"Honey, elok-elok jalan. Jangan laju sangat. Eishh, dia ni," kata Adrian sambil memimpin isterinya.
Ayrose tergelak melihat telatah suaminya. Adrian ni overprotective betul !
"Hubby, kata nak masak ?" soalku.
Adrian mengangguk. Nak tak nak kena masak juga lah, dah mak buyung ni mengidam !
"Cepat lah, lapar..." rengek Ayrose.
Adrian tertawa dan mendudukkan Ayrose di sofa.
"Iye, sayang. Honey tunggu sini dulu," arah Adrian.
Ayrose tersengih dan mengangguk. Dia terus merebahkan badannya ke atas sofa.
"Ahh, sedapnya baring ! Sakit pinggang dari tadi," keluh Ayrose.
Adrian tersenyum dan menggeleng. Nanti lepas makan, dia urut isterinya.
✨✨✨
"Ermm, dap !" kata Ayrose teruja.
Adrian sengaja ingin menyuap Ayrose makan. Acah-acah sweet, gituh !
"Sedap sangat, ke honey ?" soal Adrian sambil mengangkat sebelah keningnya.
Ayrose mengangguk dengan mulut penuhnya. Jari diangkat membuat thumbs up 👍🏻
"Kalau macam tu, honey kena makan kenyang-kenyang. Lepastu minum susu. Then naik tidur. Okay, sayang ?" pesan Adrian lembut.
Ayrose sekadar mengangguk.
Boleh tak kalau tak nak minum susu ? Naik jer atas terus tidur ?
Bukan apa, susu tu tak sedap !
Bila minum, rasa macam nak muntah. Buat loya tekak jer. Rasa dia memang tak boleh digambarkan betul.
Tapi, Adrian mesti paksa punya lah. Yelah, demi anak dalam kandungan isteri dia juga.
"Honey, termenung apa ?" Adrian mencuit bahu isterinya.
"Ah ? Ermm, takde pape," Ayrose meneguk liur kasar saat memandang segelas susu dihadapannya.
"Okay. Dah, minum susu ni. Lepas ni boleh tidur," arah Adrian.
Ayrose memandang susu itu dan Adrian silih berganti. Tak nak susu !
"Kalau tak minun tak boleh, ke ?" soal Ayrose polos.
Adrian menepuk dahinya. Haih lah bini, nasib sayang !
"Tak boleh, honey sayang. Honey kena minum susu ni. Untuk kuatkan badan honey juga, dan untuk sihatkan baby ni. Okay sayang ?" Adrian mengusap lembut perut Ayrose.
Ayrose mencebik. Tak suka lah susu tu...
"Ala, susu ni tak sedap. Rasa nak muntah bila minum," tolak Ayrose.
"No, honey. Honey kena minum susu ni dulu, baru boleh tidur. Minum jer, tahan nafas tu," Adrian menarik kembali gelas tadi.
"Hubby minum lah dulu. Rasa lah sendiri, tak sedap. Eee..." cabar Ayrose.
Adrian melepaskan keluhan berat. Nak suruh minum susu pun macam nak suruh berperang, banyak alasan !
Adrian mengalah. Dia mencapai susu tersebut dan mula meminumnya.
Setelah hampir setengah cawan, Adrian berhenti. Dia meletakkan semula gelas tadi dihadapan Ayrose.
Betul kata Ayrose, nak muntah juga lah minum susu tu. Tapi terpaksa lah dia tahan.
YOU ARE READING
Jodohku Encik Tengku [C]
FantasyBOOK 04 [completed]✅ Start : 13 Oktober 2021 End : 25 Januari 2022 ✨ 𝖪𝗇𝗈𝗐𝗇 𝖺𝗌 Hey Awak ! Jodoh Saya ? ✨ ♡︎ Adrian × Ayrose ♡︎ " I'm strong , but I'm tired , " Mutiara Ayrose , gadis yang berasal dari kampung . Berpindah bersama keluarga ke Ku...