Bel pulang sudah berbunyi sejak tadi, banyak siswa yang sudah berhamburan keluar dan juga beberapa siswa sesi siang yang datang. Tapi tidak dengan boboiboy dan fang yang sedang berjalan bersama di koridor. Seperti yang sudah di perintahkan mereka berdua pergi ke ruang kaunseling.
Tidak seberapa jauh lagi mereka sampai, fang yang sedari tadi mencuri-curi pandang boboiboy yang terlihat seperti ketakutan (?)
"Haa...tak payahlah sampai macam tu, aku akan buktikan yang cikgu disiplin tu takde apa-apa nya" ucap fang saat sudah sampai di depan pintu ruang kaunseling dan sudah memegang gagang pintu. Boboiboy hanya melirik fang lalu menatap tangan fang yang bersiap membuka pintu.
"Permisi"
Fang membuka pintu dan masuk lebih dulu, melihat Boboiboy yang masih berdiri kaku di luar, fang segera menarik nya masuk ke dalam lalu menutup pintu kembali.
.
.
Sudah lima menit duduk berhadapan dengan guru disiplin itu, tidak ada yang berbicara sana sekali membuat Susana makin tegang. Fang yang terus menunjukkan reaksi tenang dengan senyuman tipis yang masih leka di bibir nya. Boboiboy pula terdiam tak berani menatap guru disiplin yang sedang menatap tajam ke arah mereka berdua.
"Cuba bagi tau, apa yang membuatkan Korang berdua datang kesini?!" Teriak guru itu tiba-tiba membuat Boboiboy dan fang ikut tersentak.
"Sebab kiteorang buat perkara dekat gate pagi tadi" Jawab fang tak yakin. Guru itu mulai menatap fang Tajam membuat Fang mulai keringat dingin.
"Perkara apa yang dimaksud kan??!" Tanya guru itu lagi dingin. Fang menelan air liur sebelum menjawab.
"Eerr...saya ingatkan cikgu dah ta--"
"Memang!!, Cikgu cuma nak kamu jujur atas perbuatan kamu!" Potong guru itu dengan nada tinggi membuat Fang langsung terdiam seribu bahasa.
"Tau tak? Yang kamu berdua buat ni salah?"
"Saya tau....saya berbuat ni cuma sebatas bergurau je" jawab fang lagi. Boboiboy yang sedari tadi diam langsung menatap fang tak percaya saat fang mengatakan 'sebatas bergurau'
"Gurau apa sampai macam tu?! Korang ingat Korang ni dah sah ke! Nak buat hal macam tu, terlebih lagi Korang ni lelaki?!" Bentak guru itu lagi sambil memukul meja nya. Fang yang mendengar ucapan guru itu mulai merangkul pundak boboiboy dan mendekatkan tubuh Boboiboy pada dirinya.
"Kalau macam tu cikgu boleh sah kan kita berdua sekarang juga" ucap fang sambil mengulurkan tangan pada guru itu seolah menjadi penghulu mereka berdua. Boboiboy masih terkaku memproses apa yang fang katakan tadi.
"Berhenti buat merepek boleh tak?!!? Kamu berdua ni dah nak masuk masa dewasa, semesti nya harus lebih bertanggung jawab!" Bentak guru itu lagi
"Oh ye? Saya dan Boboiboy memang pun dah bertanggung!" Kali ini fang menyilangkan tangan nya di dada dan lebih memberanikan diri pada guru itu.
"Bertanggung jawab" ucap guru itu membetulkan sedikit ucapan fang.
"Ye itulah yang saya nak cakap tadi" -fang
"Ugh kamu berdua langsung tak boleh cikgu percaya" ucap guru itu karna melihat perangai mereka berdua saja di sini sangat aneh. Pasti nya akan sulit untuk memercayai kata-kata fang tadi.
"Jadi--" ucapan fang terpotong
"Diam! Sekarang boboiboy, apa hubungan kamu dengan fang?" Tanya guru itu. Tentu saja guru itu sudah lelah dengan penjelasan fang yang tidak jelas. Dan juga sedaritadi boboiboy hanya diam. Mungkin berbicara dengan Boboiboy lebih baik.
Boboiboy mengangkat kepala nya, kali ini Boboiboy tidak terlihat ketakutan lagi, wajah nya menatap tegas pada guru di depan nya.
"Cikgu ni macam tak betul lah" jawab Boboiboy dingin. Guru itu mengangkat sebelah alis nya meminta penjelasan lebih atas perkataan Boboiboy. Menghela nafas Boboiboy menjawab.
"Dulu cikgu suruh kita untuk berhenti bergaduh dan jadi lebih dekat, sekarang dah dekat kena marah pula" jelas Boboiboy datar.
"Bukan dekat macam ni?! Cikgu cuma nak kamu dan fang ni menjadi kawan! Tak lebih"
"Tu lah, hubungan saya dengan fang hanya sebatas kawan. tak, sebetulnya saya masih susah terima fang ni jadi kawan saya" jelas Boboiboy lagi dengan malas.
"Haah, Cakap dengan kamu ni sama je bercakap dengan landak jadi-jadian ni, dah! Cikgu akan bagi satu kesempatan lagi, apabila perkara tak senonoh tu terulang lagi, cikgu takkan habis-habis buang kamu berdua dari sekolah ni, faham?!"
___
*Di perjalanan pulang
"Ni semua kau punya salah!" Marah Boboiboy sambil menginjak kaki fang, tapi fang langsung tak merasakan sakit.
"Yelah aku salah, tapi...cikgu disiplin tu tak menakutkan pun" Boboiboy yang mendengar uacapan fang langsung memalingkan wajah nya.
"Hm, sebab ada kau" jawab Boboiboy membuatkan fang seketika blur dengan kata-kata Boboiboy. Boboiboy yang melihat fang memandang nya dengan penuh tanda tanya mulai merasa malu.
"Sebab kita berdua jadi tak menakutkan Sangat, kalau sorangan je barulah menakutkan" jelas Boboiboy lagi akhirnya membuat Fang lebih mengerti.
"Dan...kau pun pertahankan aku tadi, terima kasih fang" ucap Boboiboy Malu-malu sambil menundukan kepala nya agar fang tidak melihat pipi nya yang dah memerah.
"Yelah kau kan kawan aku" jawab fang tapi entah kenapa Boboiboy langsung tak senang di kata 'kawan' oleh fang. Seperti itu kurang.
Tiba-tiba saja Boboiboy merasakan fang mernagkul pinggang nya dan memeluk nya dari belakang. Boboiboy langsung tersentak dengan perilaku fang.
"A-apa kau buat fang?!" Ucap Boboiboy sambil mencoba memberontak tapi fang malah mengeratkan pelukan itu.
"Entahlah, aku rasa gembira dengan ucapan kau dan rasa nak kisshu kau tapi...sebab dah tak boleh lagi, aku nak peluk kau je boleh?" -fang
"TAK!"
"Hmm tapi kau sukakan?" -fang
"Tak, aku tak suka! Cepat lepas"
"Alah...kejap lagi, nanti aku belanja gula-gula macam janji aku kat kelas tadi?" Ucap fang membuat Boboiboy tiba-tiba rasa excited, tapi dia langsung buang rasa excited itu.
"Tak tak tak! Kau ingat aku ni budak kecik nak kau belanja gula-gula"
"Habistu? Kau nak apa?"
"Aku nak kau lepaskan aku!!"
"Taknak.. " -fang
"Ish! Kau nii!!" -boboiboy
To be continued....
Bertabah lah landak... ☠️🔨
10 Desember
KAMU SEDANG MEMBACA
just friend or rival? (Fangboy Fanfic) ✓
RandomBXB! ⚠️ GAY || Ini bukan oneshot, cerita ni iyalah cerita berkelanjutan || Sinopsis ↓↓ Boboiboy dan fang sudah menjadi rival sejak duduk di kelas VII lagi. Entah apa yang membuat mereka saling membenci, tapi sepertinya fang hanya menganggap itu hal...