"N-nasya ?"
"Aww, I'm glad you masih ingat dekat I..." balas Nasya sambil membuat muka gediknya.
Adrian mulai resah. Apa pula kata bininya jikalau nampak dia berduaan bersama perempuan lain ?
"Nasya, kau buat apa kat sini ? Please jangan ganggu aku lagi," rayu Adrian.
Nasya tersenyum sinis.
"I kan model terkenal, of course lah merantau. You tu, macam mana kehidupan you after we broke up ? Happy ?" soal Nasya sengaja.
Tidak sempat Adrian membalas kata-kata Nasya, seseorang memanggilnya.
Adrian kaku. Sudah...
"Hubby !"
Ayrose datang bersama dua ice cream perisa coklat di tangannya. Satu dihulur pada Adrian, satu lagi dimakan.
"Ohh, such a beatiful girl. So, who is she ? Tak nak kenalkan, ke ?" sampuk Nasya.
Ayrose mengalihkan pandangan ke arah gadis dihadapannya. Erkk, siapa minah ni ?
Adrian berdehem.
"Ermm, this is-"
Tidak sempat Adrian menyambung katanya, Ayrose memotong terlebih dahulu.
"I am Mutiara Ayrose binti Ahmad, you can call me Ayrose. Atau lebih tepat lagi, you can call me Mrs. Adrian Haikal," Ayrose mengukir senyuman palsu dihadapan gadis itu.
Riak wajah Nasya terus berubah. Apakah ?
"Sorry ? Mrs. Adrian ?" soal Nasya untuk memastikan dia tidak salah dengar.
Ayrose mengangguk memgiyakan.
"We just married about few weeks ago. And now we're enjoying our honeymoon here. Right, hubby ?" Ayrose memandang suaminya dengan senyuman.
Adrian sekadar mengangguk dengan terpinga-pinga.
"Ohh, married few weeks ago. Hmm, congrats both of you. Semoga perkahwinan ni bahagia lah ye," ucap Nasya kedengaran seperti memerli.
"Thank you. Ermm btw, kitorang nak kena gerak takut lambat pula nanti. Nak pergi dating. So bye, nice to meet you," Ayrose menarik Adrian ke arahnya.
Selepas melihat kelibat Adrian dan Ayrose makin menjauh, Nasya menghentak kakinya. Dia merengus geram.
Takkan lah minah tu isteri dia ? Minah kampung macam tu ? Takde taste ke, apa ? Please lah, I lebih layak dari minah kampung tu.
✨✨✨
Cuaca di malam itu lebih sejuk berbanding sebelum ini. Namun ianya tidak menghalang Ayrose untuk duduk di balkoni.
Fikirannya menerawang kembali mengingati peristiwa petang tadi.
Siapa perempuan tu ? Macam mana dia boleh kenal Adrian ? Kawan, ke ? Atau... lebih dari kawan ?
Ayrose mengeluh buat kesekian kalinya.
Hatinya terusik dengan kehadiran perempuan seksi itu tadi. Bagaikan itu pertemuan pertama mereka, dan akan ada lagi selepas ini.
Dia buntu. Apa yang perlu dilakukan ?
"Honey, are you okay ?" Adrian memeluk isterinya dari belakang.
Ayrose mengukir senyuman kelat dan menggeleng.
"Kenapa ni ? Ada problem, share lah," pujuk Adrian.
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...