Boleh bukak lagu dekat atas waktu baca part dia menyanyi ^>^
-Mummy
-Hannah minta maaf
-Rasanya Hannah tak dapat
lah pergi lunch hari ini.
-Maaf mummySelesai menghantar mesej itu, Hannah menutup telefonnya. Dia menghela nafas berat. Kenyataan yang didengarinya tadi menyentakkan dirinya.
"Kesian, Mika." Dia kesian akan Mikael. Mesti hati lelaki itu hancur. Lagi lagi Melisa merupakan seorang yang agak penting dalam hidupnya. Tapi dalam masa yang sama, dia agak gembira. Maknanya Mikael tak akan berkahwin dan mereka tak akan bercerai.
Dia tersenyum kecil memikirkannya sebelum dia tersedar. Dia menampar pipinya berkali kali.
"Apa kau ni, Hannah. Astaghfirullah. Tak baik fikir macam tu." Kata Hannah kepada dirinya sendiri. Dia menghidupkan enjin kereta. Destinasinya hanya satu. Kedai makan.
Bunyi deringan telefon menyentakkan diri Hannah. Dia menghela nafas kecil.
"Kacau orang nak makan je lah." Rungut Hannah. Dia melihat nama si pemanggil. Rozi. Dia mengangkat panggilan. Telefon dilekapkan pada telinga.
"Hello." Ujar Roziana dihujung talian.
"Waalaikumsalam." Balas Hannah. Saja ingin memperli managernya. Roziana terbatuk kecil.
"Ehem. Assalamualaikum." Roziana memberi salam. Hannah ketawa kecil.
"Hah, macam tu baru betul. Waalaikumsalam." Jawab Hannah.
"Ni kau nak apa?" Tanya Hannah. Tiba tiba call dia. Setahu Hannah, hari ini dia tiada apa apa kerja.
"Ini aku nak tanya." Hannah mengerutkan dahi.
"Tanya apa?" Soal Hannah lagi.
"Kau sibuk tak hari ini?" Tanya Roziana kembali.
"Kalau aku cakap aku busy?" Tanya Hannah saja ingin bergurau. Kenyataannya, dia tidak sibuk pun.
"Alaa. Aku nak bagi kau kerja ni. Janganlah busy." Kata Roziana. Hannah mengerutkan dahi. Macam tu pun boleh?
"Kalau macam itu aku tak busylah. Kerja apa yang ada?" Tanya Hannah. Dia mula bersemangat setelah mendengar perkataan kerja.
"Hari ini kau datang studio boleh? Nanti aku bagi alamat. Dekat whatsapp. Kita buat first content dekat youtube." Jelas Roziana. Hannah terangguk angguk.
"Okay. Kau bagi aku alamat. Nanti aku datang." Balas Hannah.
"Datang sebelum pukul 2 tau." Pesan Roziana lagi.
"Okay." Kata Hannah sebelum mematikan panggilan. Makanan yang masih belum habis, cepat cepat dia habiskan.
Tepat pukul 2 petang, Hannah tiba di studio. Dia mencari keberadaan Roziana.
"Bell." Hannah berpaling. Dia tersenyum.
"Dekat sini kau rupanya. Puas aku cari tadi." Kata Hannah.
"Aku cakap datang sebelum pukul 2. Kau pulak datang tepat tepat pukul dua." Balas Roziana. Hannah tersengih. Kepalanya yang tidak gatal digaru.
YOU ARE READING
CINTA SEBENAR MIKAEL [C]
Romance[C O M P L E T E] Perkahwinan mereka bukanlah atas dasar cinta. Mereka berkahwin atas dasar keterpaksaan. Mereka harus menerimanya dengan hati yang terbuka. Janji dibuat di antara mereka berdua di awal perkahwinan. "Kalau antara kita dah ada orang...