Úvod

25 9 0
                                    

,,Človek nedosiahne osvietenie imagináciou svetla, ale tým,  že si uvedomí temnotu."

-----

Nikto nikdy nezabudne na to, akým utrpením si museli prechádzať ľudia ovládajúci tienistú mágiu. Od samotného vzniku nevynikali medzi ostatnými. Všetky bytosti ich videli ako niečo zlé - zlodejov, výtržníkov a chuligánov. Zväčša sa rozprávali len so svojimi krvnými alebo bytosťami, ktoré vznikli z ich moci - z tieňov a samotnej temnoty. 

Stvoriteľom ich bolesti boli Svetlonosci, ľudia prinášajúci radosť a žiaru do tmavého dňa. Vzdelaní učenci, vedci a lekári. Kto by ich nemal rád, keď dokázali svojou mocou zahnať roky temnoty, ktorá naberala na sile počas vzniku svojich detí. NIk nebol prekvapený, ak zasadli na trón krajiny, pripravení vládnuť pod rukou žiarivého lúča. 

Hlavným mestom Kereinu sa stal samotný stred krajiny. Čisté pláne s jediným vrchom, na ktorom bolo postavené kráľovské sídlo Qryllus.

Začiatky vlády Svetlonoscov boli zlé. Temnonosci boli utláčaní do úzadia, do temných uličiek usadených v okrajoch mesta. Museli žiť ako chudobní občania. Tedajší prvý kráľ bol voči nim nemilosrdný. Zakázal im sa vzdelávať, pracovať alebo aj navštevovať centrum mesta. Spravil si z nich otrokov. Každá jedna bohatá rodina, či už len rodina so žiarivou krvou získala otroka s mocou temnoty. 

Prečo sa im nedokázali postaviť? Jednoducho. Kráľ im zakázal používať svoje schopnosti. Za ich používanie ihneď hrozil trest smrti alebo vyhnanie z krajiny. Stráže ich sledovali, každý ich krok.  Nikto nechcel riskovať. Nikto z nich ani nevedel, kto alebo čo sa nachádza za hranicami ich rodnej krajiny. 

Dnes sa toho veľmi veľa nezmenilo. Temnonosci sú stále chudobní, žijúci v okrajoch mesta, ktoré si nazvali Podsvetím, no tentokrát už aj s možnosťou vzdelávať sa, pracovať a navštevovať všetky kúty oblasti. Väčšina to vníma ako veľký pokrok, no niektorí doteraz plánujú zosadenie Svetlonoscov z trónu a ďalšiu nadvládu tieňov.

Z Podsvetia si spravili vlastné malé mestečko oddelené od Kereinu mohutnými bránami. Pre niektorých to však stále nie je dosť. 

Vzťahy medzi týmito dvoma druhmi sú napäté. Dlhoročná nenávisť tieňov voči svetlu a nadriadenosť svetla nad tieňom.

Čo sa však stane, keď sa po dlhých rokoch znova rozhodli otvoriť Akadémiu svetla a tieňov, kde má každý právo na plnohodnotné vzdelanie bez toho akou mocou vládne? Nenávisť stále pretrváva, je len zopár jedincov, ktorí nechali minulosť minulosťou. Bol to vôbec dobrý nápad?

Tiene TemnotyWhere stories live. Discover now