الحلقه 56

332 26 20
                                    

قام رأفت بالرد علي مكالمه أحمد وعندها تبدلت ملامحه الي الغضب الشديد والحنق وقال بصوت مرتفع : الكللللللللب...

نادر بسخريه : امممممم ايه بقا الخطه البديله؟

رأفت بغضب وهو يتجه سريعا نحو باب الفيلا : خليك انت هنا بقا ادي دعوتك اتحققت ومش هتشوفها تاني ضحى اتخطفت...

نادر بقلق وخوف شديد : انت بتتكلم بجد...

رأفت بعصبيه : اماااال بلعب معاك ضحى اتخطفت....

نادر بصدمه : بتقوووووول اييييييه؟؟؟؟؟؟.

رأفت : منك لله يا ابراهيم الكلب ده اكيد عمل فيها حاجه!

نادر وه يحاول أن يستوعب ولكن لم يستطيع فتحدث بعصبيه : إبراهيم مين وزفت ميييين انت عارف يا بابا مين اللي عمل كده ف ضحى؟

رأفت بعجله : ايوا يا نادر هو ابراهيم الشرقاوي نفسه الزفت.

نادر بصوت مرتفع وغضب: وساااكت يا بابا اتكلم فين مكان ابراهيم ده وربي ما هرحمه كفايه عليه أوووي كده.

رأفت بخوف : اعقل يا نادر انت مش قد ابراهيم انت لو كنت شفت شره الشهور اللي فاتت فأحب اقولك انت لسه مشوفتش اي حاجه.

نادر باستغراب وذهول : ليه ببقي مين ابرااهيم ده يعني وايه مصلحتوا من خطف ضحى وايه اللي رجعه تاني اصلا فهمننني...

رأفت وقد بدأ يسرد لنادر :ابراهيم ده يا ابني يبقي .........

حكي رأفت لنادر عن ماضيه مع أحمد والد ضحى وعن ما فعله به ابراهيم ......

نادر وهو يتنفس بصوت عالٍ: طب وانتو عرفتو منين ان ابراهيم هو اللي خطفها..

رأفت : ابراهيم كلم أحمد من شويه وقاله انو لازم يدفع ثمن تفتيشه وراه..

نادر بصوت جهوري : يعني كل ده يحصل ومحدش يعرفني خليتوني زي الاهبل يعني مكنتش عارف يا بابا ان ده في خطر علي حياه ضحى انا لو حصلها حاجه مش هسامح نفسي ابدا لاني انا السبب لو كنت جمبها مكانش زمان كل ده حصل سامحيني يا حبيبتي....

رأفت : اهدي يا نادر انشاء الله هنرجعها احنا لازم نروح لعمك أحمد دلوقتي...

نادر وهو يتجه نحو باب الفيلا : اهدي اييييه بس وهباب ايه انت عاوزني اقعد ساكت لا واروح بيتهم كمان بكل برود وانا مش لاقيها وتقولي انت مش قد ابراهيم لا انا لازم اتصرف دي كانت جايه عشاني انا عشان انا فهمتها غلط يعني لو مكانتش نزلت من البيت كان زمانها ف امان انا ايه الغباء اللي عملته ده ليه ظلمتها كده ياااااارب ترجعهالي انا كل مره بضيعها من ايدي كل مره تبقي قدام عيني وانا اللي ابعد...

قبلت صداقتها وتغيرت حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن