Bab 1

17 0 0
                                    

"Angah,tengok Mir tu",adu si adik perempuan yang bongsu.

"Tengku Syamir Eikhwan",panggil Syavir.Syamir mencebik.

"Padan muka",ujar Sofea.

"Makan cepat.Nanti nak pergi sekolah",ujar Puan Syikin.Sofea mengangguk.Roti bakar disumbat ke dalam mulut.

"Abang Emier,kak Mel,kak Dina,Ian dengan Fiq mana?",soal Sofea.

"Mier dengan Mel kolej.Dina tak sihat,so dia cuti.Ian tak tahu.Fiq dah pergi sekolah",ujar Puan Syikin.Sofea mengangguk.Sofea menghabiskan sarapannya.

"Fea pergi dulu",ujar Sofea.Puan Syikin mengangguk.Sofea bersalaman dengan mereka sebelum berlalu ke sekolah bersama Syavir.

S
K
I
P

"Belajar elok-elok.Kalau ada apa-apa terus call tau.Bye sayang",ucap Syavir.Salam Sofea disambut.Ubun-ubun adiknya dicium.

"Angah bawa kereta hati-hati.Balik nanti Fea nak pergi cafe.Angah jangan lambat pula",ujar Sofea.Syavir mengangguk.Sofea menutup pintu.Tangannya melambai Syavir.Syavir membalas lambaian Sofea sebelum berlalu ke pejabat.

S
K
I
P

Syavir memakirkan kereta di tempat parkir.Dia turun dari kereta dan berlalu ke arah lif.Langkah dibawa ke bilik yang paling atas.

S
K
I
P

"Mommy,Sarah pergi dulu",ujar Sarah.

"Hati-hati bawa kereta tu",pesan Puan Syifra.Sarah mengangguk dan berlalu ke butiknya.

S
K
I
P

Syavir keluar dari wad itu dengan muka yang tidak berpuas hati.

"Sabar Vir",ujar Aiman.

"Adik aku kena belasah macam tu,kau suruh aku sabar?",soal Syavir.

"Kalau kau buat perangai macam ni,macam mana kau nak cari siapa yang belasah Fea?",soal Naufal.Syavir diam.Dia kena bertenang.

"Bro,apa jadi?",soal Rizwan.

"Fea kena belasah.Teruk juga",ujar Zaril.

"Yang tu baran arh?",soal Rizqan.

"Baran arh",ujar Zafril.

"Kau kena rileks bro.Ya,kitaorang tahu kau risau,tapi rileks lah.Kau tengok Fea,kau rasa dia nak ke benda ni jadi?",soal Rizmil.Mereka melihat Sofea yang berada di dalam wad.Gadis itu hanya diam.

"Kita masuk,cakap dengan dia.Kalau kau rasa kau tak boleh nak handle baran kau,jangan masuk.Biar kitaorang je masuk",ujar Zakhwan.Syavir hanya diam.

"Jom lah",ujar Aiman.Mereka masuk ke dalam wad Sofea.

"Fea",panggil Adam.Sofea melihat abang-abangnya.

"Fea tahu siapa buat?",soal Zaril.Sofea menggeleng.

"Baju yang dia pakai lain dari kitaorang.Fea tak rasa dia budak sekolah tu.Lagipun dia hentak Fea dengan pistol",ujar Sofea.Mereka diam.Masing-masing mengepal penumbuk.

'Tak guna kau Dragon.Kau tunggu balasan dari aku',ujar Syavir di dalam hati.Tiba-tiba wad Sofea ditolak seseorang.

"Kak Sarah",panggil Sofea.Mereka melihat ke arah orang itu.

"Sarah buat apa dekat sini?",soal Rizwan.

"Aunty cakap Fea masuk hospital.Tu yang Sarah datang",ujar Sarah.Mereka mengangguk.

"Kak Sarah datang sorang je?",soal Sofea.

"Habis tu Fea ingat akak datang dengan siapa?",soal Sarah.

"Dengan abang hot tu",ujar Sofea.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 20, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr.CEO Mafia I Luv U(OG)Where stories live. Discover now