اسرع عبد العاطي نحو ضحى ثم امر الخفير الخاص به بأن يقوم بطردها من القريه بأكملها بصوت جهوري انتبه علي اثره جميع الحضور و...
عبد العاطي بصوت جهوري : انت يا خفير منك له هاتلي البت اللي هناك دي وطلعها برات البلد كلاتها...
الخفير ١ : امررك يا جناب العممده...
ضحى بصدمه : آآآ.. أنااااااا..
نادر بعصبيه : اييييه انت بتقول ايه يا جدع انت؟.!
عبد العاطي بصوت جهوري : أنا ميعجبنيش الحال المايل ابدا وانتي لو بنتي كان زماني جتلتك بيدي امشي غوري روحي مطرح ما جيتي بنات ماشافتش ربايه امسكها يا خفير وغورها برا...
الخفير ١ وقد اقترب من ضحى : قدامي يا بت علي برا...
ضحى بقلق : آآآ.. انا بس عملت ايه مش فاهمه؟
الخفير ١ : اما تبقي تتوهي ف الصحرا لوحدك هيكون عنديكي وقت تفكري ف اللي هببتيه
وكان في طريقه ليمسك بذراع ضحى ويسير بها لخارج القريه ولللللكن ....نادر بعصبيه وقد امسك بذراع الخفير : انت لو فكرررت انك تلمسها انا هدفنك وانت واققف انت فاااااهم..
عبد العاطي : انت بتاخد اوامرك مني انا يا خفير وانا بقولك امسك البت قليله الربايه دي واطردها برا...
نادر بصوت جهوري : انت ازاااي تتكلم عليها بالشكل ده يا جدع انت هي عملت ايه عشان كل ده هي اعراض الناس بقت لعبه انت تعرفها منين عشان تتهمها اتهام زي ده؟
عبد العاطي : ولاد الحلال جالولي انها بتمشي مشي بطال وانا شفت بعيني..
نادر وقد غلت الدماء في عروقه : انت بتهبل بتقوووول ايييييه اوعي تنطق حرف وااااحد زياده عليها قسما بالله ما هعمل اعتبار لانك راجل كبير ولا عمده ولا نيله ممكن اعرف ايه الاتهام اللي يخليك. تقول كده علي بنت محترمه وكمان شفت ب عينك يا بجااحتك..
عبد العاطي : ولما هي محترمه يا سي الاستاذ سابت الاتوبيس بتاع الدكاتره ليه وجات معاك انت وجيتو وش الصبح كنتو بتهببو ايه ل وش الصبح لوحديكو....
ما ان القي عبد العاطي بتلك الكلمات حتي بدأ التهامس بين الحضور عن ضحى ونادر فقد كان الجميع يظن بأنه بالفعل هناك شيئ بينهما..
وقفت ضحى تنظر الي كل هذا وهي في حاله ذهول تام لم تكن تعرف ما عليها فعله فقط وقفت منتظره رد نادر فقد كانت مقتنعه كليا بأنه سوف يعيد لها حقها وبالفعل اصابت ضحى هذه المره فقد كان نادر يشعر وكأن بركانا ما يغلي بداخله بسبب ما يقال عن ضحى من اكاذيب ثم خطرت له فكره ما ستسكت جميع الحضور ......