𝖧𝖠𝖩𝖲 43

1.3K 71 6
                                    

Le Bourget Airport , France...

Ayrose kelihatan begitu teruja sebaik tiba di kota Perancis ini. Mulutnya ternganga melihat keindahan negara itu.

"Honey, kot ye pun teruja, jangan lah sampai ternganga macam tu," Adrian menolak dagu Ayrose.

Ayrose sekadar tersengih. Lengan Adrian dipeluk erat.

"Kita nak pergi mana ?" soal Ayrose memandang sekeliling.

"Kita check-in hotel dulu, malam baru keluar, okay ?" kata Adrian mengemukakan pendapatnya.

"Oceyy !"

✨✨✨

Suasana malam di Perancis agak dingin. Angin yang bertiup terasa sungguh sejuk.

Ayrose semakin mengeratkan pelukan di lengan Adrian.

Sejuk sangat, ke ?

Yes, tapi tu sebab pertama. Sebab kedua sebab saja nak manja-manja.

Ala, manja ngan suami sendiri kan ?

Adrian pula memaut pinggang isterinya. Saja jer nak manja-manja budak ni !

Mereka berdua berjalan ke arah salah sebuah restoran mewah di kota Paris, La Ciel de Paris.

Restoran ini terletak di Menara Montparnase setinggi 700 meter. Restoran ini berada di floor 56, membolehkan mereka melihat pemandangan sekitar kota Paris, termasuk Eiffel Tower.

Selesai makan, Adrian berhasrat membawa Ayrose ke suatu tempat sebelum pulang.

Jadi Adrian membawa Ayrose ke sebuah tempat menarik di Paris, Place De La Concorde.

"Tempat apa ni ? Cantiknya !" kata Ayrose sambil memerhati sekeliling.

Adrian tersenyum.

"Ni dataran Perancis. Dekat penjuru tu, ada lapan kepala wanita sebagai lambang bandar terbesar di Perancis. Tempat ni memang cantik kalau melawat waktu malam," terang Adrian.

Ayrose mengangguk faham. Matanya tertumpu pada sekitar kawasan dataran.

"Jom ambil gambar !" ajak Ayrose sekaligus menarik lengan Adrian.

Adrian hanya tersenyum dan menggeleng. Layankan jer...

✨✨✨

"Morning my world !" Ayrose mengucup pipi Adrian.

Pagi ini dia bangun awal kerana teruja mahu berjalan-jalan atau lebih tepat lagi, meluangkan masa bersama yang tercinta di kota Paris ini.

Adrian membuka matanya perlahan. Ngantuk !

"Honey, please... ngantuk lah..." Adrian menarik selimut hingga menutupi seluruh tubuhnya.

Ayrose mencebik. Aihh, ngantuk ?

Kemudian perlahan-lahan Ayrose merangkak ke arah Adrian. Sekarang muka Ayrose berada betul-betul di hadapan Adrian.

Cup !

Cup !

Cup !

Cup !

Cup !

Muka Adrian yang berkerut jelas menunjukkan dia terganggu.

Ayrose tersenyum sinis.

"Bangun lah, hubby..." bisik Ayrose ditepi telinga suaminya.

Jodohku Encik Tengku [C]Where stories live. Discover now