Hoofdstuk 3

619 11 0
                                    

Noël en ik ruimen de tafel af en maken samen de keuken schoon. Als we klaar zijn pakt hij wat te drinken voor ons en lopen we naar de studio, Ik heb verteld dat wat ik leuk vond om te doen en toen vroeg Enzo of ik gamen leuk vond.
Ik zei dat ik het wel eens deed en dat ik het wel grappig vond maar dat ik er niet heel goed in was, hij zei dat dat in de familie zat. Ik en Myron moesten hier echt heel hard om lachen omdat we allebei wisten dat dit zo waar is, maar toen zei Noël dat hij het me wilde leren zodat we met z'n vieren konden gamen dus dat gaan we nu proberen. Noël pakt een stoel en schuift die bij zijn bureau, hij verteld dat hun het meeste warzone spelen op dit moment dus dat hij me dat wil leren. Ik ben erg enthousiast om dit te proberen maar denk niet dat ik er goed in ga zijn.
Hij legt me de knopjes uit en hoe ik dingen moet doen, na een tijdje snap ik het en doe ik een oefen potje. Noël zegt dat ik het erg goed doe, maar ik weet niet of hij dit zegt om me beter te laten voelen of omdat hij het meent. Ik ben derde in de game geworden.

"Nu kunnen we een echt potje spelen"  "is goed"
"We doen wel in teams zeker omdat dit een van je eerste keren is"
"Dat lijkt me een goed idee ja"
" oké doe gewoon het zelfde als daarnet"
"Ik ga het proberen"

We beginnen aan het potje en het gaat best goed, af en toe roept Noël nog wat tips en dingen zoals:  lekker, wojow zieke pro al en eerder schieten .
Het potje is afgelopen en we zijn 5de geworden, best goed al zeg ik het zelf.

" je moet echt vaker mee doen"
"ik zal erover nadenken" zeg ik terwijl ik onze glazen meeneem om te vullen hij glimlacht en ik loop weg.

Als ik terug loop met ons drinken zie ik dat Noël heel gefocust een nieuw potje aan het instellen is, ik besluit om hem te laten schrikken en loop zachtjes naar hem toe. Als ik achter hem sta roep ik ineens kijk hard zijn naam, hij vliegt letterlijk in de lucht. Ik lig helemaal dubbel en zet de glazen snel meer zodat ik ze niet laat vallen.
"Wojow"zegt hij
" WHAHHAHA, je had je gezicht moeten zien!"
"Ohh vindt je dat grappig?"
"WHHAHA, ja nogal"
Hij staat op loopt naar de gang, ik ben aan het lachen dus zie niet wat hij doet. Ineens voel ik water over me heen komen, ik draai me om en daar staat Noël met een water pistool.
"Ohh, shit" zeg ik
" ja ja, nu kan je het krijgen ook"

Ik probeer langs hem te gaan maar hij maakt me alleen nog maar natter, de grond is inmiddels ook erg nat. Ik glij uit en val op de grond, ik ben erg lomp en ben wel wat gewend. Hij kijkt erg geschrokken, ik begin te lachen en hij ook.

Opeens staan Enzo en Myron voor onze neus, wij liggen nog op de grond.
"Het is gezellig geweest dus?" Vraagt Enzo
"Heel erg" zegt Noël
"Ja zeker" zeg ik tegelijkertijd
"Mooi zo" zegt Myron
"We hebben pizza meegenomen, tice is er over 5 minuten" hoor ik enzo nog zeggen.  "Ik wil zo dit hele verhaal horen".

Noël glimlacht naar mij en staat op ik wil ook opstaan maar dan biedt hij zijn hand aan, ik pak zijn hand beet en hij helpt me met opstaan.
"Zullen we dit even opruimen" zegt hij verwijzend naar het water op de grond
"Goed plan!" zeg ik.

Leuker dan verwacht ft. Noël Dekkers Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu