Bölüm 10 : Sorgu

330 105 9
                                    

Oyuncular, bu sefer depoda değildi. Her biri farklı bir odaya konulmuştu, kameranın karşısındaydılar.

Oyun ekranı hepsinde açılmaya başladı.

"Bugün hepiniz şüphelendiğiniz kişiler hakkında konuşacaksınız sizi benden başka kimse duymayacak, merak etmeyin fakat başlamadan önce Afra için bir sorum olacak şimdilik birbirinizi duyabilirsiniz."

Adını duyan Afra daha dikkatli dinlemeye başladı.

"Bugün, hukuk öğrencilerinin dolapları aranırken senin dolabından çıkan şey beni şüphelendirdi, Nefes'in öldüğü gün saçında olan toka senin dolabındaydı."

"Benim dolabımda sadece ders notları olur." Afra sakin bir cevap vermişti.

"Bulduğumuz toka ders notuna benzemiyordu."

"Bana yalancı mı diyorsun?"

"Sadece bulduğum şeyi söylüyorum."

"Ne buldunuz bilmiyorum ama onu oraya ben koymadım."

"Oklar hâlâ senin üstünde Afra ya erkenden itiraf edersin ya da kendini aklarsın." Afra arkasına sertçe yaslandıktan sonra herkesin diğer odalar ile iletişimi kesildi.

İlk odadaki Yankı, Kumsal'ın dediklerini aklından geçirdi ve üstüne Nefes'in tokasının Afra'nın dolabında bulunmasını düşünüp kameraya karşı konuştu.

"Nefes'in tokası ve Nefes'e gönderdiği mesajlar yüzünden Afra olduğunu düşünüyorum, şimdiki tahminim bu."

Yankı içindeki huzursuzluk ile cevabını verdikten sonra kamerası kapanmıştı.

Hemen ardından Kumsal hiç beklemeden Afra cevabını verip kendince sebeplerini saymıştı.

Saye, bir süre kim olacağı hakkında düşünceler içindeydi.

"Ben Nefes'e yazan anonimin katil olduğunu düşünüyorum ama o anonim kim hâlâ çözemedim."

Arın onun aksine hiçbir sebep sunmadan Eslem'in dediğini yapıp Afra'nın adını verdi.

Sıra Rüzgar'a geçtiğinde gözleri bir süre yerde gezindi.

"Aslında başlarda Eslem'in olduğunu düşündüm fakat bu son olaylarda Kumsal'ın sürekli Afra'yı suçlaması gözümde şüpheli bir hâle geldi. O yüzden Kumsal demek istiyorum."

Afra derin bir nefes aldıktan sonra sadece şu cümleyi söyledi.

"Arın, çünkü onu sevmiyorum."

Eslem ise anlaştıkları gibi Afra'nın ismini söyledikten sonra sorgu sonunda bitmişti.

Sır Perdesi kapıları açıldığında herkes odadan çıkıp birbirine baktı, Eslem'in aksine hepsinin üstünde bir endişe vardı.

"Tokayı daha iyi bir yere saklamalıydın Afra." Eslem'in sesine Afra göz devirdi.

"Benim bir şeyden haberim yok. Aramızdan birisi kendi suçunu örtmek için beni kullanmış olmalı." Afra o sırada tüm yüzlere ayrı ayrı bakıyordu.

"Diren bakalım daha ne kadar direnebileceksin." Afra, Eslem'in gitmesine izin vermeden onun kulağına fısıldadı.

"Belki de katil gözünün ucunda Eslem, kimseye körü körüne güvenme." Eslem Afra'nın cümlesinden sonra Kumsal'a baktı.

"Sadece saçmalıyorsun Afra." Eslem giderken Afra onun arkasından gülerek bakıyordu.

Yankı, Rüzgar ile beraber depodan çıktıktan sonra sonunda konuyu birbirlerine açabilmişlerdi.

"Sen kimin adını verdin?" Rüzgar'ın sorduğu soruyla Yankı derin bir nefes verdi.

"Afra, çünkü en şüpheli oydu."

Rüzgar duyduğu cevap ile şaşırdı.

"Sen ciddi misin, Afra bunu yapacak son kişi bile olamaz. Ben Kumsal'ın adını verdim. Sürekli dikkatleri başkasının üstüne çekmeye çalışıyor."

"Saçmala Rüzgar, Kumsal sadece suçlu kişiye baskı uyguluyor." Yankı'nın farklı sesi Rüzgar'ı şüphelendirmişti

"Tahmin edeyim senin aklına Kumsal girdi."

"Kumsal bana sadece fikir verdi ben de mantıklı bulumdan Afra'nın adını söyledim."

Rüzgar, Yankı'nın açıklamasına karşı yüksek seste gülmüştü.

"Oyun hiç umrunda değil ya da kimi söylediğin. Öyle ki bir kızın lafı ile başka birisinin başını yakabilirsin. Sana düşünmeni öneriyorum Yankı."

"Kararlarımı sorgulayıp durma, eğer sırrımız ifşa olmasaydı 1 saniye bile oyunda durmazdım. O yüzden kimi söylediğim umrumda değil. Bir an önce bitmesini istiyorum sadece."

"Eğer mantıklı kararlar verirsen en yakın zamanda bitecek zaten ama sen başkalarının lafı ile karar vermekten başka hiçbir şey yapmıyorsun."

"Söylesene Rüzgar, neden Afra'yı bu kadar koruyorsun? Ayrıca bu sinirli tavırlarında ne? Seni hiç böyle görmemiştim."

"Ne demeye çalışıyorsun?"

"Bana mantıklı düşünüp kendi kararlarımı vermem gerektiğini söyledin ya bu cinayeti 2 kişi işlediyse ve bu kişiler sen ve Afra isen?"

Rüzgar, en güvendiği arkadaşı tarafından şüpheli konuma gelmişti. Bu oyun sadece katili bulma oyunu olmaktan çıkıp insanların gerçek yüzünü de göstermeye başlamıştı.

SIR PERDESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin