Kapitel 4

25 1 0
                                    

OG: De senaste 3 dagarna har Oscar & Felix bara babblat om de två tjejerna som jag bodde bredvid. Jag tror Felix has gått ut med en av dom i förrgår och Oscar skulle gå ut med en av dom idag. Vi var just nu hemma hos Oscar för att hjälpa honom med kläder och sådant, han är lite tjejig av sig om jag får erkänna. Vi hade iaf inte kommit någon vart med kläderna för det ända han hade gjort var att babbla om den där Ida, åh herregud asså jag fattar inte? Han visste ALLT om henne och då menar jag ALLT. Han hade träffat henne två gånger och visste redan vad hennes gosedjur hette. Asså what?
-Nej nu sätter vi igång! Sa Felix högt så att Oscar skulle sluta babbla och självklart gav Oscar honom en 'bitch-blick'.
- Men vadå? Vi behöver komma igång så att du hinner till din lilla 'dejt'. Försvarade han sig.
-Okeej, men jag hade tänkt ha den här jeansskjortan & dom här byxorna.
Sa Oscar och höll upp en blå jeansskjorta med knappar och ett par svarta slitna jeans.
-VÄNTAAAA! Skrek Omar helt plötsligt och sprang till garderoben och kom tillbaka med en svart hatt.
-Den här lär du behöva. Sa han och gav den till Oscar.
-Okej? Men puffpuff, gå jag ska byta om. Sa han med en tjejig röst och putta ut oss ur rummet.
-Jahapp. Sa jag och satte mig ner på golvet utanför hans rum. Klockan hade redan hunnit bli 18.00 och Oscar skulle bort halv så han hade en stund på sig.

Ida:
-JOSSAAAAN! Skrek jag och några sekunder senare kom hon in på mitt rum.
-Va? Vad har hänt? sa hon stressat.
-Vart ska du? Frågade jag eftersom hon hade på sig sina marinblåa låga converse.
-Eh, ingen stans, bara ut. Men vad vill du?
-Jo jag ska ut med Oscar och jag undrar om jag kan ha på mig det här? och visade vad jag hade på mig.
Jag hade på mig ett par svarta högmidjade jeans som var lite slitna & en vit croptop.
-Det ser jätte bra ut! Sa hon och gav mig en kram & sedan sprang hon ner för trappen. Jag såg mig om i rummet, det ända jag hade var en säng, och en hellkroppsspegel, vi skulle åka till Ikea någon dag för att fixa mer grejer. Jag gick fram till sängen och tog upp min mobil som låg på sängen och tittade på klockan 18.25. hHn borde vara här snart så jag gick ner och satte på mig mina vinröda converse, som ni kanske förstår så älskar jag & Jossan converse. (Hehe) Jag hörde en moped tuta utanför dörren så jag hoppa i skorna och knöt dom i en roset. Jag öppnade dörren och ropa
-Hejdå! Jag åker nu!
Jag fick ett litet hejdå tillbaka av Amanda. Jag gick ut genom dörren och sprang fram till Oscars moped och fick en extra hjälm.
*Framme*
Jag och Oscar hade bestämt oss för att inte gå ut på nån fin resturang och att det var okej med att "bara" gå till en liten glass kiosk och köpa glass ofc.
Felix:
Jag var på väg hem ifrån Oscar nu, jag gick och lyssnade på musik, Ed Sheeran, ofc. Mitt i allt tänkande så gick jag in i någon eller den gick in i mig.. Jag tittade upp och såg Jossan stå framför mig.
-Hej.. sa hon lite tyst
-Hej. Sa jag
-Vad gör du här ute då? Sa hon och kliade sig på armen.
-Nej, jag gick precis hem ifrån Oscar, durå?
-Nej inget. Sa hon lite nervöst och börja stampa lite lät med foten. Jag märkte att det var något som inte stämde.
-Jossan? Om det har hänt nått så finns jag alltid här för dig. Jag såg att en tår rann ner för hennes solbrända kind, hon kastade sig i mina armar och sa
-Lova att aldrig lämna mig, som alla andra.
-Jag lovar.

-----
Nejmen tjenare! Vad gör ni då? Själv gör jag inget. Men jag vill be om ursäkt för dålig upd men jag har varit i Norge så det har inte varit jätte lätt att upd, men här har ni ett kapitel!
Xoxo J

Words are never enoughOnde histórias criam vida. Descubra agora