bab 7'

1.7K 145 15
                                    

Selamanya Milik Hayden Dennis

HAYDEN hanya termenung memandang kota raya yang sesak itu melalui cermin lut sinar di dalam pejabatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HAYDEN hanya termenung memandang kota raya yang sesak itu melalui cermin lut sinar di dalam pejabatnya . Kaki disilangkan dan badan di sandar kan pada kerusi . Tangan pula disilangkan ke dada .

Malaysia .

Negara yang cantik dan maju teknologinya . Negara yang mempunyai pelbagai tempat pelancongan yang menarik dan makanan yang lazat . Tidak pernah dia terfikir untuk ke Malaysia . Namun takdir , hanya DIA yang tahu .

Dia memandang pula ke atas langit . Awan - awan yang berkumpul membuatkan langit menjadi cantik dengan pelbagai bentuk yang dibuat . Mata nya tertumpu pada satu awan yang membentuk sesuatu . Dia meneliti awan itu . Bunga orkid . Awan itu membentukkan bunga orkid . Cantik .

Tiba - tiba dia teringatkan gadis yang bernama Orkid di mall seminggu yang lalu . Gadis yang nampak periang dan cantik . Yang menarik minatnya adalah  hidung yang mancung dan dua ulas bibir  merah delima itu . Indah dipandang , lagi - lagi bibir .

"Mesti dia ada kacukan kan." Kata Hayden sendiri . Tanpa sedar senyuman kecil terbit di bibir nya. Entah kenapa dia rasa berminat dengan gadis itu . Mainan syaitan ataupun dari hatinya ?

Deheman seseorang mematikan senyuman nya . Wajah nya mula bertukar dingin kembali . Dia memusing kan kerusi nya kebelakang dan melihat Daniel sedang memandang nya dengan kening di angkat tinggi .

"What ? Have a problems ?" Tanya Hayden sambil mendekatkan lagi kerusi nya pada meja . File yang berada di atas meja di ambil dan diselak meniliti butiran .

Daniel yang masing berdiri tersenyum sinis . Tadi kemain senyum sorang - sorang bila aku datang terus buat kerja ya . Macam lah dia tak nampak Hayden senyum tadi . Daniel mengambil tempat di hadapan meja Hayden . Tangan diletakkan pada sisi kerusi dan badan disandarkan ke belakang .

"Asal kau senyum - senyum tadi ?" Tanya Daniel . Mata tunak memandnag Hayden yang kelihatan sibuk itu .

"Senyum ? Bila masa aku senyum ? Tak ada masalah nak senyum - senyum ni." Balas Hayden menafikan kenyataan Daniel .

"Tak senyum ? Habis tu tadi kau senyum - senyum tengok langit tu apa ? Kau ingat aku buta ke ?" Kata Daniel lagi . Dia memandnag Hayden tajam . Hayden menipu ? Tch , dengan dia Hayden takkan pernah pandai menipu . Dia kenal Hayden sejak umur 15 tahun lagi . Dia yang selalu bersama Hayden takkan mungkin dia tak kenal Hayden dengan dalam .

"Kau ingat kan perempuan tu kan ?" Tebak Daniel lagi apabila melihat Hayden hanya diam sahaja . Ternaik wajah Hayden mendengar pertanyaan itu .

"Perempuan mana ni ? Perempuan pun aku tak kenal , nak ingat kat siapa ?" Kata Hayden lagi . File diletakkan di tepi dan matanya fokus memandnag Daniel di hadapannya . Kelihatan seperti Daniel ingin menyiasat sesuatu sahaja . Tentang dirinya ?

Cik Bunga Untuk Tuan Mafia Where stories live. Discover now