Choi aera pov~
Pada pagi yg..erm..nak kata indah..mendung je harini...erh..biasa-biasa ha gitu. Ok start balik intro aku.
Pada Pagi yg biasa-biasa ni..aku bangun dengan tanpa relanya ye...harini still cuti..hmm..sampai bila nak cuti? Aku rindu lak nak sekolah. Heh tetiber lak aera rindu nak gi sekolah ni asal? #aeradahsewelsbbcutilamasangat
Walaupun harini cuti..tapi aku takkan kebosanan harini! Aku dah plan dengan hyemin,doyoung, jihoon dan jeongwoo untuk pergi ke lotte world harini. Aku senarnya ade ajak si euna tu au..tapi tulah..dia nak study lak an..Tiba-tiba rajin.
Jadi tanpa aku lengahkan masa aku..aku pon terus bangun dan mandi. Lepas habis mandi..aku bersiap lah..pakai baju cantik ii sikit an..yelah nak enjoy kena ah cantik ii gak. Lepas aku habis je bersiap...aku terus keluar dan turun.
-
-
"Good morning my precious family~~" teriak aku dekat tengah ii alam tu. I mean dekat tengah ii ruang tamu tu.Yeonjun oppa dengan yujin eonni pandang aku pelik..jek. dorang kena redho yg adik dorang ni mmg pelik. Hshshshsh.
Tiba-tiba yeonjun oppa datang mendekati aku. Lalu diletaknya tangan dia ke dahi aku.
"Sah..dia demam ni noona.." Kata yeonjun oppa sambil memandang yujin eonni.
Yujin eonni un terangguk-angguk cam belatuk. Lagak dorang ni..cam doctor ngan nurse rawat pesakit mental lak.
"Eish eonni ngan oppa ni..orang hyoer salah..badmood un salah gak!" Kata aku lalu menyusun langkah ke meja makan dan duduk sambil menyilang kan tangan aku ke dada. #takpuashati💀
"Halah aera ni..orang gurau je..janganlah merajuk.." Kata yeonjun oppa sambil mencubit pipi aku. Ya tuhan dia cubit cam nak koyak pipi aku.
"Awk nak pergi date kan harini? Kat lottle world kan? Bawak balik untuk eonni Teddy bear ye?" Kata yujin eonni. Woah..suka hati betul mintak. Saya is takde duit :v
"Ha yelah eonnie..oppa..aera pergi dulu ye!" Kata aku selepas habis makan. Pinggan? Ok biar yeonjun oppa yg buat. Hek.
Aku terus bergerak keluar ke..erh- luar rumah(?) Asal pelik ii sangat ayat author ni..BM un berterabur -_-
-
-
Aku decide nak naik bas je..aku malas nak susah kan yeonjun oppa..lagipun dia banyak lagi kerja..jadi aku malas nak kacau lebih ii. Lepas sampai je dekat lottle world tu..aku terus cari kelibat kawan ii aku. Aku tengok jam..erh..baru pukul 9💀Konfem ii lah..dorang ni tak datang lagi..aku ni je yg excited terlebih sbb bosan naw tak buat pape cuti ni. Huk. Takpe kita tunggu dorang sambil ronda ii taman tema tu Ye?
Aku pon berjalan-jalan lah di situ.. jalan sane,jalan sini, tak reti nak duduk diam😀
Aku jalan sambil makan cotton candy Aku.. (uish makan ngan setan!)Tiba-tiba aku ternampak kelibat seseorang. YANG YEMI!!!!
"YAAAA YEMI-YAAAAA" jerit aku lalu berlari ke arah dia. Dia ofc dah bukak pelukan dia untuk aku. Hek.
"Pabo kau apa dowh kat sini?" Tanya yemi sambil menepuk lembut lengan aku.
"Nak holiday ngan hyemin..tapi dia tak datang lagi.." Jawab aku lalu memuncung kan bibir aku macam itik kat loji taik. (Erh ade ke(?) )
"Ah..yeke?aku dengar citer kau dah dengan si jeongwoo tu ye?" Tanya yemi lagi. Oh well dia tak datang sorang. Dia datang ngan abang dia. Yang jungwon. Abang dia hensem weyh..sumpah.
"Eh..sape spill a tea ni ha? Euna ek?" Tanya aku lagi.
"Heh..come on ah aera..satu sekolah dah tau kot..si yeona hanat tu un dah tau." Jawab yemi sambil membuat roll eyes. (Apa nama natang ni dalam bahasa melayu?)
"Eyyy apa mulut tu cakap carut ii ni ha?!" Tiba-tiba jungwon oppa marah yemi dengan menepuk lembut mulut adik dia.
"Erm..mianhe oppa..hehehe" Jawab yemi sambil menutup mulutnya.
Yemi ni..dia terkenal dengan rupa paras dia yg comel. Astu adab dia..Weyh kalau kau suruh aku bagi dia markah bab ii adab..aku bagi dia A+++++++++++++++yk? Dia sumpah baik. Kalau carut depan dia ni..ha mampos lah kau. Dia un jarang ah carut..klu dah terkeluar tu mmg dia marah lah tu.
K tiber lak introduction pasal yemi lak an. HAHAHAHHAHA.
Lepas dalam 20 minit aku spend time dengan yemi..aku Tiba-tiba dapat call daripada hyemin.
<hyemin emo is calling...>
"Pabo kau kat mana ha?!"
"Erh..kau dah sampai ke? Kau kat mana lak?"
"Aku kat depan kedai cenderamata. Cepat datang!"
"Ouh okok"
<end call>
"yemi..aku kena pergi dulu.." Kata aku sambil memandang bawah. Huk baru nak lepaskan rasa rindu. Yelah..dah tak satu sekolah an..tahun depan..
"Takpe..nnti hyemin marah pulak. Kirim cinta aku kat hyemin ye? HAHHAAHHA" Kata yemi. Aku cuma mengangguk dan beredar daripada situ.
Tiba-tiba..
"Sini rupanya kau choi aera.."
.tbc.
YOU ARE READING
Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]
Fanfiction"park jeongwoo..aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku hiks><" - choi aera choi aera telah tekad untuk mencuri hati si lelaki populor kegilaan ramai. park jeongwoo. adakah dia akan berjaya? ataupun semuanya hanya boleh ditunaikan oleh mimpi semat...