8.Bölüm: Zişan Eslem

277 55 82
                                    

Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayınız😉

"Mesele susmakta ya da konuşmakta değil.Her iki lisanda da ; gönülden ve hâlden anlayanı bulmakta."

- Huzeyfe Mücahid
______

-30 Kasım-

Yatağımda oturmuş,sağ elimle çorba içmeye çalışıyorum.Sadece çalışıyorum.Hemen hemen hepsi üzerimdeki tepsiye dökülüyordu..

Napiiimm?Solak bir vatandaşım.Tüh!şansa bak.Sol kolum alçılı.

Kaşığı tepsiye bırakıp azıcık çığırdım"Annneeeee!"

Annem elindeki sarı bezle yanıma geldi."Noldu Zişan?"

Küçük Emrah gibi dudak büzüp çorba kasesini gösteriyorum."Sağ elle yiyemiyorumm.Dökülüyor üzerime.."

Başını sallayıp elindeki sarı bezi masama bıraktı.Yatağımın kenarına oturup dizimdeki tepsiyi kendi dizine aldı.Oyyş tatlı kadın seniii.

Kaşık kaşık çorbamı içirirken,aniden gülmeye başladı annem.

"Neye gülüyorsun annem?"

Elimde tuttuğum yarım ekmeği alıp çorbanın içine ufalıyor."Hatırlıyor musun?Sen daha beş altı yaşlarındayken yine sol kolunu zedelemiştin.O zaman da böyle sana kendi ellerimle çorba içirmiştim."

Aaaa,evet."Ama annecim,o zaman Sebiha ninenin torunu beni itmişti yere.Ben suçsuz,ben saftirik,ben masuuum."

Karnımı bir güzel doyurduktan sonra annem tepsiyi eline alıp odamdan çıktı.Ayaklarımı birbirinin üzerine atıp sallamaya başladım.Firdevs daha okuldaydı.Üç gündür ben  evdeydim.

Firdevs çantamı getirdiği zaman içinde aynı kitap vardı.O,Ömer koymuştu herhalde.Ha bir de kitabın arasında not vardı.

" Yanlış anlama.Sadece kitapçıda bu kitabı aradığını duymuştum.Oku gitsin."

Evet,böyle yazıyordu.Ben ne yaptım?tabii ki okudun.Evet!Çok iyi geldi Ahmet ustanın eseri.Neyse.Pazartesi vizeler başlıyor.O zaman kitabı veririm.Hem daha bu sabah bitirdim.

Yerimden kalkıp temkinli adımlarla odadan çıkıyorum.Niye mi böyle yapıyorum? Çünkü komşu teyzeler bugün geçmiş olsuna gelecekmiş!Ama ben onların yanında bulunmak istemiyorum.Yavaş yavaş lavaboya ilerledim.İşimi hallettikten sonra aynı yavaşlıkta odama yol alıyor-Kestik!

" Zişan Eslem,kuzum."

Radara yakalandık! Dudağımın içini ısırarak arkama döndüm.Sinsi bakışlı Mualla teyze!

1327 yılında Emire adlı kötü kalpli büyücü,dokuz oğluna kız ayarlamak için yola çıkmış.Gezmiş gezmiş gezmiş.Gördüğü bütün bekar kızları bir bakışı ve sihirli diliyle etkisi altına alıp gelin adayı olarak peşine takmış.Karşısına çıktığı erkek evladı olan analara da bu bakışın ve dilin sırrını verip onlarla da iş birliği yapmış.Ama ama amaaa,İyi kalpli Saliha kadın,bu bakışların kötü niyetli olduğunu anlamış.Bu Emire büyücüsü kötü kalpli sonuçta.Saliha kadın,bu bakışların etkisini gidermek için yaptığı iksiri,bulut kardeşler tarafından bakışın etkisinde kalan bütün bekar kızların üzerine yağmurla beraber yağdırmış.Sihirli diller içinde yaptığı mantıların,suyuna eklemiş iksiri.Bütün kadınlar toplanıp yemişler o mantıları.Sadece,sadece sinsi bakışlı Mualla teyzenin anasının anasının anasının büyükanası yememiş bu mantılardan.

İşte.Onun sayesinde bu zamana kadar sinsi bakışlı Mualla teyzelerin sonu tükenmez oldu..

" Kızım,sana diyorum.Huuu."

İmanım'ın YarısıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin