Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayınız 😉
" Her şeyi yanlış yorumluyorsunuz, suskunluğu bile." - Franz Kafka
_____
-12 Eylül-
Sabah namazını kıldıktan sonra uyumayıp,biraz Kur'an-ı Kerim okudum.Sonrasında mutfağa girip dünden kalan yemeklerden kaplara koydum ve poşetlere yerleştirdim.Annemgil uyuyorlardı.Üzerime çeki düzen verip evden sessizce çıktım.
Yol kenarına bir kabı açıp bıraktım.Karşı kaldırıma da geçip, birkaç yere de yemek dolu kapları bıraktıktan sonra, boş poşetleri avucumda büzüştürdüm..Sokak hayvanlarını da düşünmemiz lazım.Kim bilir bazıları kaç gün aç kalıyor?Zaten havalar soğudu iyice..İnsanlık görevimizi yerine getirelim dimi ama?..
Yola baktım,tek tük araba geçiyordu sadece.Geri eve girince üşüdüğümü anladım.Hava sabahları bayağı soğuk oluyordu.Derin bir nefes alıp odama geldim.Biraz ders çalışsam iyi olacak.Birkaç dersim bitmişti.Çok şükür düşük bir puanım yoktu. Son vizelerde birkaç haftaya kadar başlardı.Hayırlısı.
Özet çıkarıp not aldıktan sonra kitabı kapattım.Benden bu kadar.Saate baktığımda dersin başlamasına iki saatin kaldığını gördüm.En iyisi kahvaltı hazırlamaktı.Mutfakla uğraşmayı severdim.
Mutfağa geçip kettle'e su koydum.Buzdolabına ilerleyip içinden birkaç yumurta çıkardım ve güzelce yıkadım.Mutfak kapısının kenarında duran sebzelikten bir tane soğan alıp tezgaha koydum.Soğanlı yumurta yapacaktım.Severdik hepimiz.Zeytin-peynir,reçelleri de sofraya bıraktıktan sonra çayı demledim.Sıra,bizimkileri uyandırmaktaydı.
Firdevs'in odasının önüne gelince kapıyı açtım.Yorganı yerde O da yorganın üzerinde,bir bacağı da yatağın üzerindeydi.Her türlü uyuyordu.Koala gibiydi. Gülüp kolundan dürttüm.
" Firdevs,heyy!teyzecimmmm!kalk,okula gideceğiz,"dedim,demesine de hala kalkmıyor." Firdeeevs!kalksanaaaa!"uyanır gibi oldu sanki?"hıııığğğ,"diye bir ses çıkardı.Biraz daha dürttüm.Sonunda kalktı.Onu lavaboya gönderirken,annemin odasına gelince kapıyı tıklatım.Annem," Geliyorum kızım,"dedi.Uykusu hafif olduğu için en ufak bir sese bile uyanırdı.
Kahvaltımızı yaptıktan sonra hazırlanıp evden çıktık.Vaktimiz olduğu için yürüyerek okula gitmeye karar verdik.
Firdevs,şalının önünü düzeltti ve koluma girdi. " Zişan Eslem,bir dersimiz tek var sabahtan ve öğleden sonra iki tane daha var.Öğlene kadar ne yapalım?" Ne yapalım??? " Hiç fikrim yok,"
Okula vardığımızda güvenlikten geçip fakültemize geçtik.Amfiye gelip üst sıralardan birine oturduk.
Haydi gazamız mübarek olsun..
------
Hemen defterlerini çantasına koyup bana dönen Firdevs," Çok şükür bitti ders!biraz daha sürseydi ölecektim," dedi bıkkınlıkla.Aynı şekil bende.Baya sıkıcı geçmişti ders.
Firdevs'e dönüp aklıma geleni söyledim."Firdevs,mescide gidelim mi?Hem Kur'an-ı Kerim okuruz hemde biraz vakit geçiririz orada?" Başını salladı onaylarcasına.Mescid Kantinin üst katındaydı.Fakülteden çıkıp oraya doğru yürüdük.
Önce su almak için kantine geldik.Sıraya girip suyumuzu aldık.Tam arkamı döneceğim sırada Berkay'ın çarpmasıyla sendeledim.Göz devirip kenardan geçecekken önüme geçti.Birkaç seferdir bizimle uğraşıyordu.Bu çocuğun derdi ne?Hiçbir şey de yapmamıştık ona, zararımız dokunmamıştı kimseye..
" Ooo,kara böcek de buradaymış?" dedi alayla.Kâle almıyorum.Diğer taraftan geçeceğim sırada yine önüme geçti.Sakinim, sakinim..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmanım'ın Yarısı
ДуховныеAnladım.. Anladım ki; Senin başındaki takke, Diz çöktüğün seccade, Allah'ın güzel kelamını, Tek tek okurken sessizlikle.. Yanağında sıra sıra dizilmiş, Yıldız tanelerine.. Aşk dedim Azizim!. Aşk; Sevdiğini duasında barındırmaktı.. ...