IT'S START FROM FIRST EYE CONTACT

7 0 0
                                    

Hai ! Nama aku Nur Mira Qistina bt Muhammad Aryan ... Tahun ni aku berumur 17 tahun wuek nak SPM!!! ... Aku belum ready lagi mengkeraiiii ... So aku nak start kan novel kisah hidup aku ... Selamat Membaca !!! 


" MAAAAAA adik pergi sekolah dulu tau " jerit Mira dalam keadaan excited maklumlah dh sebulan tak jumpa member dia kan so excited extra accident sikit ... "Yela jangan excited sangat ye sayang ingat tujuan pergi sekolah untuk apa bukan main je boleh main tpi lebihkan pelajaran kamu dulu tahun ni kamu SPM kan so get ready set up anything haa sekrg brg sume dh siap kan salam mama dulu" pesan mama pada anaknya yang bongsu ni ... "Baik Maaa adik dengar cakap mama ku yang cantik ni yee oklah adik gerak dulu byee mama sayang mama MUAHH" jerit Mira sambil berjalan keluar rumah ... 


"Aduh ramainya dalam bas pagi ni takde tempat duduk pulak tu haish tadi aku sampai awal dpt duduk tapi tu la ada kakak yg tengah sarat mengandung so aku bgilah dia duduk apa la jenis suami bgi istri yg sarat mengandung naik bas sesorg" bebel Mira seorg diri ... Tiba tiba bas berhenti mengejut yang menyenbabkan semua pemandu kedepan termasuk Mira ia membuatkan Mira tersadung ke seorg pelajar lelaki yang lingkuangan umurnya jugak sehingga mereka berpegang tangan yang berlapik baju dalam masa yang sama sama mereka berdua terkejut akan interaksi itu sehingga bereye contact agak lama .. Mira memberhentikan eye contact itu dan segera berdiri meninggalkan lelaki itu dan bas kerana sudah sampai didepan sekolahnya tetapi alangkah peliknya lelaki itu jugak menuju ke arah sama dengan Mira .. 


Selepas mendaftar Mira terus bergerak ke kelasnya dan melihat dua org rakan gilanya sedang menunggu nya di meja yg disediakan ... "Weyhhh kenapa korg duduk berdua aku nak duduk mana alaaaa korg ni taknak aahh kawan" Mira membuat muka merajuk ... " Takyah nk merajuk sangat kau duduk belakang kitrg je nnti kau nak makan waktu belajar takde lah kantoi " balas awina selamba ... " eeyhh betul jugak uhmm sebb ni la aku sayang korg heheh WO AI NI " senyuam riang Mira ... Mira mengemas mejanya dan lockernya tetiba otak fikiran Mira terganggu dengan pelajar lelaki yang dia jumpa didalam bas ... "Kenapa dia hensem sangat ek aku harap sangat dapat jumpa dia lagi " Mira menggatal sambil bangun bergerak ke mejanya selepas mengemas locker nya ... " Assalamualaikum 5  Teknoo welcome back to school y'all" laung guru kelas kami Cikgu UZMA ... "So harini kamu semua ada pelajar baru maklumlah kamu punya kelas paling sikit murid so kami beri hadiah sempena tahun baru " kami semua bergelak tawan dengan cikgu uzma ... " Cikgu dia laki ke perempuan " tanya azhar ... " ohh okay japp ilham kamu bole masuk" panggil cikgu uzma ..." WAHHHH HENSEMMMNYA " jerita diva AA dekat kelas 5 tekno ... "Assalamualaikum , nama aku engku ilham syah bin engku saleh syah , aku harap kita dapat bersama sampai diakhirnya " ... Mira tidak mengapikkan pelajar baru kerana cemas roti yang dibelinya tadi hilang tiada di dalam poket mahupun bag sandang nya ... " Nah kau cari ni kan " tiba tiba suara garau menerpa gegendang telinga  Mira .. " macam roti aku- eh jap kau kan lelaki yang dekat bas tu " Mira merasa butterfly diprutnya keranan impiannya untuk berjumpa dengan lelaki tu tercapai .. " Maybe lain kali letak elok elok benda dalam bag kan dah menysuahkan naseb satu kelas kalau tak aku makan roti kau tu  " balas Iham ... " HEHE thank you"Mira merasa bahagia kerana dapat makan roti favoritnya tambah lagi crush nya yang bagi ...


"So y'all sekrang jom pelantikan ketua kelas dan penolong , so ada cadangan" tanya cikgu uzma ... "Uhm apa kata Ilham cikgu mukhriz dh jadi headprefect" respond aiman ... "semua setuju kee" laung cikgu uzma .. "SETUJUUUUU" jawab 5 tekno serentak ... " so sekarang penolong ? siapa ilham ada cadangan " semua murid memandang ke arah ilham ... " Mira cikgu " jawab ilham selamba .. " Eyh ilham aku vice prefect lah mana boleh " balas mira kepada ilham .. " Kalau macam tu awina lah " balas Ilham lagi ... "semua SETUJU " tanya cikgu uzma ... "setujuu" jawab semua 5 tekno kecuali group diva AA kerana dengki BIASALAH ... 


"uuuuu awina jadi PKK boleh lah aku tumpang sekaki" kata shahira ... "Weyh senanya aann aku dh terfall in love dengan ilham siak dia dh lah cool hensem baik wuarghhh" gembira awina ... "uhuk uhuk" tersedak Mira dibuatnya ... "Weyh Mira kau okay tak" risau shahira dengan awina ... " eyh takdelah okay je hum sape lah yang sebut nama aku ni takde keje nak ngumpat org " tipu Mira ... "HUM tapi kan weyh awina kau nya kemungkinan nk dpt hati dia senng weyh kau kan PKK so mesti banyak masa terluang bersama lepastu kau tak pelik ke kenapa dalam banyak classmate dia plih kau so FIGHTING!!! korg sama sama hensem sama sama cantik " bebel shahira ... "Ish kau ni mengblushing aku sekrg ni tpi kan dia pilih Mira dulu baru aku hum Mira kau ada apa apa ke ngan dia " tanya Awina .. "eyh kitrg takde pape lah cuma dia kenal aku dulu bru korg sume sebb kitrg naik bas yang sama tadi lepastu duduk duduk sebelah dia tu je" ragu ragu Mira menjawabnya ... "OOO kau jangan memacam eh aku dah cop ilham kau cari org lain" Awina membuat muka sombong ... "Baiklah sharifah Awina Zahra^" balas Mira sarkastik walaupun perita hatinya ...





My CrushWhere stories live. Discover now