Eryl serta anak buahnya diam sambil duduk dihadapan seorang wanita kecil yang digelar Lee Jiao.
"Fate really beautiful isn't? " Jiao memulakan perbualan. Eryl yang serius mendengar, mendapat pandangan pelik anak buahnya.
"Maybe yes, maybe not. It's up to the situation you're in after all. " balas Eryl datar.
"Jadi apa kau rasa tentang pertemuan kita semula, Kurayami? " mata hijau Jiao bertembung mata merah Eryl. Keluahn kecil terlepas daripada bibir sang lelaki.
"Aku bukan Kurayami yang kau kenal dulu,walaupun memori tu masih ada.
Tapi samar. Aku Eryl sekarang ,Jiao. ""Hurm.. Is that so? Well, it's still nice to see you again Eryl, my old friend. "
Eryl tersenyum tipis.
"Yeah.. Nice to see you again old hag. "
Jiao ketawa lalu membenarkan Koharu menghidangkan dulang berisi air dan biskut dihadapan mereka. Tangan Jiao serta Eryl naik mengambil air manakala yang lain hanya kaku. Seakan tidak tahu mahu mencelah perbualan kedua-duanya atau tidak.
"Aku tahu sebab kau cari aku Eryl." Ujar Jiao setelah mengihirup tehnya. Mata Jiao kembali menatap Eryl yang tenang menhirup airnya.
"Bagus lah kalau kau tahu. Aku tak nak bazirkan lagi banyak masa. "
"Atau kau tak nak masa diulang lagi? "
Tangan Eryl kaku diudara. Mata merah Eryl membulat sebelum mencerlu tajam pada Jiao yang kekal senyap bersama senyuman yang licik.
"You do know something. "
"Indeed I am. "
Mata Jiao beralih pula pada Alvarez. Bahu Alvarez terhinjut dengan pandagan Jiao. Liur diteguk sukar. Seakan dirinya dibaca. Namun tidak lama apabila Arielle menarik selamba kepala Alvarez sehingga tersembam pada dadanya bersama senyuman dan mata tertutup. Terus berasap wajah Alvarez sebelum terjerit kecik.
"EKKKK-! "
SMACK!
"The hell Ariel?! You shameless women, why the heck you doing that?! " marah Weston seraya menarik Alvarez menjauhi Arielle yang sudah mencebik geram.
"I'm jealous. I don't like any other woman made MY Arez shivering or scare. Only I can. "
"This sadistic-"
"I am one. Thank you very much. "
SMACK!
Jiao ketawa dengan telatah mereka manakala Eryl sudah menggeleng kepala. Tangan naik mengusap kepala Alvarez yang memeluk dirinya sebaik sahaja Weston menjauhkan jarak dia dan Arielle. Hailah budak-budak ni. Seth pula boleh ketawa senak perut. Langsung tak kesian dengan sepupunya.
"Budak-budak yang sangat menarik hahaha. "
"Atau yang bermasalah. Haihh.. " Eryl mengeluh panjang.
Senyuman Jiao melebar lalu wajahnya bertukar serius apabila keadaan kembali tenang.
"Eryl, jika tidak salah boleh kau dan aku sahaja berbincang? "
Eryl terdiam seketika. Matanya beralih pada anak buahnya yang lain. Seakan tidak puas hati namun Eryl yakin ini sesuatu yang penting.
"Sure."
"Ayahanda/ Uncle!"
"Tak apa. " Eryl cuba menenangkan mereka. Senyuman manisnya diukir.
"Kalau apa-apa aku akan kongsikan dengan kalian. Keluar dulu."
YOU ARE READING
ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2)
Fantasi-Sila baca Eldera Lelaki berdarah Syaitan terlebih dahulu supaya lebih faham.- [His bloody promise] "Tak kira lah berapa ratus tahun aku tidur dan hilang dari dunia ni, aku akan ingat janji aku sampai bila-bila.." Dia lelaki yang tidur puluhan tahu...