Yeni arkadaşlar edindikten sonra en azından artık fazla boş vaktim olmuyordu ve ödevlere daha fazla yardım alıyordum. Özellikle Erika bana çok yardımcı oluyordu. Lara ile aynı odayı paylaşmak demek kendi zıttımla yaşamak demekti. Kıyafetleri, kitapları ve daha fazlası hepsi her yerde. Onunla fazla konuşmuyoruz. Sabahları süslenmek için erkenden kalkıyor. Ben yemeği bitirdiğimde o yeni kahvaltıya geliyor. Yani her türlü koşarak derslere yetişiyor. İksir dersinde yaptığım başarı tüm okulun ilgisini çekmişti. Ve bu başarım sayesinde Profesör Snape ile olan yakınlığımız. Başkalarına karşı kötü davransa bile bana sevecen davranıyor. Koridordan geçerken herkesin sana bakması biraz stres veriyor ama pek sorun değil.
Her zamanki gibi gözümü açtım ve Lara aynanın karşısında kombin yapmakla meşgul. Bense yerimden kalkıyorum ve üstüme gömleğimi, süveterimi, pantolonumu ve cübbemi giyip hızla çıkıyorum çünkü bugün cuma. Yani ilk dersin iksir olması demek. Profesör ile aramızın bozulmamasını istiyorum yani dersine erkenden gitmeye çabalıyorum. Amelia ve Edyth'i sohbet ederken buluyorum. Yanlarına geçip kahvaltıya başlıyorum.
Edyth : Eeee Slytherin prensesi? Hayat nasıl?
Diana : Güzel gidiyor ve adım Diana memnun oldum.
Amelia : Hadi ama! Snape'in gözündesin. Slytherin'den hatta başka binadan kimse sana sataşamaz.
Diana : Lara dışında.
Amelia : En çok merak ettiğim şey bu aslında. Eğer Lara sana sataşırsa Snape kimi tutar?
Edyth : Güzel soru. Diana'nın iksirdeki üstün başarısı ve Lara'nın bir Malfoy olarak Snape'in onun vaftiz babası olması. Vaftiz babası olarak belki Lara'yı tutar ama emin değilim.
Diana : O Halde onunla kavga etmesem iyi.Yemek biter bitmez iksir sınıfına indim. Profesör bir iksir yapmakla meşguldü.
Snape : Fazla erken geldiniz hala 40 dakika süre var?
Diana : Can sıkıntısı.
Snape : Peki.
Kendime biraz önlerden ama yinede biraz geride duran bir masa seçip kitabımı açtım. Melez Prens'in kitabını. Olmazsa olmazım. Bu sırada tarihte bir ilk gerçekleşti ve Lara erkenden sınıfa girdi. Hemde 38 dakika varken? Bana kötü bir bakış attı. Snape onun gelmesine ses çıkarmadı. Benim yanımdaki sıraya geçti. Çantasını hışımla açarken tüm eşyaları etrafa saçıldı.
Snape : Dikkatli olun Bayan Malfoy.
Lara : Özür dilerim Profesör.
Yere eğilip eşyalarını toplamaya koyuldu. Bende kendi sıranın altına gelen eşyalarını toplayıp ona verdim. Eşyaları verirken sanki çantasına büyük bir şey koyar gibi durmuştu. Tam o sırada Erika sınıfa geldi. Beni görüp yanıma oturdu.
Erika : Selam! Naber?
Diana : İyi gidiyor. Ya senin?
Erika : Gayet iyi. Son okuduğum bölümde kızın çok istediği köpek ona alındı.
Diana : Harika.Sonunda ders başladı. O an fark ettim eksiği. Melez Prens'in kitabı yoktu. Çantamı karıştırdım. Her yere baktım. Geriye tek bir cevap kalıyordu. Lara asla erkenden sınıfa gelmez ve eşyalarını dağıtacak kadar düzensiz değildir. Ve bir şey saklamaya çalışıyormuş gibi görünmesi.... Kitabım ondaydı evet. Onun önüne baktığın zaman gördüm. Ona bakarak iksiri yapıyordu ve tahtada yazan iksirini o kitapta nasıl yazdığı hakkında bilgim yoktu. Daha kötüsü kitabım bile yoktu ve herkes kendi kitabına bakmak zorundaydı. Eğer Profesör'e söyleyecek olursam Lara asla bunu açıklamaktan geri kalmaz. Herkes işini yaparken ben Lara'ya bakıp kalıyorum. Ve Profesör bunu görüyor.
Snape : Bayan Prinz? Bir sorun mu var?
Diana : Ah... Hayır.
Snape : Peki neden hiç bir şey yapmıyorsunuz? Kitabınız bile önünüzde yok?
Diana : Sanırım kitabımı odamda unuttum.
Yalan söyledim evet. Hayatımda ilk defa yalan söyledim. Hemde güvenini kazandığım Profesör Snape'e.
Snape : O halde ne yapacaksınız?
Profesör bu defa ciddiydi. Asla olmaması gereken şeyler yaşanıyordu.
Diana : Bilmiyorum.
Snape : Sizden gelecek iksirini Olağanüstü alacağına bu sefer emindim oysaki. Yanılmışım.
Lara : Çünkü onun devrini bitireceğim. Tabi ki sonunda sebebini söyleyeceğim. Ne not verirseniz takmam.
Evet. Başka bir kitap kullandığım belli olacaktı. Hiç işlemediğimiz konuların tam olarak yazıldığı kitap. Lara........ Beni mahvedecekti.
Snape : Öyle olsun.
Ne yapabilirim ki. Oturdum ve dersin bitmesini bekledim. Herkes notlarını alırken ben öylece oturdum. Ve Profesörü hayal kırıklığına uğrattım. Lara sonunda iksiri bitirdi. Snape onu alıp yanındaki kuru dala döktü. Dal yeşillendi ve çiçek açtı. Snape gülümsedi.
Snape : Olağanüstü. Hem öyle hemde not olarak.
Lara gülümsedi ve Olağanüstü notu yapıştırılan dalı ile sırasına yürüdü.
Snape : Ve şimdi neden Diana'nın devrinin kapandığını anlatabilir misiniz?
Lara kaldı.
Snape : Notunuzu ona göre vermek isterim.
Lara artık çok geç olduğunu anlamıştı. Hem Diana hem kendisi yanacaktı.
Lara : Çünkü ben ondan daha çok çalıştım.
Snape başını sağa yatırdı. Sınıf güldü.
Snape : Evet aklıma "Ölsem ders çalışmam" dediğiniz geldi. Gerçek nedir?
Lara kaçış olmadığını gördü. Sırasına gidip kitabı aldı. Sayfasını açtı ve gösterdi.
Lara : BU DİANA'NIN DERSTE KULLANDIĞI KİTAP. ESKİ VE TÜM SAYFALARI ÇİZİLMİŞ. MELEZ PRENS ADLI BİRİNE AİT. DİANA BUNLAR SAYESİNDE BU KADAR İYİ. YOKSA HİÇ BİR ŞEY YAPAMAZ.
Snape kitabı aldı. Lara önünde gururla duruyordu. Bana döndü.
Snape : Bayan Prinz. Ders sonunda burada kalın!
Lara güldü.
Snape : Ve sizde Bayan Malfoy!
Gülümsemesi anında söndü. Kitaba uzandı ancak Snape onu geri çekti. Artık sadece 10 dakika sonrasını beklemem gerekti. Ve o bazen asla geçmeyen on dakika hemen geçti. Herkes gitti. Lara, ben ve Profesör kaldık. Lara eşyalarını topladı.
Snape : Buraya gelin.
Masasının başına gittik. İkimizede baktı.
Snape : İlk söz alacak?
Sustuk.
Snape : Diana? Lara? Ya sen? Buna çok istekliydin? Diana'nın başarısız olmasına? Gerçek oldu? Ya şimdi neden susuyorsun?
Lara : O kitap sayesinde başarılıydı ve o kitap ona ait değil. Çok eski. Başkasına ait. Melez Prens'e.
Snape : Diana? Doğru mu? Kitabı nasıl nereden buldun?
Diana : Bulmadım. Hastane kanadına yatarken bir ev cini getirdi ve gözden kayboldu.
Lara : Güzel uydurma.
Diana : Uydurma değil!
Lara : Hayır öyle!
Diana : Değil!
Lara : Öyle!
Snape : YETER!
İkimizde sustuk.
Snape : Sana inanamıyorum Diana. Eline böyle bir kitap geçiyor ve kendin için kullanıyorsun?
Diana : İyi ama Lara kitabımı al......
Snape : Iyiki almış. Yoksa sizin iksirde üstün zeki olduğunuzu düşünmüştüm.
Başımı öne eğdim. Evet 5 dakika içinde tüm herşey bitmişti.
Snape : Gidebilirsin Lara. Bu güzel bilgi için teşekkürler. Ve Diana! Bu cezasız kalamaz. Bana karşı olan yalanınız. Doğrusu bu aralar fazla üşendiğim şeyler var. Mesela odamı köşe bucak temizlemek. Hemde bugün saat 18de.
18. Yemek saati sonu. Ve yemek saati ders sonu. Geceye kadar çalışmak ve iksir ödevini yapamamak. Lara gülümsedi. Snape'de ona bakarak gülümsedi. Cevabımı aldım. Snape vaftiz kızını tutacaktı (niye öz kızını tutmuyon pec-yazar). Lara eşyalarını alıp çıktı. Bende sırama yürüdüm. Profesör kapıya gitti.
Kapıdan geçerken canımı yakacak şekilde kolumdan tuttu.
Snape : Yalanı sevmem!
Gözlerimin içine baktı. Simsiyah gözlere sahipti.
Snape : Hemde asla!
Sonunda kolumu bıraktı ve hemen oradan gittim. Ama odama. Sakinleşmeye. Ağlayacaktım. Hayatımı mahvetmişti Lara. Onu asla affetmeyecektim. Hemde asla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kayıp Snape'in Kızı
ФэнтезиSize baba diyebilir miyim? Profesör dondu. Bana döndü. Gözü yaşlı gülümsedi. Tabi ki öyle diyeceksin. Diana 11 yaşına geldiğinde Hogwarts'tan kabul mektubunu alır. Küçüklükten beri aradığı babasının Snape olduğunu düşünmektedir. Aynı zamanda bir k...