mendongak ke atas dan menundukkan kepalanya. ‘Kenapa aku rasa ada sesuatu buruk bakal berlaku?’ bisik Jimin dalam hati.
Yoongi yang duduk di atas sofa itu bangun dan pusing ke belakang. Entah,kenapa hati Jimin berasa tidak sedap hati. Tanpa sedar kakinya mengundur ke belakang. Tetapi ditahan oleh Jin.
“Mian,Jim,” kata Jin sambil menggenggam bahu Jimin. Tanpa sedar juga cecair hangat mengalir di pipinya. Yoongi yang nampak keadaan Jimin terus pergi ke Jimin dan memegang pipi Jimin. Tetapi Jimin menolak tangan Yoongi.
“It's okay. I'm fine,” Jimin senyum paksa kepada Yoongi.
“By the way,my name is Min Yoongi. Just call me Yoongi,” Jin mengerutkan dahinya. Selama ini tidak pernah orangnya disuruh memanggilnya Yoongi melainkan tuan.
“J....Jimin?” Jimin mencari suara itu. Dia kenal sangat dengan suara itu. Jungkook yang dari tadi tercegat di sebelah Taehyung. Hati Jimin terhenti seketika. Suasana di dalam rumah itu sunyi.
Jungkook selangkah demi selangkah berjalan ke arah Jimin. Masih tidak percaya dengan apa yang terjadi.
“Jin? Kenapa? KENAPA HARUS DISINI JIN?!?” Jerkah Jungkook pada Jin. Bahu Jin terhincut dengan jerkahan Jungkook.
“Jinnie dah balik? Er...siapa ni?” tanya namja yang juga dari tadi melihat adegan itu.
“Joonie,ha ah,saya dah balik,” jawab Jin sambil senyum paksa.
“Sudahlah,lain kali kita berbincang. Semua orang masuk tidur. Dah lewat ni,” kata Yoongi. Semua orang mengangguk.
* * * * *
“Sayang,tu kawan sayang ke?” tanya Namjoon kepada Jin.
“Hmm...hiks...” Namjoon terkejut melihat Jin tiba-tiba sahaja menangis. Dia lantas memeluk Jin dengan erat sambil menepuk belakang Jin.
“Sayang? Kenapa ni?”
“Hiks...Jinnie takut,tuan Yoongi akan lakukan perkara bodoh pada Jimin,” Namjoon terdiam. Dia mulai teringatkan semasa dia pertama kali berjumpa dengan Jin.....
•°•°•°•°•°•
REMINDER!
~~~Keep reading~~~
♥Vote and Comment♥Borahae💜💜
YOU ARE READING
©️Soul Of Past-YOONMIN Malay ff
FanfictionSelalu bermimpikan tentang pembunuhan,bersama seorang lelaki tetapi kabur mukanya. Siapa yang muncul di dalam mimpi Jimin? Idea sendiri 💯 Mature content 18+🌚