Kuala Lumpur International Airport, Malaysia...
"Finally, tanah airku !" Ayrose menghirup udara segar di situ.
Kebetulan agak ramai orang yang baru pulang memandangkan cuti sekolah hampir tamat.
"Honey, kita balik rumah kita terus tau," maklum Adrian.
"Kat mana ?" soal Ayrose.
"Secret," bisik Adrian.
Ayrose mencebik. Tu pun nak rahsia !
Walaupun Ayrose sudah mengetahui mereka bakal berpindah ke rumah sendiri, namun Adrian merahsiakan dimana lokasi rumah mereka.
"Yang penting, honey mesti suka," Adrian mengucup sekilas bibir Ayrose.
Terbuntang mata Ayrose memandang suaminya. Tak pasal-pasal dapat cubitan ketam dari Ayrose.
"Hey, we're in public !" amaran keras diberikan.
Adrian mengaduh sambil menggosok perutnya yang dicubit Ayrose. Berbisa nyah !
"Lah, biar lah. We're husband and wife," kata Adrian selamba.
Ayrose memandang geram suaminya. Tak makan saman langsung !
"Tak baik lah, berdosa tau. Even husband and wife, tak baik kita buat macam ni in public. Hormat yang single-single tu sikit. Kesian diorang. Ni yang tengah baca ni pun, single juga tau," bebel Ayrose.
Adrian mencebik. Yelah, isteriku !
"Tapi dosa tau, honey main cubit-cubit. Derhaka, ayokk..." ugut Adrian.
"Hello ? Saya kira isteri yang taat dan solehah ye. Before this, hubby yang kata, 'nanti kalau dah kahwin, kau nak cubit banyak mana pun tak kisah'. So saya just mengikut perintah," Ayrose mengajuk kata-kata Adrian.
Adrian memandang isterinya dengan tatapan tajam. Ada jer nak balas !
"Fine, honey menang," kata Adrian mengalah.
Ayrose tersenyum kemenangan.
"Maceh," sengaja Ayrose membulatkan matanya dan mengembungkan pipinya dihadapan Adrian.
Adrian mencubit pipi tembam Ayrose.
"Geram ! Gigit kang," ugut Adrian.
"Balik nanti," bisik Ayrose kemudian berjalan meninggalkan Adrian.
Adrian tersenyum nakal. Tunggu dia...
"Honey !"
✨✨✨
"Lama lagi, ke ?" soal Ayrose bosan.
Naik bosan dia tanya soalan yang sama kepada Adrian. Bukan nak jawab pun. Asyik suruh sabar jer. Hmphh !
"Sabar lah, honey. Dah nak sampai, okay ?" Adrian memandang mata kuyu Ayrose.
Letih lah tu ! Mana taknya, dekat Paris tu asyik jalan-jalan. Kurang masa rehat dan tidur.
Yelah, pergi honeymoon, kan ? Mestilah spend time together-gether !
Ayrose menguap kecil. Ngantuk !
Ayrose sedaya-upaya menahan kantuknya. Sampai rumah nanti, nak tidur puas-puas !
Secara tiba-tiba Adrian memberhentikan keretanya. Dia membuka seat belt dan turun dari kereta. Kemudian dia berjalan ke arah tempat penumpang dan membuka pintu untuk isterinya.
"Come, honey," Adrian mencapai tangan Ayrose.
Ayrose hanya menurut. Matanya kuyu, kantuk menguasai diri !
Adrian membawa Ayrose ke arah pintu rumah. Kunci dibuka sebelum salam diberikan.
Adrian menarik isterinya masuk ke rumah.
"Ni, rumah kita ?" soal Ayrose tidak percaya.
Mana kan tidak, rumah itu terlalu sempurna. Rumah banglo 2 tingkat yang terletak di sebuah kawasan perumahan.
Dalamnya dicat warna blue black dan rose gold. Hiasannya terukir indah pada setiap penjuru dan dinding. Gambar perkahwinan mereka diletakkan di atas meja sebelah televisyen.
"Yes, cantik kan ?" soal Adrian kembali, meminta pandangan Ayrose.
"Uwow ! So, so, so beautiful !" kata Ayrose teruja.
Tiba-tiba Adrian terasa dirinya dipeluk. Dia memandang sepasanga tangan yang melingkar di pinggangnya.
"Terima kasih, I love it. And I love you," Ayrose mengucup pipi suaminya.
"I love you too," Adrian mengucup dahi isterinya.
Selesai memasukkan barang ke dalam rumah, Adrian melabuhkan punggung pada sofa ruang tamu melepaskan lelah.
Dia mengeluh perlahan.
Adrian pelik mengapa Ayrose tidak turun-turun. Padahal rasanya sekejap jer letak barang kat dalam bilik tu.
Langkah diatur ke bilik utama di tingkat 2 melalui tangga. Dari jauh kelihatan pintu biliknya terbuka sedikit.
"Honey..." Adrian menolak perlahan pintunya.
Matanya tertancap pada susuk tubuh seseorang di atas katil. Tanpa sedar dia tersenyum sendiri.
"Honey, penat ke ? Kesian dia, penat," Adrian mengusap kepala Ayrose.
Adrian hendak keluar dari situ namun tiba-tiba tangannya ditarik. Badan Adrian terus dipeluk.
"Don't leave me..." bisik Ayrose perlahan.
Adrian tersenyum dan menggeleng.
"No, I won't..." balas Adrian.
Ayrose tertidur lena apabila berada dalam dakapan Adrian.
CONTINUEZ...
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...