10 EFSANEVİ KAYIP ŞEHİR

634 18 0
                                    

10=ANGKOR
Khmer imparatorluğunun başkentliğini yapan bu muhteşem şehrin 9. ve 14. yüzyıllar arasında inşa edildiği biliniyor.140 yıl önce fransız kaşif Henri Mouhot tarafından Kamboçya ormanları derinliklerinde yeniden keşfedildi . Bir tahmine göre şehrin artan nüfusu beslenemediği için terk edildi.

9=KARTACA
Antik dònemde Romanın rakibi Fenikelilerin başsehriydi. Akdeniz'in en güzel kentlerinden biriydi. Milattan önce 146 Romalılar tarafından yıkıldı . Tekrar ayaklanan şehri bir kez daha 698 yılında Araplar yerlebir etti .

8=BABİL
Antik dünyanın başşehriydi.Nebukadnezar'ın inşa ettirdiği söylenen asma bahçelerı dünyanın 7 harikasından biriydi. 19. yüzyılda Kuzey Sarayı'nın ve surların kalıntıları bulundu. Son kez AABD'nin Irak'ı işgali sırasında yağmalandı.

7=PETRA
Ürdün'ün Lut gölu ile Akabe körfezi arasındaki kent , M.Ö 400 ve M.S 106 yılları arasında Nebatiler'in başkenti , Petra Antik Kenti Roma İmparatorluğu'nun işgalinin ardından M.S400 Yıllarında kaybolan şehir ,Yüzyıllar sonrasında 1812 yılında İsviçreli bir gezgin tarafından bulundu .Petranın gizemi sadece yüzyıllar boyu saklı kalmasından olması gerek ki ,UNESCO tarafıdan Dünya kültür mirsasına dahil edildi .

6=AKROTİRİ
Milattan önce 1500 lü yıllarda volkan patlması sonucunda yok olduğu sanılan Minoan uygarlığının kalıntılari Santorini adasjnda bulundu.Bu kadim uygarlığîn yazısı hala çozülebilmiş degil .Atlantis efsanesininde bu uygarlığın yok oluş hikayesinden kaynaklandığı zannediliyor .

5=ORADOUR SUR GLANE
Fransa'nın bu küçük kasabası aslında hiçbir zaman kaybolmadı .2. Dunya savaşı sırasında burada yaşayan 624 insan katledildi .Onların hatırası için kasaba savaştan sonra yıkıntı hakinde olduğu gibi bırakıldı.

4=MACHU PİCCHU
İnka İmparatorluğu 1530lu yıllarda İspanyollar tarafından ortadan kaldırıldıkdan sonra bu muhteşem şehir bilinir olmakdan çıktı.1911 Yılında Amerikalı bir kaşif tarafından bulunmuştur. Oldukça yüksek bir yerleşim yeri olan bu yerdeki teraslara bölunmesinin nedeninin astronomi veya kurban törenleri olduğu düşünülmektedir.

3=KUELAP
Peru'nun yüksek , ormanlık dağlarında inşa edilmiş.Duvarlarla çevrili bu şehir son zamanlarda ortaya çıkarıldı ve arkeologların uğrak yeri haline geldi .Evler ,tapınaklar ve mezarlar 70'den fazla taş duvarlarla kuşatılıyor .

2=TİKAL
Maya uygarlığının başkentiydi. 4000 bina ve 90 bin yerleşimci barındıriyordu . 900lü yılarda bilinmeyen bir sebeple terk edildi . 19. yüyılda avrupalılar tarfından yeniden bulundu .

1=TROYA
Onun sadece Homerosun destanlarında geçen hayali bir şehir olduğu sanılıyordu .fakat 19. yüyılda arkeologlar Anadolu da şehre ilişkin ilk kalıntılara ulaştılar .kazılar genişledikçe İlyada'daki hikayenin doğruluğunu kanıtlayan daha fazla kanıta ulaşıldı.

Arkadaşlar daha ilginc bilgilerle sizlere geridöncegım yeni kitabım olan ZOMBİ SAVAŞCILARI hikayemide okursanız sevinirim iyi okumalar .

Efsanevi BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin