Ayrose yang asyik membuat kerja sekolah itu menjadi perhatian. Buku dihadapannya juga tidak lagi menarik perhatian.
Ayrose yang terasa diperhatikan itu berpaling ke sebelahnya.
"Adrian,"
"Hmm ?" Adrian tersengih.
Ayrose menggelengkan kepalanya.
"Awak ni kenapa ? Jangan lah pandang saya macam tu," rengek Ayrose.
Adrian menaikkan sebelah keningnya.
"Bila masa aku pandang kau ? Perasannya..." gurau Adrian.
Ayrose memukul bahu Adrian menggunakan mechanical pensil.
"Takyah nak berdalih, eh ? Eee, gatal sangat. Cubit kang," ugut Ayrose.
"Cubit lah," Adrian mengejek Ayrose.
Ayrose memandang Adrian dengan pandangan tidak puas hati.
"Takpe, tunggu lah nanti,"
"Iye, nanti kita dah halal, kau nak cubit banyak mana pun aku tak kisah," kata Adrian tersengih-sengih.
Pipi Ayrose merona merah. Ahh, blushing kiter wak !
"Hmm,"
Adrian tersenyum suka melihat Ayrose. Comelnya dia blushing !
PAKK !
"Amboi, amboi, sweet nya pasangan ni..." tiba-tiba Melissa muncul dari belakang.
Ayrose berpaling dan tersenyum.
Adrian pula pelik melihat Ayrose tersenyum.
"Ayrose, Ayrose, untung lah kau..." kata Melissa.
"Pape pun, all the best for you, bestie ! Aku sentiasa doakan yang terbaik untuk kau. Nak kahwin jangan lupa ajak aku," belakang Ayrose ditepuk beberapa kali.
Satu kelas tercengang. Ternganga habis semua.
"Maseh. Jangan lah cakap camtu, malu," Ayrose menampar lembut bahu Melissa.
"Jap, jap, apa yang jadi ni ?"
Melissa dan Ayrose berpandangan.
(FLASHBACK)
Melissa duduk berhadapan seorang gadis. Hoodie yang menutupi kepalanya dibuka.
"So, Mutiara Ayrose, kau nak apa ? Please jangan bazirkan masa aku," kata Melissa sambil membelek jamnya.
"Chill ah dulu. Lek - lek lu,"
Melissa merengus.
"Aku nak minta tolong kau," Ayrose bersuara.
"Tolong apa ? Apa yang aku dapat kalau aku tolong kau ?" soal Melissa sengaja.
Ayrose mengeluh.
"Tak sebelum tu, aku nak tahu. Aku tak faham lah dengan kau. Dulu kita baik - baik jer. Kenapa sekarang kau jadi macam ni ? Apa yang mengubah kau ? Mana Melissa aku yang dulu ?" soal Ayrose bertalu - talu.
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...