Bab 1

1.8K 58 2
                                    

Sofia Eliana seorang gadis berumur 20 tahun dan juga waiter di sebuah hotel lima bintang bertaraf dunia. Sofia merupakan anak tunggal dan kedua ² ibu bapa nya telah meninggal dunia.

Sofia malam ni akan ada lelaki yang terhormat akan check in malam ni. Make sure bilik yang di tempah dah tersusun rapi dan bersih even little bit dust pun tak boleh. Faham?

Faham Tuan...

Lagi satu boleh malam ni awak  stay di bilik lelaki tersebut untuk bantu hidangkan apa yang dia nak. Boleh buat tak?

Umm...orang lain tak boleh ke Tuan saya ni dahla waiter low standard.. kan banyak lagi waiter yang professional dari saya.

Betul jugak...Tak pe takpe. Nanti saya akan inform pihak mereka untuk pilih sendiri waiter mana yang dia nak.

Okay Tuan. Kalau macam tu Sofia gerak dulu. Nak tengok balik bilik tu dah perfect atau belum.

Okay kamu boleh pergi sekarang.Make sure betul ² bersih ye.

Okay Tuan. Hmm hebat sangat ke lelaki yang akan check malam ni sampai Tuan pun asyik sebut benda yang sama je.

Dah..dah Sofia lantak lah dia hebat ke tak..yang penting kau buat kerja kau ( ̄3 ̄).

                    ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Bilik 309...Ha tu dia bilik tu. Masa mengemas. Ermm bilik ni dah kemas dah pun. Takpelah kemas lah sikit apa yang patut karang ada yang complaint habis aku.

Tengku Tuan Ryan Daniel Samuel ini bilik yang tengku tempah dan ini kunci nya kalau ada apa apa boleh tekan button kat kunci.

Daniel hanya mengangguk. Semua tahu bahawa Daniel seorang cerewet dan hanya suka memandang apa yang dia suka sahaja.

Yah akhirnya siap jugak mengemasnya. Aduh tiba nak rasa nak kencing pulak nak turun tandas ada kat tingkat 3 aku kat tingkat 13. Tak pasal ² belum sempat turun dah terkencing.

Hmm..aku pakai tandas bilik ni dulu boleh kan? Tanpa melengah kan Sofia masuk ke dalam tandas tetapi lupa untuk mengunci pintu tandas. Di dalam tandas Sofia mengambil peluang untuk terus mandi kerana merasa tertarik dengan bathtub yang dipenuhi wangian.

                  ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Daniel pun masuk setelah diberi kunci. Tetapi dia pelik kerana pintu bilik tersebut tidak terkunci. Dia hairan tetapi tidak memberitahu kepada manager hotel tersebut.

Daniel terus terbaring di atas tilam yang empuk bagaikan kapas. At the same time handphone Daniel berbunyi..."ring.. ring..ring" . Daniel dengan malasnya menjawab..what's wrong?

Capten our company at LA will holding a big ceremony to celebrate our achievement as the Big 1 Successful Mafia In the World..Can Capten join it?

Let me think about it. I just want to have fun here i will give you the answers later.

Alright capten.

Daniel yang hampir terlelap terdengar percikan air di dalam bilik mandi. Dengan segera dia bangun untuk melihat.

Daniel melangkah ringan ke bathroom. Daniel terus membuka pintu dan melihat seorang perempuan sedang tenang menikmat mandian di bathtub miliknya.

Dengan perlahan lahan Daniel mendekati perempuan tersebut. Daniel menyapa rambut perempuan tersebut dan mencium rambut perempuan tersebut yang telah bercampur dengan wangian yang telah digunakan.

Daniel membisik di telinga perempuan tersebut "are you having fun in my bathroom "? sambil gelak kecil

Sofia yang sedang tenang mandi terjaga dari belaian air bathtub. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat tubuh seorang lelaki berada di dalam bilik mandi tersebut. Sofia memalingkan mukanya ke arah lelaki tersebut.

Daniel yang berada di situ terpanah dengan kecantikan pada perempuan tersebut apabila dia memalingkan muka nya kearahnya.

Sofia dalam keadaan takut dan tidak selesa kerana badannya tidak ditutupi walaupun hanya seutas benang.

Daniel yang tergoda datang lebih mendekat ke Sofia.He asked she "are you having fun at my bathroom?  What's your name? How can you be here?  sambil memegang kedua² belah bahu Sofia Eliana.

Sofia yang takut menjawab pertanyaan Daniel. I'm Sofia Eliana. I was just end up here because i was being role to clean up your room.

And i really sorry for you because use your bathroom without your permission.

Daniel terkaku dengan kecantikan dan kelakuan Sofia yang lemah lembut ketika dia bercakap.

So your name is Sofia Eliana?

Yes..

You're so pretty...but it's pity that your job was waiter but i don't care with your job i just want to be with you...

Sofia terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh lelaki yang baru dikenali nya.

Wait we just meet but you says you want to be with me..i thinks it's uninproriate..

Your speaking was so good,  I actually blur that you doesn't get a better job?

Aduh acah betul mat salleh ni...

What do you say? Awak cakap apa tadi

Lah boleh cakap melayu rupanya...

Hahahaa...Tengku Daniel Adrian tergelak dengan kelakuan Sofia yang terkejut apabila dia terdengar dia bercakap melayu.

Daniel semakin tertarik dengan Sofia. Dalam hatinya dia hanya terfikir untuk memilikinya.

Obsession Love Where stories live. Discover now