Speciaal terug online gezet. Er staan een paar foutjes in.
Tineke POV
Ik lig in mijn bed en word zacht wakker. Ik kijk naar mijn gsm en zie dat er een melding op het scherm staat."Opstaan!" Ik ben toch al wakker denk ik in mezelf en druk de melding weg. Ik kom uit mijn bed, doe mijn sloefen aan en loop naar de badkamer. Als ik de badkamer binnen kom ga ik naar de WC, doe mijn pyjama uit en doe mijn politie-uniform aan. Ik fris me op, poets mijn tanden, kam mijn haar en werk mijn make-up nog wat bij. Ik besluit dat ik klaar ben dus wil ik naar beneden gaan. Net op dat moment zie ik dat mijn katten aan het vechten zijn. "Zoek dekking." Zeg ik en schiet in de lach. Als mijn katten voorbij zijn loop ik de trap af. Als ik beneden kom loop ik door de woonkamer meteen naar de keuken. In de keuken begin ik de tafel te dekken. Allez dekken is misschien niet het juiste woord. Het is meer een bord pakken, brood en een schel hesp. Ik maak mijn boterham, eet die op en drink een tas koffie. Ik doe mijn schoenen, mijn blauwe trui met het logo van de politie op en mijn jas eveneens blauw en met het logo op aan. Ik geef mijn katten nog snel eten en drinken, natuurlijk genoeg zodat ze de hele dag kunnen doorkomen. Ik pak mijn handtas met alles in wat ik vandaag nodig heb, ik loop naar buiten en ga in de auto zitten. Ik steek mijn sleutel in het contact maar mijn auto doet niks. Na vijf minuten kom ik tot het besef dat de batterij waarschijnlijk leeg is. Ik besluit dan maar om met de fiets te gaan. Het is toch mooi weer dus zoveel maakt het niet uit.
Ik stap op mijn fiets en rijd rustig naar het commisariaat. Op de baan is verdacht weinig beweging. Ik kijk op mij horloge en zie dat het al 07.55 is. Dat verklaart veel. "Oei shit,ik moet binnen vijf minuten op het commisariaat zijn." Vloekte ik luid. Een vrouw die het hoorde keek me raar aan. Veel aandacht besteed ik er niet aan. Ik trap namelijk de ziel uit mijn lijf zodat ik toch nog op tijd zou komen. Ik let niet op de weg en steek een druk kruispunt over. Er stopt een auto met gierende banden juist voor mij. "Seg madameke, ni goe geslapen ofwa en dat voor iemand die bij de police werkt!!" Riep de bestuurder van de auto boos en reed verder. Ik stapte terug op mijn fiets en reedt voorzichtig verder naar het commisariaat.
Eenmaal daar veilig aangekomen kijk ik op mijn horloge. 08.05 saat er op, ik glimlach. "Maar vijf minuutjes te laat, dat gaat de chef niet erg vinden." Denk ik en zet mijn fiets in het fietsenrek en doe hem op slot. Al hijgend loop ik de trappen op en zie dan dat het commisariaat gesloten is. Ik bel meteen de chef. "Ja chef met Tineke hier." Zeg ik buiten adem. "Ja Tineke zeg het maar." Zei hij en ik begon. "Ja chef het commisariaat is nog niet open en er is nog niemand." Zei ik en duwde voor de zekerheid nog eens tegen de deur om te zien of ze toch niet open ging. "Tineke ben je dat vergeten dan. Vandaag moesten we niet werken, het politie-kantoor van het volgende dorp ging ons werk vandaag toch over nemen." Zei hij en begon te lachen. "Oh nee, dat was ik helemaal vergeten. Ik heb dus wel de ziel uit mijn lijf gefietst zodat ik toch nog op tijd zou zijn." Zei ik. "Gefietst! Sinds wanneer kom jij met de fiets?" Vroeg hij en ik hoorde hoe hij een lach moest onderdrukken. "Sinds dat ik mijn auto ben vergeten bij te tanken." Zei ik. Deze keer barst de chef in lachen uit. "Jaja, grappig hoor." Zeg ik en begin stiekem ook een beetje te lachen. "Allez tot morgen dan hé." Zei de chef en legde af. "Pff ik ben nu toch al wakker, waarom zou ik dan niet naar Koen sms'en om te vragen of we iets gingen doen. We kennen elkaar tenslotte goed genoeg om af te spreken buiten het werk. En nu het uit is met zijn vriendin zit hij ook zo vaak alleen.
T: Hey Koentje, zin om vandaag iets samen te doen? X
K: Is goed, heeft mevrouw een voorkeur?x
T: Nee niet echt. Misschien kunnen we gaan wandelen met Barry en dan een warme chocomelk gaan drinken?X
K: Ja voor mij is dat goed. Kom ik je om 10.00 oppikken bij jou thuis?x
T: Oké tot straks.x
Ik stak mijn gsm weer weg en fietst rustig terug naar huis.