İyi Düşündün mü?/65

3.3K 415 246
                                    

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Sabaha kadar çalışmanın yorgunluğuyla başım çatlamak üzereydi yine...Ama başımın ağrısının tek sebebi çalışmam ve yorgunluğum da değildi. Anamın ve Veysel'in bu evlilik konusunda ki aceleci tavırları birde Emine hanım ve kızlarının etkisiyle adeta düşünme yetkilerini kaybetmiş gibi davranmalarıydı.

Sabah Hicran ve Güler'in hazırladığı kahvaltıyı hep birlikte yaptıktan sonra İsmail'de, uyumak için evine gitmişti...
Bende bir an önce karımı da alıp, tüm gece hayalini kurduğum güzel bir uyku uyumak istiyordum...

Anam ve Veysel, İsmail gittikten sonra  yine olur olmadık şekilde konuşmaya başlamışlardı.
Dayanamayarak " Veysel bak seninle terkrar konuşmak istiyorum.  Kardeşim çok iyi düşün... Sonra pişman olma... Evliliği sanki iki kişilik çok uzun inişli çıkışlı zorlu bir yolculuk olarak gör...
Bu uzun yolculukta acısıyla tatlısıyla bir çok şeyler yaşanır...Ve şayet " ben yoruldum bu yolculuktan" diyerek vazgeçecekseniz olmaz...Bu iki kişilik başladığınız yolculuğa zamanla yeni canlar eklenir. Yani çocuklarınız olur...Sorumluluklarınız daha da artar..." dedim.

Veysel keyifle gülümseyerek " ben herşeyin farkında ve idrakindeyim abi...Sende beni hiç büyümemiş olarak görüyorsun...Herkes evleniyor. Helim eminin oğlu Kamil on dokuz yaşında evlenmişti ve boyunca çocukları oldu..." dedi.

Derin bir nefes alarak " tamam o zaman Veysel...
Peki o zaman sen Narin'le hiç şu diyeceklerimi konuştun mu ?
Narin ve senin evlilikten beklentileriniz nedir? Ya da evliliğe nasıl bir anlam yüklediniz? Çünkü bunlar çok önemli şeyler... Evliliğe yüklenen beklentiler ve istekler, nasıl bir hayat süreceğinizin anlamını ve şeklini de belirler...
Evlilikten beklentinin ve isteklerin fazla olması, sürekli olarak fikir uyuşmazlıkları karı ve koca arasında yaşanan sorunların, sıkıntıların, kavgaların en önemli nedenlerindendir...
Tamam arada bir olması normaldir. Ama sürekli olarak fikir uyuşmazlığı ve çatışma yaşarsanız durum vahim sonuçlar doğurur...
Çok fazla beklentilerin ve isteklerin evlilikte karşılık bulamaması eşlerin hayal kırıklığı yaşamasına sebep olur.
Evlilik bir hayatı, bir ömürü... kısacası bir çok şeyi paylaşarak yaşayabileceğinin bir kurumdur... Bunun bilinmesi ve ortak değerlerinin, yaşam kriterlerinin uyup uymadığını idrak etmek çok önemlidir...
Hem sen daha yeni bitirdin okulunu...Kendine yeni bir düzen kuruncaya kadar Narin bazı şeylerde tolerans göstere bilir mi?
Maddi olarakta fedakarlık yapabilir mi ?" Der demez anam bağırarak
" Sen ne güne duruyorsun Cihangir!? Koskocaman beysin...Bakacaksın mecbursun,  kardeşine de karısına da...!" Dedi.

" Ana lütfen sus ve dinle diyeceklerimi..." dedim ağrıyan  başımı ovarak.

Hamza sinirli bir şekilde " sen nasıl konuşuyorsun ana!? Zaten hepimize bakan kim ? Bu sözü abime söylerken hiç mi vicdanın sızlamadı? Abim sadece gerçekleri söylüyor ama işine gelmiyor...Narin şayet Veysel'le evlenirse sürekli Cihangir abimden mi isteyecek ihtiyaçlarını? Abim dört dörtlük herşeyi karşılar bundan yana hiç bir şüphem yok ama evli bir kadın olarak kocasından da beklentileri olacak...Benim de daha bir düzenim ve işim yok aynısı benim için de geçerli...O yüzden bir an önce askere gidip gelip düzenimi kurmam gerekiyor...Hem daha Veysel birde askere gidecek..." dedi.

Tekrar Veysel'e bakarak " unutmak ki sen sadece bir eş değil aynı zamanda doğacak çocuklarına bir anne de seçiyorsun. Ve bu çok önemli bir şeydir... İleride senin çocuklarına annelik yapabilecek mi? Aynı şekilde bir baba içinde geçerli bu... Bir genç kızda eş seçerken' bu benim doğacak çocuklarıma babalık yapabilir mi ?' diye düşünmeli..." dedim.

Sabr-ı Sükut 5. Seri  ( Hicran ) TAMAMLANDI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin