Ik open mijn ogen en moet goed nadenken waar ik ben. Dan zie ik een jongen naast me liggen en dan herinner ik me weer alles van gister. Het was een gezellige avond. Mats slaapt nog en ik pak mijn telefoon die onder mijn kussen lag. Liv had gestuurd "Is goed, veel plezier lieverd," Wat me op deze vroege morgen gelijk een glimlach op mijn gezicht krijg. Ik ga naar mijn Instagram en schrik van hoe vaak ons nummer is gedeeld, opgeslagen en geliket. Ik lees de reacties door het zijn er meer dan 1000 reacties niet alleen van familie, maar ook van mensen die ik niet eens ken. Dat zag ik gister al, maar nu zijn het ze bijna allemaal van mensen die ik niet ken. Ik kijk naar de likes die zijn hoger dan 20.000 niet normaal meer. Ik moet bijna huilen van geluk. Mijn DM is overspoelt, ik begin met reageren op hun en stuur een screen naar Liv toe. Ik heb hier geen woorden voor. Niet alleen van mensen uit Nederland, maar ook uit Noorwegen, Engeland, VS en België. Ik kan het niet geloven en dit in een avond en dan zoveel views. Ik open een appje van MNM een radio zender in Vlaanderen met de vraag of ze mijn nummer mogen draaien en of ik in een interview wil samen met Liv. Ik reageer nog niet en vraag het straks wel aan haar of zij dit ook wil. Ik scrol verder in mijn DM's en zie dan dat Marthe mij ook een DM had gestuurd. Ik heb haar al zo lang niet gesproken. Ik open hem en lees het door Ik krijg er tranen van in mijn ogen "Hey Nova, Ik keek even door mijn Instagram pagina door en toen kreeg ik jou met je eigen nummer samen met je vriendin. Wouw wat ben jij gegroeid als persoon je staat er en je bent een bom van een vrouw. Wat een mooi nummer en de videoclip is prachtig. Ik ben trots op je dat je dit is gelukt. Zou je binnenkort een keer willen afspreken dan kunnen we even bij praten? Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaan. Liefs Marthe" Ik lees het meerdere keren over. Ik vind het leuk en fijn dat ze dit stuurt. Ik stuur iets terug en leg mijn telefoon terug onder het kussen. Ik denk nog heel erg vaak aan Marthe, want zij is wel echt de persoon die op het moment dat ik haar nodig had er voor mij was. Marthe is ook wel echt de persoon waar ik nog steeds van hou. Ze is zo'n leuk en warm persoon en dat is gewoon zo fijn om zo iemand in je leven te hebben. Ik merk dat Mats wakker wordt en ik geef hem een kus op zijn voor hoofd. Hij wordt wakker zijn ochtendhoofd is zo schattig. De krullen die een beetje door elkaar zitten, zijn blauwe ogen die geluk uitstralen en zijn blik maken hem nu zo aantrekkelijk. Ik kijk hem nog iets langer aan en dan geeft hij mij ook een kus op mijn mond. Ik ga in zijn armen liggen en zo liggen we wel even in zijn bed naast elkaar. Na al dit zoetsappige gedoe maken we samen ontbijt en gaan we ontbijten.
Rond 12:00 brengt hij mij weer naar huis. Ik geef hem nog een kus en zwaai hem kort na. Dan bel ik aan en Liv doet open. Ze laat me binnen en als we samen in de keuken staan wil ze weten wat we hebben gedaan of we iets hebben. Ik vertel haar bijna alles van de gezellige avond. Na een half uur gekletst te hebben over afgelopen nacht. Gaat het verder over hoeveel views we al hebben op ons nummer en dat we zijn uitgenodigd door MNM. We zijn allebei zo enthousiast dat het ons is gelukt om zoveel mensen te bereiken met ons nummer. Daar zijn we ook heel trots op.We zijn net een weekje thuis uit Noorwegen. Naast school ben ik samen met Liv al op bezoek geweest bij MNM en studio Brussel en ook in Nederland hebben we veel aandacht gekregen zo hebben we al in BEAU gezeten dat tv programma en bij 100% NL de radiozender. De aandacht vinden we beide leuk. We kunnen het beide niet geloven en het is een onwerkelijke roes waar we in zitten. We hadden deze aandacht nooit verwacht en zijn zo trots op onszelf. Mijn droom om zangeres te worden is een beetje begonnen. We hebben op youtube al meer dan een miljoen views. Ik had nooit verwacht dat ons nummer zo groot zou worden. We hebben nu tentamens dus het is wel even heel erg druk met de aandacht er bij, maar ik vind het zo leuk. Ook heb ik met Marthe wat geappt en we hebben afgesproken om na mijn tentamens samen een drankje te gaan doen in Antwerpen. Ik heb er veel zin in om ook haar weer eens te zien na al die jaren. Marthe was wel degene die een beetje mijn leven heeft gered ook al was ik daar toen niet heel blij mee.
Mijn gedachtes dwalen af van waar ik eigenlijk mee bezig was en dat is namelijk leren. Ik was bezig met Persoonlijkheidsstoornissen leren. Daar krijgen we een SO over en alles wat je dan weet over die stoornissen schrijf je op. Op zich niet het moeilijkste onderdeel, omdat ik er al veel over wist, maar toch moet ik nog wel echt even blokken.
Ik bel nog elke dag met Mats en hij is van plan als zijn huur in Noorwegen afloopt naar Nederland te komen. Hoe meer ik hem leer kennen hoe verliefder ik wordt op die jongen, hij is echt een schatje. Hij was ons komen uitzwaaien bij de Luchthaven van Oslo. Ik mis hem wel, maar ik weet dat hij binnenkort langskomt in Nederland dus dat verzacht het wel een beetje het gevoel van hem missen.Tijdsprong
Ik ben klaar met mijn tentamens en ik ga vanavond uit eten met Marthe. Ze had gestuurd dat ze vandaag de hele dag een pers dag had en daarom pas 's avonds kon. Het is half zes en we hadden afgesproken om zeven uur dus ik moet nog wel even opschieten. Ik heb net gedoucht en nu trek ik een lange hoge licht blauwe broek aan met een glitter topje er op. Ik doe mijn make-up en dan trek ik mijn sneakers aan. Ik trek mijn jas aan en zeg Liv gedag en ga de deur uit naar het station. Ik pak de trein naar Antwerpen. Ik zit gezellig in de trein naast een oudere vrouw. Ik denk uit België, want ze heeft net als mij een beetje Vlaams accent. Ik vind het altijd fijn om weer naar mijn thuisland te gaan, gelukkig is dat niet ver. Wel heeft Nederland ook zeker mijn hart gestolen. Veel van mijn vrienden wonen daar en je maakt er zoveel mee dat beide landen als thuis voelen. Het voelde ook wel snel als thuis in Nederland.
De oude vrouw vraagt aan mij of ik weet waar een bepaalde straat zit in Antwerpen. Ik antwoord, "Nee, sorry mevrouw ik ben eerlijk gezegd niet erg bekend met Antwerpen." Het zal voor mij ook even zoeken zijn waar ik moet zijn, bedenk ik me. Ik vraag de vrouw wat ze gaat doen in Antwerpen. "Ik ga naar mijn zoon die is een aantal maanden geleden verhuist en hij is nu net vader geworden van een lief dochtertje Pip. Ik wilde even op bezoek gaan." Vol trots laat de vrouw een foto zien van een prachtig baby'tje. "Gefeliciteerd dat u oma bent geworden," zeg ik haar. "Heeft u nog meer kleinkinderen?" "Ja, twee kleinzoons van vier en twee en een kleindochter van een jaar en mijn dochter is zwanger van haar tweede. Wat lief dat je het vraagt." De vrouw is trots en tot mijn verbazing praat ze heel Nederlands met een licht Vlaams accent. Het is er open en oprechte vrouw met zo te horen haar hart op de juiste plek.
Ik kom aan in Antwerpen en check uit en zeg de oude vrouw gedag. Ik loop naar buiten en zet google maps aan. Marthe had geappt dat ze er was. Ik ben er bijna eind van de straat en dan ben ik er ook. Ik zie Marthe al zitten ze zit binnen en net door het raam kan ik haar zien. Ik loop binnen en loop Marthe toe. Het is een rustig restaurant met nog twee andere gezinnen die aan het eten zijn. "Hey, sorry dat ik iets later ben," Ik kon het niet vinden. "Maakt niet uit." We omhelzen elkaar en gaan dan zitten. "Dat is lang geleden, wat een mooie vrouw ben je nu," Complimenteert Marthe mij. "Hoe gaat het met je?" Vervolgt ze. "Ja super goed, en jij?" "Ja ook goed het gaat super met K3 en thuis. Maar goed om te horen dat het met jou ook goed gaat. Wat een mooi nummer dat je hebt uitgebracht." "Dankjewel, Waar ben je mee bezig in en buiten K3?" "Ik ben naast K3 ook nog mama van Jess en met K3 zijn we net klaar met de opnames van K3 in winterwonderland. Dus we hebben vanaf januari tot begin maart in Lapland gezeten. Nu hebben we even een weekje vrij alleen vandaag hadden we dan een dagje voor de pers, maar de rest van de dagen zijn we vrij en daarna gaan we beginnen aan een nieuwe tour. Dus het is goed druk met K3. Ook doen we nog steeds de voice waar we ook nog opnames voor hebben, en jij waar ben jij mee bezig? "Ik studeer psychologie dit jaar rond ik mijn master af en daarna ga ik waarschijnlijk bij pleegzorg werken. Ik schrijf samen met mijn vriendin Liv liedjes in het Nederlands, Engels en Noors, want zij is van origine Noors dus schrijven we in drie talen en dan Love far away is het eerste nummer dat we echt hebben uitgebracht en onze videoclip hebben we dan ook in Noorwegen opgenomen en we krijgen op dat nummer veel media aandacht dus tussen school zijn we daar vooral mee bezig."
Een ober komt naar onze tafel en vraagt wat we willen eten en drinken. Ik bestel een seizoens pasta met een wijntje. We kletsen gezellig door. We gaan langzaam over in hoe het tien jaar geleden met me ging en dan geeft Marthe mij het grootste compliment wat ze kan geven. Dat is dat ze me nu ze weer spreekt een super mooie sterke vrouw vind die haar krachten heeft gevonden en van haar verleden een kracht heeft gemaakt. Dat is wel echt een heel mooi compliment dat ze me geeft. Eind van de avond zitten we aan een toetje en vraagt ze of ik samen met haar en Liv een nummer zou willen coveren. Tuurlijk vind ik dat een goed idee en ik zeg dat ik het aan Liv zal vragen. We wisselen samen nog onze nummers uit, dat is toch net wat makkelijker appen dan DM. Dan loopt ze mee naar het station en nemen we afscheid. Als ik in de trein zit besef ik hoe blij ik ben dat ik Marthe tien jaar geleden heb leren kennen. Ze is zo lief iemand die er heel graag voor je is. Ik vond het zeker een geslaagde avond met goede en leuke gespreken. Ik ben nu wel echt moe, maar de gezellige avond was het het zeker waard om pas om half twaalf in thuis aan te komen. Morgen weer een drukke dag 's ochtends twee colleges volgen van meer als twee uur en 's middags stage bij een bijzondere bassischool voor kinderen met een mentale beperking.
JE LEEST
De droom gaat verder
FanfictionDit is een vervolg op mijn vorige verhaal Dromen met een litteken. Nova is inmiddels volwassen en studeert in Tilburg aan de universiteit samen met haar vriendin Liv waar mee ze een kamer deelt. Liv komt uit Noorwegen en studeert als internationale...