*sekolah
Di pagi hari yang tak seberapa cerah hidup lah seekor-- tak menyambung...asal jadi dongeng pulak-- Sekarang semua murid sedang malakukan perhimpunan di dewan. Tetapi tak seperti Boboiboy yang sedari tadi terus membebel seorang diri macam orang tua.
"Takde sesiapa nak bagi tau ke? Lawakan pengetua tu tak kelakar??" Ucap Boboiboy malas sambil menghadap ke arah fang yang ada di belakang nya. Fang yang mengerti maksud Boboiboy mulai memposisikan kedua tangan nya di mulut seperti orang akan berteriak. Belum fang mengeluarkan kata-kata nya, Boboiboy menyela terlebih dahulu...
"Apa kau nak Cuba cakap ni hah ?!" -boboiboy
"Haih kau kata 'siapa nak bagi tau', jadi aku akan tolong kau untuk--" fang langsung menghentikan perkataannya saat melihat Boboiboy yang dah melepas kasut nya dan membuat posisi bersedia untuk melemparkan kasut itu pada muka fang.
"Eerrr oh ye, kerja rumah nanti nak buat Kat rumah siapa??" Ucap fang menukar topik sambil tersenyum kekok. Boboiboy masih menjeling nya.
"Kat rumah aku" jawab Boboiboy malas sambil kembali menghadap depan.
"Haih...kenapelah nama kau tu mesti berawal dari 'F'
Tak habis-habis aku mesti dengan kau kalau ada kerja rumah berpasangan" ucap Boboiboy mulai start bebel lagi. Fang pun hanya sweatdrop."Elok lah tu....maknanya kita memang serasi jadi pasangan" bisik fang langsung pada telinga Boboiboy apalagi saat menyebutkan kata 'pasangan'. Boboiboy langsung tersentak dan sedikit menjauh dari fang.
"Me-mengerikan" cicit Boboiboy
"Alah cakap jelah kau sebenarnya malu kan??" Tanya fang dengan jahilnya membuat Boboiboy sedikit salah tingkah.
"Ha-- malu?! Tak!.... buat apa malu...lagipun siapa kisah??" Balas Boboiboy sambil buat-buat diri nya agar tetap cool.
"Oohh...okey...tak kisah eh??....emm Boboiboy??"
"Ha??"
"Kau nak tau satu hal tak???"
"Apa?"
Fang kembali mendekatkan mulutnya pada telinga Boboiboy. Boboiboy ingin sedikit menjauh tapi fang memgang bahu nya dari belakang.
"Mak aku dah bagi restu--"
"Hah?! Weyy apa ni main restu-restu?!" Potong Boboiboy dengan panik nya sambil menepis lengan fang dan sedikit menjauhkan tubuh nya lagi.
"Betul aku cakap.....hehe jadi tak susah sangat lah kalau aku nak kawinkan kau~" balas fang lagi dengan tak malu nya. Boboiboy yang mendengar nya rasa nak pijak landak di depan nya ini sampai menjadi landak geprek. Adakah patut dia cakap kawin dengan mudah nya?!
"Ma-k-su-d ka-u....siapa yang nak kawin dengan kau?!! Aku?! Gila kah! Kau-- err-- tak-guna-- ja-- aarrrr!!!" Saking kesal nya Boboiboy sampai tidak tau maki-an apa yang cocok untuk fang sampai-sampai.....
"Woyy....yang belakang tu, jangan buat bisisng!"
___
*Di rumah Boboiboy
Boboiboy yang sedang berada di kawasan bilik mandi baru saja selesai memasukan pakaian kotor ke dalam mesin pencuci, setelahnya Boboiboy menekan beberapa tombol untuk menyalakan mesin pencuci tersebut.
"Oke...now aku tinggal basuh baju putih ni pulak" gumam Boboiboy lalu memasuki bilik mandi untuk mengisi baldi/ember (?) Dengan air. Setelah boboiboy mulai mencuci nya secara manual.
Beberapa menit kemudian....
TOK! TOK! TOK!
"Boboiboy!"
KAMU SEDANG MEMBACA
just friend or rival? (Fangboy Fanfic) ✓
RastgeleBXB! ⚠️ GAY || Ini bukan oneshot, cerita ni iyalah cerita berkelanjutan || Sinopsis ↓↓ Boboiboy dan fang sudah menjadi rival sejak duduk di kelas VII lagi. Entah apa yang membuat mereka saling membenci, tapi sepertinya fang hanya menganggap itu hal...