10♤period pain

92 14 0
                                    

-
-

No one pov~

Sepanjang perjalanan menghantar aera balik tu..dua ekor manusia ni..senyap..je. tak tau lah apa yg merasuki dua sejoli ni..tapi dorang senyap je.

Jeongwoo mula merasa like..awkward gitu. So dia pon..Cuba laqh membuka perbualan..

"Erm..aera kau tau ak..tadi aku nampak dobby ngan hyemin kiss! Astu aku nampak jihoon sekali. Tapi muka dia cam marah." Kata jeongwoo. Cara dia mengadu tuh..macam anak kecil mengadu kat mak yg kakak dia tak nak teman gi taman lak.

"Hah? Jihoon? Kau nampak jihoon? It's mean jihoon nampak dorang kiss ke?" Tanya aera dengan muka yg agak risau.
Mana tak risau? Takut ii lah si jihoon tu sebarkan ke an?

"Haah..sian dia..dahla dia ade perasaan kat si hyemin..haih.." kata jeongwoo lagi. But this time dia baru sedar yg..DIA DAH TERSPILL KAN RAHSIA JIHOON! Mampos lah kau park jeongwoo..

"HAH?! Dia ade perasaan kat min?!" Tanya aera terkejut. Patut ke dia bagitau hyemin? Tapi..nnti dia rasa bersalah..weyh apakah ini??!!!

"Haah..tapi kita takyah la masuk campur hal dorang..skang ni kita ni cane?" Kata jeongwoo.

"Ha? Nape ngan kita? Awk nak cari baru ke?" Tanya aera sambil menjegilkan mata nya. Hilang terus kecomelan dia.

"Eeh- tak..takkan lah..saya just nak tanya..yeona tu..dia ade kacau awk tak?" (Jeongwoo)

"Takde..alahai lantak dia lah..malas saya nak amik tau pasal sundal tuh" Jawab aera lagi. Wah selamba cakap anak orang sundal💀 sape ajar kau ni choi aera. Aku rasa author didik kau elok dah.

Author salah didik hyemin je😭😭😭👎

"Ah bagus lah tu..kalau dia ade kacau bagitau lah ek?" Kata jeongwoo.

"Em" Jawab aera pendek.

Jeongwoo jadi agak pelik...nape aera moody tetibe?dia ade buat silap ke?takkan dia merajuk sbb kejadian kat roller coaster tu kot? Takkan lah..bukan dia dah 🦋🦋🦋 ke tadi? Alahai anak pak cik choi ni..buat orang sakit otak jelah😭😭😭

"Hm..saya ade buat salah ke sayang?" Kata jeongwoo seraya menarik aera dalam pelukannya.

"Takde" Jawab aera pendek.

Ok sebenarnya..dia..period pain😭😭😭👎 tapi takkan nk bagitau an? Jeongwoo lelaki kot..mana dia paham pain dia😭😭😭

"Nape ni..cakap lah.." Kata jeongwoo lagi. Ya tuhan..nada dia buatkan aera rasa bersalah pulak..jangan begini wahai park jeongwoo..jodoh kau tak tenang ni.

"Awk period pain ke?" Tanya jeongwoo sambil mengusap lembut bahagian perut aera. Ok korang tau ii lah belah mana period pain an?

-
-
Choi aera pov

WEYHHHH🦋🦋🦋🦋dia tau😭😭ya tuhan kenapa dia sungguh memahami..untung nyah aku ade jodoh cam dia..

Erh- tapi kitorang kat public💀 nasib baik dok belakang.(dorang dalam bas ye)

"Erm..Haah.. " Jawab aku.

"Ok..saya ade hot pack..saya tau dia tak sepantas period pain pack..but at least akan legakan awk sikit." Kata jeongwoo seraya mengeluarkan hot pack dia. But bila aku nak amik hot pack tu..dia tk nak bagi.

"Eh awk Kata na-"

"Cium saya dulu" Pintas dia sambil mencucuk pipi dia. Menandakan nak aku cium dia.

"Kita kat public lah.." Marah aku perlahan. Orang dahla tengah sakit ni! Ade yg aku tendang keluar bas ni kang..

Tiba-tiba dia yg cium aku. Ukhtiiii dahla penat aku gini😭😭😭 bila dia nak halal kan aku hah? Pls saya is menunggu.

dia cium aku then dia peluk pinggang aku sambil dia letakkan hot pack tu dekat perut aku. Pls muka aku..rasa cam nak meletopppppppp. Sabar aera sabar...WARGHHHH TAK BOLEH NAK BERTENDANG DAH NIIIII😭😭😭😭

"Feels better?" Bisik jeongwoo perlahan ke telinga aku. Ok..sape ajar dia ni?!😭😭😭

"E-e eo..gomawo.." Jawab aku. But ofc aku pandai tempat lain..takkan nak padang dia kot..kang benda lain lak yg jadi kang😭😭😭

"Ok..nnti kalau dah sampai rumah awk..saya angkat ek?" Kata jeongwoo.

"Eeh tak payah..saya boleh jalan lah.. " Jawab aku. Gelabah jugak dia ni ek..aku bukan nak beranak tau-

"HAHAHAHAHAH gurau jelah! Gila ke apa..sekali yeonjun hyung nampak..terus hilang peluang saya nak jadi adik ippar dia." Jawab jeongwoo.

Aku pon join jelah dia gelak. Bila sampai je dekat rumah aku..kami pon berjalan perlahan-lahan ke pintu pagar tu. Maklumlah..aera tengah sarat mengandung...eh salah ii period pain...heheheehe

"Thanks. Saya masuk dulu." Kata aku sambil melepaskan genggaman tangan jeongwoo.

"Ok..take care!" Kata jeongwoo sambil melambai ke arah aku.

Aku cuma tersenyum seraya membalas lambaian dia. Masa aku bukak pintu rumah..semuanya gelap...kelam belaka..dalam perjalan aku nak ke suis lampu tu..Tiba-tiba..

KEDEBUK!

"aduh...sakitnya.." rungutku sambil mengusap bontot yg tersakiti ini.

"Baru nak balik ke pompuan?" Tanya seseorang yg amat aku kenali suara hanat nya tu.

"Oppa!!! Sakit tau tak! Kau gi sadungkan kaki aku asal?" Marah aku lalu berdiri menghadap yeonjun oppa sambil mencekak pinggang.

"Sakit lagi hati oppa tengok kau balik lambat hari ii" Kata yeonjun oppa sambil menjeling aku. Huh pikir aku takot ah tu!

"Yelah oppa..maaf lh..bukan nya aera saje balik lambat..ade hal lah.." Kata aku sambil perlahan-lahan berjalan longlai dan mengusap punggung aku yg terasa perit.

"Eh ii kau nak gi mana?" Tanya yeonjun.

"NAK NAIK LAHHHH OPPA NAK APA LAGIIII" tengking aku. Ok aku tau berdosa but...aku tengah sakit perut kot..dahla dia..aku balik ii terus marah! Sakit lak hati aku!

Yeonjun oppa yg tercengang dengan pekikan aku..lalu terdiam dan biar kan aku berlalu pergi. Fuh..lega sikit..

-
-
<di dalam bilik aera>

TOK TOK!!

ketukan pintu yg perlahan menyapa lamunan aera.

"Masuk! Pintu tak kunci!"

Apabila pintu bilik itu terbuka..ternyata yujin eonnie berada di muka pintu.

"EONNI!" Jerit aera sambil berlari ke arah yujin.

"Hehehe rindu ke hm?" Tanya yujin sambil mengusap lembut rambut adik perempuannya itu.

"Mestilah! Duduk ngan oppa tu SEKSA yk! Huh marah orang je tau!" Ngadu aera sambil membuat muka merajuknya yg serupa kambing itu.

"Alah..takpe eonni ade! Jom keluar esok nak?"

"Keluar pergi mana?" Tanya aera dengan excited nya.

"Pergi..jumpa bakal suami awk?" Kata yujin eonnie sambil mengenyit mata.

Memerah muka mulus aera Apabila mendengar ayat itu. Dia maluuuu!!

"AHHHH EONNIE!!!" Kata aera sambil memukul lembut lengan kakaknya.

"HAHAHHAHAHAHAH takde lah. Kita gi arked nak?"

"Erm ok!"

"Ok skang aera tido ok? Bye.." Kata yujin eonni lalu berlalu pergi.

Astu aera un tido😀

-
-
[Author's note] : ok sorry sbb lama naw hiatus..but thank you pada sape yg still baca story ni..and sorry sbb chap ni bosan. Bye~

Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]Where stories live. Discover now