After SPM...
"Bercuti ? Wahh, nak ikut !" teruja Ayrose mendengarnya.
Mana taknya, orang nak pergi bercuti. Kita tumpang lah sekaki.
"Tak ajak kau pun," gurau Syafi.
Ayrose mencebik. Dasar !
"Takpe, cenni ah member. Kedekut. Padahal susah senang kau, aku au yang ada. Tak hargai member langsung kau ni. Nanti bila aku dah tak ada..." Ayrose membuat mimik muka sedih.
Syafi membuat roll eyes. Kuat drama budak ni ! Aku hempuk kang, naya jer.
"Alololo, ada orang tu majok ke ? Hahhhahh..." Aakif tergelak.
Ayrose menjeling Aakif.
"Eleh, orang gurau jer lah. Kau tak payah nak berdrama sangat. Masuk 'Bersamamu' jer lah kau," tambah Adam.
Tergelak Aakif, Syafi dan Zayyan dibuatnya. Adrian hanya tersenyum dan menggeleng.
"Coi, kau lah masuk 'Bersamamu' !" kata Ayrose memuncung.
"Hai kakak !"
"Amsyar..."
Amsyar memeluk kakaknya.
"Am dengar, kakak nak pergi bercuti, eh ?" soal Amsyar polos.
Ayrose terkaku. Alah, dengar ke ?
"Ye ke ? Bila Am dengar ?" soal Ayrose kembali sambil mengelus rambut Amsyar.
"Tadi,"
Ayrose ternganga.
Aakif, Adam, Syafi dan Zayyan menahan tawanya. Kan dah kantoi !
Akhirnya terletus jua tawa mereka berempat. Tak tahan tengok muka blur Ayrose.
"Korang kejap lagi kalau aku sumbat pakai selipar ni, apa tak dapat tau," ugut Ayrose dengan suara tertahan.
"Don't worry, nanti kita gi bercuti sama-sama, kay ? Kan sekarang school holiday..." kata Ayrose pada adiknya.
Amsyar tersenyum senang. Bercuti !
Aaa, can't wait !
✨✨✨
Adrian menanti dengan sabar bakal ister- opss ! Maksudnya Adrian menanti dengan sabar Ayrose dihadapan rumahnya.
Hah, bagus kan ?
Semalam plan, hari ni pergi ?
Entah apa lah dibawa oleh Ayrose tu. Dah lah satu family dia angkut.
Kecuali si Rifqi dengan Rizqi lah. Maklumlah, orang tengah 'sedap' berhoneymoon.
Ahh, ghisauu.
"Mutiara Ayrose, lama lagi ke ?" soal Adrian yang bosan menunggu.
Perempuan memang macam ni, kan ?
Padahal nak pergi bercuti, bukan nak pindah rumah tau. Silap-silap kena bawa lori.
Nasib lah si Adrian ni ada kereta Estima. Boleh lah bawa barang banyak. Tapi tak semua lah guna kereta dia.
Ayrose pun bawa Axia dia. Barang dia, letak dalam kereta dia lah.
Tapi biasanya lelaki ni, simple jer. Capai beberapa helai T-shirt, seluar, minyak wangi, minyak rambut.
Settle !
Perempuan jer yang complicated. Baju lah, seluar lah, tudung lah, perfume lah, makeup lah, handbag lah.
Susah !
Tapi author pun perempuan, and jenis yang simple. Tak suka lah banyak-banyak benda ni.
Make life simple as you can.
So yang dapat author ni nanti bersyukur lah. Takyah keluar banyak duit. I'm not a gold digger. And I love simple things.
Hahhhahh, pape dm u 🌹
"Ayrose..." Adrian mula bosan.
"Dah siap !" entah dari mana munculnya minah ni, tetiba datang main sergah.
Adrian memandang Ayrose dari atas ke bawah. Perghh, meletop kau !
Dengan long skirt grey dan baju berwarna light red. Dipadankan pula dengan shawl hitam. Tidak lupa juga high heels.
Tersama ke... memang plan ?
Adrian mengenakan seluar slack hitam bersama kemeja light red. Kaca mata Rayban dibawa bersamanya.
Uishh, kalau tengok, memang sedondon.
Sah dicop suami isteri.
Kalau betul pun, apa salahnya ?
"Adrian, jom gerak," Adrian tersedar dari lamunannya.
Lama betul eh dia termenung ?
Sempat Ayrose masukkan barang dalam kereta.
Ishh, ishh, kuat termenung betul !
CONTINUEZ...
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasiBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...