قصت ضحى لوالدتها ما حدث معها هي ونادر وما قام نادر بفعله ...
دعاء : طب وانتي هتعملي ايه يا بنتي.
ضحى وقد مسحت دموعها عن وجنتيها : مش هو قال انو مش هيبقي وحش تاني خلاص انا مستنيه ايه انا هتجنب نادر يا ماما وابعد عنو.
دعاء بصدمه : ااايييييييه !!!
ضحى بأستغراب : مالك يا ماما اتخضيتي كده ليه؟
دعاء : ضحى انتي بتحبي نادر؟!
ضحى بأرتباك : ها ... م ..مش عارفه.
دعاء : طيب والا مشدوداله.
ضحى بأستغراب : في ايه يا ماما انتي بتتكلمي كده ليه وليه كل الاسئله دي.
دعاء بأرتباك : ها اصل اصل بصراحه بقا كده يا ضحى رأفت الشافعي كلم ابو..
لم تكمل دعاء حديثها واذ بأحمد يطلب منها المجيئ فوراا ...!!
احمد بصوت مرتفع نسبيا : دعااااء يا دعااااااء.
دعاء بفزع : ايه ده انا رايحه اشوف ابوكي استرها يارب.
خرجت دعاء من غرفه ضحى ثم اتجهت حيث يجلس احمد.
دعاء بلهفه : في ايه يا حاج خيير.
احمد : خير ... خير يا دعاء بقولك ايه اوعي تكوني قلتي لضحى حاجه عن الموضوع اياه.
دعاء : ها ... ليه يا حاج ده انا كنت لسه هقولها لولا انت ندهت عليا افتكرت في حاجه.
احمد : ايييه كنتي هتقولي طب الحمد لله اني انا لحقتك.
دعاء : ليه يا حاج احمد هي ملهاش ان هي تعرف وتفرح والا هي مش من حقها تتبسط وتعرف ان في حد اتقدملها.
احمد : هتعرف يا دعاء بس كل حاجه وليها وقتها و كمان في حاجه جدت ف الموضوع.
دعاء : حاجه !! حاجه ايه دي يا حاج اللي جدت
احمد : رافت الشافعي كلمني من شويه وبلغني ان نادر اعترفله بحبه !!دعاء بفرحه : ايييه يعني ب كده مش هنبقي محتاجين نقربهم من بعض.
إحمد : يا دعاء اسمعي بس للاخر وانتي تفهمي وتحكمي بعدها براحتك رافت الشافعي كلمني من شويه وقالي انو حصل """"""""""""'''"''
Flash Back
ترك نادر يد ضحى ثم دلف الي سيارته واتجه مسرعا نحو الفيلا و ...