"Ey babalar, siz de çocuklarınızın öfkesini uyandırmayın. Onları Rab'bin terbiye ve öğüdüyle büyütün."
(Efesliler 6:4)
Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı. Yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin karanlıklarla kaplıydı. Tanrı, "Işık olsun." diye buyurdu ve ışık oldu. Işığa "Gündüz", karanlığa "Gece" adını verdi. Akşam oldu, sabah oldu ve ilk gün oluştu.
Tanrı, "Suların ortasında bir kubbe olsun, suları birbirinden ayırsın." diye buyurdu. Ve öyle oldu. Tanrı gök kubbeyi yarattı. Akşam oldu, sabah oldu ve ikinci gün oluştu.
Tanrı, "Göğün altındaki sular bir yere toplansın, kuru toprak görünsün." diye buyurdu. Kuru alana "Kara", toplanan sulara "Deniz" adını verdi. Tanrı, "Yeryüzü bitkiler, tohum veren otlar, türüne göre tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları üretsin." diye buyurdu. Öyle de oldu. Akşam oldu, sabah oldu ve üçüncü gün oluştu.
Tanrı şöyle buyurdu: "Gök kubbede gündüzü geceden ayıracak, yeryüzünü aydınlatacak ışıklar olsun. Belirtileri, mevsimleri, günleri, yılları göstersin." Tanrı büyüğü gündüze, küçüğü geceye egemen olacak iki büyük ışığı ve yıldızları yarattı. Yeryüzünü aydınlatmak, gündüze ve geceye egemen olmak, ışığı karanlıktan ayırmak için onları gök kubbeye yerleştirdi. Akşam oldu, sabah oldu ve dördüncü gün oluştu.
Tanrı, "Sular canlı yaratıklarla dolup taşsın, yeryüzünün üzerinde, gökte kuşlar uçuşsun." diye buyurdu. Tanrı büyük deniz canavarlarını, sularda kaynaşan canlıları ve uçan çeşitli varlıkları yarattı. Akşam oldu, sabah oldu ve beşinci gün oluştu.
Tanrı, "Yeryüzü çeşit çeşit canlı yaratık, evcil ve yabanıl hayvan, sürüngen türetsin." diye buyurdu. Öyle de oldu. Ve bütün bunların iyi olduğunu görünce "Kendi suretimizde, kendimize benzer şeyler yaratalım." dedi. Böylece iki türlü canlı daha yarattı: Melekler ve şeytanlar.
Melekleri safi sözleriyle yarattı, onların şerle veya kötülükle işleri yoktu. Melekler, o'nun gayesinden bir an bile sapmazlardı. Şeytanlara ise yalnızca içgüdüleri rehberlik eder, yaratıcılarının emirlerini yerine getirirlerdi.
Sonra gün batımından önce küçük bir miktar toprak alıp erkek ile kadını yarattı. Onları kutsayarak, "Verimli olun, çoğalın" dedi, "Yeryüzünü doldurun ve denetiminize alın; denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, yeryüzünde yaşayan bütün canlılara egemen olun. İşte yeryüzünde tohum veren her otu, tohumu meyvesinde bulunan her meyve ağacını size veriyorum. Bunlar size yiyecek olacak. Yabanıl hayvanlara, gökteki kuşlara, sürüngenlere yiyecek olarak yeşil otları veriyorum." dedi. Akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kill our way to heaven | jaywon
FanfictionKatolik bir papazın oğlu olan Jungwon, cinsel yönelimini keşfetmesinin ardından bir ültimatom ile karşı karşıya kalır. Ya din tarafından bastırılmış benliğini yok sayıp sahte bir hayat yaşamaya devam edecek ya da inançlarını terk edip özgürlüğü adı...