One step

358 11 3
                                    

Phil klev fram ett steg och ställde sig på tå och kysste mig mjukt. Jag slog bort honom och skrek: ”Jag vill inte bo med en jävla bög!” Jag rörde mig fort mot lägenheten, som jag och Phil delade.

Jag sparkade av mig skorna och hängde argt upp jackan. Jag gick till köket och öppnade kylskåpsdörren och smällde igen den sen. Varför överreagerar du Dan?

Jag låg i sängen och sov när jag hörde ett knarrande utanför min dörr. Jag visste att det var Phil. Han brukar stiga upp mitt i natten och äta något ur köket. Jag somnade om.

Sen på morgonen steg jag upp och gick till köket i mina blåa boxers. Jag tog fram en skål och flingor. Satte mig vid bordet, och ögonen fäste sig fast vid ett brev, som stod lutad mot krukan, som står på bordet. Det står ’Dan’ på den. Jag tog upp den och väcklade ut den. Jag läste.

Dan

Hoppas du har vaknat nu. Det som hände igår kväll, jag vet inte vad som flög ut ur mig. Jag skulle vänta tills ikväll då vi brukar ha våra allvarliga snack. Men, sanningen är att jag kan inte sluta se på dig. Jag kan inte sluta tänka på dig. Hur sjukt det ens låter- för du är min bästa vän- så vill jag du ska veta att jag älskar dig.
//Phil.
ps. Du är gullig när du sover. :) och bara så du vet, jag är i parken och tar in frisk luft.

Jag åt snabbt upp mina flingor och rusade till min garderob och vällde ut alla kläder på golvet. Jag valde ett par svarta jeans och en blå t-shirt. Jag tog på mig skorna och jackan. Jag slängde upp dörren och smällde igen den sen. Jag sprang nerför trapporna som en blixt.

Jag sprang  mot parken och fick syn på Phil. Jag ropade ’Phil’ flera gånger innan Phil vände sig och såg mig.
”Stanna *flås* där du *flås* är.”  Phil stod kvar och tittade på mig. Jag stod två steg från honom. Jag klev fram de två stegen och kysste honom mjukt.
”Dan-” Han hann inte säga mer innan jag kysste honom igen.

Vi går uppför trapporna och vi kommer fram till vår dörr. Båda letar i fickorna efter nyckeln. Båda tittar på varandra och börjar gapskratta. De hade blivit utlåsta! Ingen hade nyckeln!

One step~one shotWhere stories live. Discover now