Complete Story

1.4K 38 5
                                    

Watak :

Firhan Azzary (B)
Eqram Firdaus (T)

Ost : Pendam - Shahir

Firhan POV

Setiap insan bergelar manusia pasti merasakan cinta..
Kata orang cinta itu indah..
Indah dimana mencintai dan dicintai..
Ya begitu indah andai itu terjadi..
Namun kisah ku ditakdirkan hanya aku yang mencintai.. Cinta dalam diam.. Cinta pada seseorang yang bernama Eqram Firdaus.. Kekasih kawan baik ku sendiri...

Kerana itu aku memendam segalanya demi sebuah persahabatan..

Cinta ini telah wujud sekian lamanya untuk dia.. Cuma dia tak pernah perasan akan kehadiranku sehingga dia memilih Afwin.. Kawan baikku..

Sakit? Ya memang sakit setiap kali melihat dia tersenyum untuk orang lain..

Cemburu? Sudah pasti sehingga acap kali hati ini bertanya mengapakan dia tidak sedar kehadiran cinta ini yang hanya untuk dia..

Pappp.. Bunyi beg dihempas di atas meja.

Lamunan ku terhenti.. Terus ku menoleh pada gerangannya. Syed Afwin sekacak nama seindah rupa.. Itulah kawan baikku sejak dari kecik..

Firhan : " kenapa ni? Gaduh lagi?"

Afwin : " Macam mana aku tak bengang wey dia pentingkan keja dia ja.. Tadi ajak keluar pastu cancel last minute sebab ada urgent meeting.. Mahunya tak bengang aku dibuatnya.."

Firhan : "Sabar In.. Dia betul2 ade urgent meeting la tu.. Dalam hubungan ni ada pasang surutnya In.. Tak selamanya indah.. Biasalah tu gaduh2.. Cuma aku minta korang matang fikir untuk selesaikannya.."

Afwin : "Kau ni kan Fir macam orang bercinta lak bagi nasihat.. Padahal single available sangat2.. Eh Fir kau tak rasa ke nak bercinta?"..

Firhan : "Tipu lah kalau aku cakap tak teringin.. Sapa ja yang taknak bercinta.. Tapi cinta aku mungkin lambat sampai.. Atau mungkin hanya bercinta di syurga"

Cinta tu takkan memihak pada aku Afwin.. Cinta yang aku nak milik kau.. Sahabat aku sendiri.. Mana mungkin aku rampas cinta itu dari kau...

Aku tersenyum memandangnya..

..................................................................................

Suara nyaring Afwin sekali lagi kedengaran.. Bergaduh lagi la jawabnya..
Aku sudah menggelengkan kepalaku..

Afwin : "Kita putus!!!!" serentak itu telefonnya terbang ke meja dihadapanku.
Terperanjat aku dibuatnya..

Aku memandangnya.. Wajahnya tampak rusuh..

Firhan : " Kalau kau rasa nak menangis, aku ada untuk kau sandarkan win... Lepaskan sakit hati kau tu.. Jangan pendam.. Aku takkan tanya mengapa.. Cuma ada hikmah disebalik semua ni win... Aku percaya kau kuat untuk semua ni.. Even kau hilang dia kau masih ada aku kan, sahabat kau? "

Serentak itu dia peluk tubuhku erat sambil menangis..

Afwin :" aku tak berdaya tahan lagi "

Firhan :" Ingat in kalau satu dunia tak hiraukan kau, aku akan sentiasa ada untuk kau... Kau sahabat aku in.. Aku tahu kau lebih kuat dari ini... Sayangkan diri dulu in baru kau sayangkan orang lain..."

Dia terus menggogoi dalam pelukan ku..

..................................................................................

3 bulan berlalu..

Firhan :" In kau nak kemana bawak bagasi ni? Nak pindah rumah ke? Tak cakap dengan aku pun"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Andai Bahagia Sebentar Cuma (complete) Where stories live. Discover now